ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ

Οι καθηγητές του 7ου Γυμνασίου Χανίων, έχοντας πολύχρονη διδακτική εμπειρία και διαπροσωπική επαφή με τους μαθητές μας και αποφασίζοντας να παραθέσουμε τους έντονους προβληματισμούς μας σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τον πρωτοφανή αντιπαιδαγωγικό τρόπο με τον οποίον το Υπουργείο Παιδείας διαχειρίζεται την υγειονομική κρίση, διαπιστώνουμε τα εξής:Μέσω της τηλεκπαίδευσης η βασική αρχή της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στη γνώση έχει καταστρατηγηθεί εντελώς, ακόμη κι αν λάβουμε υπόψη τον (περιορισμένο ούτως ή άλλως) αριθμό των tablet που μοιράστηκαν στους μαθητές τον Δεκέμβριο, εφόσον το είδος του τεχνολογικού εξοπλισμού κι η ποιότητα της σύνδεσης εγγυώνται τελικά και την ποιότητα της ανατροφοδότησης των πληροφοριών.

Δυστυχώς το ποσοστό των μαθητών που αντιμετωπίζει σοβαρά τεχνολογικά προβλήματα ξεπερνά σήμερα το 30% . Επιπλέον η πολύωρη έκθεση των μαθητών στις οθόνες, η οποία είναι μεγαλύτερη από δέκα ώρες καθημερινά, είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για την ψυχική και την σωματική τους υγεία, όπως πολλές φορές έχει επισημανθεί από τους ειδικούς, διότι δημιουργεί βαριεστημένα, ακόμη και νευρωτικά παιδιά. Δυστυχώς τέτοιου είδους επιπτώσεις έχουν ήδη παρατηρηθεί στους μαθητές.

Επίσης κάτω από τέτοιες συνθήκες έχει εκμηδενιστεί ο παιδαγωγικός ρόλος των εκπαιδευτικών, που αποτελούσε ανέκαθεν την κινητήρια δύναμη μετάδοσης της γνώσης και διαμόρφωσης της προσωπικότητας των μαθητών. Η διδασκαλία τείνει να μοιάζει με ραδιοφωνική εκπομπή, και μάλιστα χωρίς ακροατές πολλές φορές (εφόσον οι κάμερες όλων των συμμετεχόντων είναι κλειστές, «για να μην πέσει το σύστημα»), μετατρέποντας έτσι τους μαθητές σε παθητικούς δέκτες που δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, να αναλάβουν πρωτοβουλία και να αφομοιώσουν τις νέες γνώσεις.

Οι μαθητές παραμένουν ανέκφραστοι μπροστά σε μια ψυχρή οθόνη, χωρίς καμία δυνατότητα κοινωνικοποίησης, αλληλεπίδρασης και φυσικής επαφής με τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους. Περισσότερο από όλους όμως πλήττονται οι μαθητές με ιδιαιτερότητες και μαθησιακές δυσκολίες, εφόσον η ισοπεδωτική προσέγγιση της τηλεκπαίδευσης τους στερεί τη δυνατότητα να εκφραστούν με το δικό τους ιδιαίτερο τρόπο και να διατυπώσουν ελεύθερα τις απορίες τους.

Με βάση όλα τα παραπάνω καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι η επιμονή του Υπουργείου στην τηλε-αξιολόγηση των μαθητών είναι τουλάχιστον ένα κακόγουστο αστείο, εφόσον, εάν κάτι πρέπει αξιολογηθεί, αυτό είναι η ίδια η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και τα προβλήματα που δημιουργεί στους μαθητές, στις οικογένειές τους και σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Επομένως οι καθηγητές του 7ου Γυμνασίου Χανίων αποφασίζουμε να μην παραδώσουμε Βαθμολογία Α΄ Τετραμήνου στους μαθητές και στους κηδεμόνες τους, διότι θεωρούμε χρέος μας να διαφυλάξουμε την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην γνώση, τον παιδαγωγικό μας ρόλο, αλλά και τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αξίες που χρόνια τώρα βάλλονται και υποσκάπτονται με αποκορύφωμα την δεινή περίοδο της πανδημίας που διανύουμε τώρα!

Καταλήγοντας, ευχόμαστε η καινούρια χρονιά να μας βρει στο φυσικό μας χώρο, στο σχολείο μας, μαζί με όλους τους μαθητές μας!

Καλές γιορτές !

Οι καθηγητές του 7ου Γυμνασίου Χανίων

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το