Επικαλείται οικονομικές ζημιές μετά τα Τέμπη και την κακοκαιρία Daniel
Αποζημιώσεις ύψους έως και 40 εκατ. ευρώ είναι έτοιμη να ζητήσει από το ελληνικό Δημόσιο η Hellenic Train για οικονομικές ζημίες που υπέστη το 2023, τη χρονιά που στην αμαξοστοιχία της intercity 62 έπεσαν οι τίτλοι τέλους για 57 ψυχές.
Όπως επισημαίνει σε άρθρο της στο Business Daily η Όλγα Κλώντζα, η σιδηροδρομική εταιρεία, που κατέχει το μονοπώλιο στις επιβατικές μεταφορές με τρένο, αποδίδει την περαιτέρω επιδείνωση των μεγεθών στην καθυστέρηση του Δημοσίου να της καταβάλει την αποζημίωση για τις άγονες γραμμές.
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, μέχρι τις 14/03/2024, εκκρεμούσε η είσπραξη τιμολογίων του 2022, ύψους περί τα 60 εκατ. ευρώ. Σε αυτά, προστίθενται 20 εκατ. από διάφορες απαιτήσεις του 2022.
Για τις απώλειες εσόδων που είχε η εταιρεία από τη διακοπή των δρομολογίων δύο φορές, λόγω του δυστυχήματος στα Τέμπη και της καταιγίδας Daniel, όπως ξεκάθαρα αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις θα εγερθούν αιτήματα αποζημιώσεων, βάσει του μηχανισμού προστασίας από απρόσμενες απώλειες που παρέχει στην εταιρεία η σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη στις 14.4.2022. «Η εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές ζημίες που υπέστη», επισημαίνεται. Και περαιτέρω εξηγείται ότι:
«Για το έτος 2023, η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από τη λειτουργία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για την μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023. Η Εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές».
Το ύψος των αιτημάτων εκτιμάται, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι θα προσεγγίσει τα 40 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα δηλαδή από τις συνολικές απώλειες, αφού η σύμβαση της δημόσιας υπηρεσίας αφορά μόνο τις επιβατικές μεταφορές και όχι τα εμπορευματικά δρομολόγια.
Η εταιρεία συνεχίζει να αμφισβητεί τις χρεώσεις του ΟΣΕ για τέλη χρήσης της υποδομής για τα έτη 2020-2023. Το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών μόνο για το 2022 ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, καθώς η Hellenic Train δεν κάνει αποδεκτή τη μονομερή αύξηση των τελών από τον ΟΣΕ κι ενώ η κατάσταση του δικτύου συνεχώς επιδεινώνεται.
πηγή: www.rosa.gr
e-prologos.gr