Πώς μπορεί να μην μπείτε στα ΑΕΙ παρότι έχετε συγκεντρώσει περισσότερα μόρια από συνυποψήφιούς σας

Και τώρα τι θα πείτε στους υποψήφιους κ. Κεραμέως για την «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» σας;

            Οι ανακοινώσεις των στατιστικών πινάκων των επιδόσεων των υποψηφίων ανά μάθημα αποκάλυψαν σε όλη τους την έκταση τη μαζική απόρριψη υποψηφίων που δεν έπιασαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς πάνω από 12.000 υποψήφιοι οι οποίοι πέρυσι θα πετύχαιναν την εισαγωγή τους σε κάποιο ΑΕΙ φέτος αποκλείονται ακόμη και από το να κάνουν μηχανογραφικό δελτίο.

            Ωστόσο, πέρα από τους αποκλεισμούς εντοπίζονται ήδη από εκπαιδευτικούς και μαθητές  τα παράδοξα (επιεικής χαρακτηρισμός) της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που δημιουργούν απόγνωση και θυμό.

            Ο μαθηματικός – φροντιστής κ. Γιάννης Ζαμπέλης, με ανάρτησή του δίνει ένα παράδειγμα, απολύτως ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίον η ΕΒΕ μπορεί να οδηγήσει σε σχιζοφρενικές καταστάσεις, τις οποίες θα διαπιστώσουν, «ζωντανά», οι υποψήφιοι, την ερχόμενη εβδομάδα οπότε και αναμένεται η ανακοίνωσή της ΕΒΕ.

            Συγκεκριμένα, στην καρτέλα που ακολουθεί, βλέπουμε το παράδειγμα ενός υποψηφίου του 2ου Ε.Π, ο οποίος με βάση τις βαθμολογίες που συγκέντρωσε, δεν μπορεί να υποβάλει καν Μηχανογραφικό Δελτίο για ελάχιστη απόκλιση, καθώς η ΕΒΕ του πεδίου είναι 9,57, ενώ εκείνος συγκέντρωσε Μ.Ο 9,50. (Οι βαθμοί του υποψηφίου: Μαθηματικά 13, Φυσική 12, Χημεία 4 και Γλώσσα 9. Μέσος όρος του μαθητή 9,50 – Μόρια εισαγωγής 10.130 , Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 9,57)

            Θυμίζουμε ότι στην περίπτωση που υποψήφιος δεν συγκεντρώνει την ΕΒΕ του τελευταίου τμήματος του κάθε πεδίου,  δεν μπορεί να καταθέσει Μηχανογραφικό για Πανεπιστήμια αλλά μόνον το Παράλληλο Μηχανογραφικό των Δημόσιων ΙΕΚ. Προϋπόθεση δήλωσης των τμημάτων είναι οι υποψήφιοι να έχουν επιτύχει την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του Ειδικού Μαθήματος ή των Ειδικών Μαθημάτων ή Αθλημάτων του τμήματος που επιθυμούν.

            Πάμε τώρα σε άλλον υποψήφιο στο ίδιο πεδίο, ο οποίος πιάνει οριακά την ΕΒΕ με Μ.Ο 9,60 και μπορεί να καταθέσει Μηχανογραφικό. (Οι βαθμοί του υποψηφίου: Μαθηματικά 3,6, Φυσική 4,8, Χημεία 16 και Γλώσσα 15. Μέσος όρος του μαθητή 9,60 – Μόρια εισαγωγής 8.484 , Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 9,57).

            Που είναι το παράδοξο;

            Μα ότι ο δεύτερος υποψήφιος, ο οποίος θα υποβάλει Μηχανογραφικό, συγκεντρώνει ΛΙΓΟΤΕΡΑ μόρια από τον πρώτο, ο οποίος δεν μπορεί να υποβάλει, ενώ στην πράξη εάν επιτρεπόταν και στους δύο, ο πρώτος με τα περισσότερα μόρια θα εισαγόταν πιο εύκολα σε κάποια σχολή από τον δεύτερο!

            Συγκεκριμένα στο παράδειγμα, ο πρώτος μαθητής παρότι έχει ελαφρά μικρότερο Μ.Ο (αρκετά μικρότερο όμως για να τον αποκλείσει από το Μηχανογραφικό) συγκεντρώνει 10.130 μόρια, ενώ ο δεύτερος με μεγαλύτερο Μ.Ο συγκεντρώνει μόλις 8,484. 

Οι συντελεστές βαρύτητας και η ασυγχώρητη προχειρότητα

Αυτό το φαινομενικά παράδοξο, συμβαίνει επειδή η ΕΒΕ υπολογίζεται από το μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Όμως η κ. Κεραμέως, επανάφερε φέτος και τους συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα. Έτσι, ο αλγόριθμος με τους συντελεστές βαρύτητας στα Μαθηματικά και τη Φυσική στο συγκεκριμένο παράδειγμα, δίνει περισσότερα μόρια στον υποψήφιο με τη χαμηλότερη ΕΒΕ, επειδή έχει γράψει καλύτερα από τον συνυποψήφιό του με τη μεγαλύτερη ΕΒΕ, σε αυτά τα δύο μαθήματα.

Και όμως, αυτός ο υποψήφιος ΔΕΝ θα συμπληρώσει Μηχανογραφικό, με βάση τις προβλέψεις του νέου νόμου. 

Με 14.379 μόρια και δεν μπορεί να κάνει ούτε μηχανογραφικό!

Ο εκπαιδευτικός αναλυτής Στρατής Στρατηγάκης δίνει ένα ακόμη παράδειγμα και αυτό υπαρκτό. Μπορεί ένας υποψήφιος που έγραψε 16,9 στα Μαθηματικά, 14,7 στη Νέα Ελληνική Γλώσσα, 15 στη Χημεία, 10,6 Φυσική να δηλώσει το τμήμα Μαθηματικών Θεσσαλονίκης; Είναι κατάλληλος να σπουδάσει Μαθηματικά; Ναι θα μου πείτε και όμως η ΕΒΕ δεν τον αφήνει.

Ο συγκεκριμένος υποψήφιος με τους παραπάνω βαθμούς έχει μέσο όρο 14,3. Η ΕΒΕ του τμήματος υπολογίζεται για το τμήμα Μαθηματικών Θεσσαλονίκης με συντελεστή 1,2, που δίνει ΕΒΕ 14,35. Ο υποψήφιος δεν έχει δικαίωμα να δηλώσει το τμήμα στο Μηχανογραφικό του Δελτίο και συνεπώς να εισαχθεί στο τμήμα, παρότι συγκεντρώνει 14.379 μόρια.

Και άλλο παράδειγμα αδικίας της ΕΒΕ

Όπως παρατηρεί εξάλλου ο Κώστας Χαρκοπλιάς (public.stadiodromia.gr), Χημικός Φροντιστής, το προηγούμενο παράδειγμα δεν εξαντλεί τις αδικίες, υπάρχουν και άλλα:

“Αν κάποιος μαθητής έχει +1.036 μόρια πάνω (από τη βάση του 2020) και + 1.555 μόρια πάνω (από τη βάση του 2019) για τη σχολή Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων (Θεσσαλονίκη) λόγω ΕΒΕ δεν μπορεί να τη δηλώσει!

Παράδειγμα:

ΕΚΘΕΣΗ: 13.4

ΦΥΣΙΚΗ: 14.7

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 14.4

ΧΗΜΕΙΑ: 14.8

Μόρια: 14.361

Μ.Ο (για ΕΒΕ): 14.33

Εκτίμηση ΕΒΕ: 14.35

Πεδίο βολής οι φτωχοί και οι αδύναμοι μαθητές

Eίναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ γεμίζει τις δεξαμενές της ιδιωτικής εκπαίδευσης με χιλιάδες «αποτυχημένους» υποψηφίους έχοντας φροντίσει και για την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων και των πολυτεχνείων με κάθε είδους κολλέγια.

Αυτή είναι η «κανονικότητα» της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ !

Το σχέδιο δραστικής μείωσης των εισακτέων στα Πανεπιστήμια συνδέεται σαφώς με την προοπτική μείωσης του μαθητικού πληθυσμού των Γενικών Λυκείων.

Η πρώτη μεθόδευση αφορά στη μείωση του αριθμού των εισακτέων με όχημα την ΕΒΕ και παράλληλα τη συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη συγχώνευση ή και το κλείσιμο πολλών τμημάτων Πανεπιστημίων. Στη συνέχεια, το ΥΠΑΙΘ σχεδιάζει να αναστήσει αναμορφωμένο το σχέδιο της περιόδου 2013-2014 (Συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με υπουργούς Παιδείας τον Κ. Αρβανιτόπουλο και τον Ανδρέα Λοβέρδο).

Το «παιδαγωγικό ευαγγέλιο» της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας καθορίζεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να πριμοδοτεί -χωρίς να το δηλώνει- την «παλινόρθωση» μιας εξεταστικοκεντρικής οργάνωσης του Λυκείου. Όπως και την περίοδο 2013-2014 η κατεύθυνση είναι η ίδια και οι βασικοί της πυλώνες είναι σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Λυκείου οι μαθητές να διαγωνίζονται σε εξετάσεις τύπου πανελλαδικών (δηλαδή με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων) και όποιος καταφέρει και «επιζήσει σχολικά», μετά το τέλος του Λυκείου, να δίνει εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση.

Με την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου επιδιώκεται να καλλιεργηθεί η αυταπάτη ότι το σύνολο της διαδικασίας θα είναι απόλυτα αντικειμενικό και αξιοκρατικό, αποκρύπτοντας έντεχνα το γεγονός ότι όσο «αντικειμενικό» κι αν είναι το διαδικαστικό μέρος της διαδικασίας, τα υπόλοιπα στοιχεία που «συναρμολογούν» τη λογική του και διαμορφώνουν την κρίση για την επιλογή/πρόκριση-απόρριψη του μαθητικού πληθυσμού δεν μπορούν να «απογαλακτιστούν» από τις ανισωτικές λειτουργίες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ταξικό ξεκαθάρισμα ως ένα είδος ρεκτιφιέ!

Όσοι έχουν ασχοληθεί με την εκπαιδευτική διαδικασία και τις λειτουργίες της, γνωρίζουν καλά ότι αν οι εκπαιδευτικές ανισότητες μεταξύ των μαθητών αποτελούσαν στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων την εκπαιδευτική τους ιστορία, στο «νέο Λύκειο» θα είναι το ζωντανό τους παρόν από την πρώτη μέρα. Η κρυφή ενσωμάτωση του συστήματος επιλογής στην καρδιά της Λυκειακής Βαθμίδας με τις εξετάσεις με την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ τάξη, που όλοι γνωρίζουν πόσο εύκολα μπορεί να απλώσουν τη «σκιά τους» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μεταμφιέζεται σε «λύκειο που θα δίνει διέξοδο στις δεξιότητες του μαθητή». Το σχολείο, ο πάλαι ποτέ «Μέγας Εξισωτής», θα επικυρώνει και θα νομιμοποιεί με τον πιο «αντικειμενικό» τρόπο το στένεμα των διόδων!

Και βέβαια γίνεται κατανοητό ότι τα αποτελέσματα στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις δε θα αποτιμούν απλώς την απόδοση του μαθητή από τάξη σε τάξη, αλλά θα καθορίζουν (νωρίς-νωρίς) ποιες σχολές θα «ανοίξουν» γι’ αυτόν στο μέλλον και αν θα «ανοίξουν».

Δεν χρειάζεται να καταναλώσουμε πολύ στατιστική για να αποδείξουμε ότι το επιχειρούμενο «ρεκτιφιέ» της μεταγυμνασιακής δημόσιας εκπαίδευσης περνάει όχι μέσα από τη βελτίωση των όρων λειτουργίας της για όλους τους μαθητές, αλλά, μέσα από τη νομιμοποίηση της «έξωσης» χιλιάδων μαθητών οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως «πλεονάζον προσωπικό» σε επιχείρηση που «εξυγιαίνεται».

Οι παραλήπτες του «μηνύματος», που προβάλλεται σαν το τέλος της «εποχής χάριτος», δεν θα περιοριστούν, βεβαίως, στους «αποτυχόντες» της κάθε σχολικής χρονιάς. Στήνεται ήδη ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του νέου Λυκείου.

Το Λύκειο μετατρέπεται σε σχολή κολύμβησης όπου θα τα καταφέρνουν
μόνο τα ψάρια, όσοι δηλαδή έχουν τα μορφωτικά πλεονεκτήματα από το σπίτι

Τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ οδηγούν σε μια εκπαιδευτική «Ηρωδιάδα»! Χέρι-χέρι με την υποεκπαίδευση, θα επιχειρηθεί η μαζική έξωση των αδυνάτων. Η λυκειακή βαθμίδα θα επιφορτιστεί όχι στο να προετοιμάσει το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, αλλά στο να διαπιστώσει-νομιμοποιήσει την ικανότητα εκείνων που προορίζονται να φοιτήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αποκλειστικός ρόλος αυτού του νέου σχολείου θα είναι να χωρίσει με «αντικειμενικό» τρόπο τους «μπροστάρηδες» από τους «ουραγούς», τους ικανούς από τους «ανίκανους» και να εξωθήσει τους δεύτερους σε μια γρήγορη έξοδο από το Λύκειο.

Έτσι οι μη ευνοημένοι μαθητές καλούνται να παίξουν το ρόλο της Ιφιγένειας, για να φυσήξει ούριος άνεμος στον κυρίαρχο στόχο για περικοπές, κατάρτιση αντί για εκπαίδευση και φθηνό εργατικό δυναμικό.

Χρήστος Κάτσικας

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το