Τροπολογία για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πραγματικό χρόνο ταυτόχρονα με τη φυσική τάξη και για άδεια ειδικού σκοπού κατατέθηκε στη Βουλή στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου “Βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (Α΄ 169), 4375/2016 (Α΄ 51), 4251/2014 (Α΄ 80) και άλλες διατάξεις”.
Η μια αφορά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η άλλη στην άδεια ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς.
Ρύθμιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται η δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, είτε λόγω αναστολής της οικείας εκπαιδευτικής δομής, είτε για λόγους απρόβλεπτων γεγονότων. Παραδείγματος χάρη σε περίπτωση επιδημικών νόσων, λήψης έκτακτων μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, επέλευσης φυσικής καταστροφής ή για άλλο έκτακτο λόγο.
Προβλέπεται επίσης ότι η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημιών νόσων.
Εγκριση Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Μάλιστα στην τοποθέτησή της στη Βουλή η Υπουργός κα Κεραμέως δήλωσε πως η εν λόγω διάταξη έχει ετοιμασθεί μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Ρύθμιση για άδεια ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς
Με τη δεύτερη ρύθμιση προβλέπεται πως η άδεια ειδικού σκοπού ισχύει και για το εκπαιδευτικό προσωπικό που απασχολείται με οποιαδήποτε μορφή εργασίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Εμείς να επαναλάβουμε, πριν από κάθε άλλο, προκαταβολικά τα λόγια ενός δασκάλου:
Η σχολική τάξη είναι μια μεγάλη αγκαλιά. Και μέσα στην αγκαλιά χωράει πολύ κλάμα και πολύ γέλιο. Αυτό που δεν χωράει είναι η κάμερα, φανερή ή κρυφή.
Η αίθουσα διδασκαλίας και το μάθημα δεν πρέπει να παραβιάζονται από κανένα μάτι, κανένα αυτί, καμιά παρουσία τρίτου προσώπου. Και μπορώ να διαβεβαιώσω ότι τα μάτια και τα αυτιά των τρίτων είναι στην πλειοψηφία τους κακόβουλα.
Το μισό χαρτοφυλάκιο της κυρίας Κεραμέως μαγνητοσκοπείται και προβάλλονται από την τηλεόραση λειτουργίες και ακολουθίες. Ας μείνει το άλλο μισό χαρτοφυλάκιο στην ησυχία του. Με την μαγνητοσκόπηση του μαθήματος δεν εξυπηρετείται η παιδεία. Η πολιτική του υπουργείου παιδείας εξυπηρετείται. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική. Με το όχι στη μαγνητοσκόπηση διαφυλάσσουμε τις θεμελιώδεις αξίες της δημοκρατικής παιδείας και της ανθρωπιάς μας.
e-prologos.gr