Η κατάσταση που βιώνει ο λαός της Θεσσαλονίκης τους τελευταίους μήνες με τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης έχει φτάσει σε κρίσιμο σημείο. Λεωφορεία που πιάνουν φωτιά εν κινήσει, θέτοντας τη σωματική ακεραιότητα των επιβατών σε κίνδυνο, γραμμές με πολύ αραιά δρομολόγια που καθιστούν αδύνατη την έγκαιρη μετάβαση του κόσμου στον προορισμό του, επιβάτες που στριμώχνονται σε ασφυκτικό βαθμό, πεπαλαιωμένος στόλος οχημάτων είναι μόνο λίγα από τα παραδείγματα που είναι ενδεικτικά για την κατάσταση που επικρατεί.
Την αποκλειστική ευθύνη γι’ αυτή την κατάσταση φέρουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις και η διοίκηση του ΟΑΣΘ. Η πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, η οποία κρατικοποίησε τον οργανισμό, δημαγωγώντας πως αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα για την εξυγίανσή του, είναι πολιτική ακόμα μεγαλύτερης εγκατάλειψης και διάλυσης του ΟΑΣΘ, μια πολιτική που εντάσσεται στα γενικότερα πλαίσια των μνημονιακών περικοπών στις δημόσιες δαπάνες και τα δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού. Άλλωστε, με πρόσφατη υπουργική απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, ύστερα από εισήγηση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), μέρος του συγκοινωνιακού έργου ανατίθεται από τον ΟΑΣΘ στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ. Από την άλλη, πρόκληση αποτελούν οι δηλώσεις του προέδρου του Οργανισμού, Στέλιου Παππά, σύμφωνα με τον οποίο «η κατάσταση του οργανισμού συνεχώς καλυτερεύει τα τελευταία χρόνια».
Γίνεται λοιπόν φανερό πως ο μόνος που μπορεί να δώσει πραγματική λύση στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης είναι ο ίδιος ο λαός της. Οι εργαζόμενοι που δυσκολεύονται να φτάσουν στους τόπους δουλειάς τους, οι φοιτητές που αδυνατούν να βρεθούν εγκαίρως στις σχολές τους, οι άνεργοι και όλος ο λαός της πόλης να διεκδικήσουν και να παλέψουν για:
– Δημόσιες, φθηνές και ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες
– Συχνά δρομολόγια σε κάθε λεωφορειακή γραμμή
– Ανθρώπινους όρους μετακίνησης
ΕΡΓΑΣ
e-prologos.gr