Το υπουργείο Παιδείας επί Χούντας διατάσσει τη διακοπή της διδασκαλίας του μαθήματος «Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος». «Εις προβλεπομένας υπό ωρολογίου προγράμματος ώρας διδασκαλίας ανωτέρω μαθήματος θα αναπτύσσηται εις μαθητάς νόημα και σκοποί Επαναστάσεως και ότι αυτή είναι γνησίως Ελληνική μη στρεφομένη εναντίον Εθνικών Κομμάτων συμφώνως προς το διάγγελμα και τας προγραμματικάς δηλώσεις κ. Προέδρου Κυβερνήσεως», αναφέρει η εν λόγω διαταγή.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η Κοινωνιολογία κάνει την εμφάνιση της στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της μεταρρύθμισης της Ένωσης Κέντρου (1964), στο πλαίσιο της προσπάθειας του αστικού εκσυγχρονισμού της ελληνικής εκπαίδευσης. Προβλέπονταν διδασκαλία τριών διακριτών αντικειμένων: Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος και Δικαίου, Στοιχεία Οικονομικής Επιστήμης. Στη συνέχεια, η εισαγωγή της στα αναλυτικά προγράμματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται. Η χούντα κατάργησε τη διδασκαλία του μαθήματος. Όμως, το χουντικό καθεστώς φαινόταν να κατανοούσε ότι έπρεπε να έχει κάποιο μάθημα κοινωνικής και πολιτικής επιστήμης, προκειμένου να διαχειριστεί με τον τρόπο και το ιδεολογικό περιεχόμενο που αυτό ήθελε τις πολιτικές ανησυχίες των μαθητών/ -τριών. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε το βιβλίο Πολιτική Αγωγή του Θεοφύλακτου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος διετέλεσε και υπουργός παιδείας τα έτη 1967-1969. 

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το