ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ν ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
- ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΤΗΣ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ» (ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ-ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ-ΑΤΟΜΙΚΗΣ) ΠΟΥ ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΟΥΝ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΝΑ ΜΗ ΣΥΓΚΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΩΝ «ΟΜΑΔΩΝ» ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
- ΜΑΖΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΚΑΡΑΤΟΜΟΥΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ -ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ ΣΤΗ Γ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ
- ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ «Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΛΑΣΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑΤΗΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
Η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ αρνείται να πάρει τα στοιχειώδη μέτρα υγειονομικής προστασίας του λαού, καλλιεργώντας συνθήκες ζόφου στην κοινωνία, διαλύοντας και υποχρηματοδοτώντας το ΕΣΥ, αποδεικνύεται πανέτοιμη να δώσει τη «χαριστική βολή» στα υπολείμματα των κατακτήσεων μας στο χώρο της εκπαίδευσης. Επιδιώκει -μέσα σε αυτές τις συνθήκες του κοινωνικού εγκλεισμού, της αστυνομοκρατίας και της παράλυσης, ουσιαστικά, κάθε συλλογικής δράσης– να περάσει την πιο μαύρη, αντιδραστική πολιτική των τελευταίων τριάντα χρόνων: Μέσω του αντιλαϊκού πλαισίου της «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ» που επιτάσσει ο ν 4692/20 και η Υ.Απόφαση 6603/21, η κυβέρνηση της ΝΔ στοχεύει…κατάστηθα κάθε κατάκτησή μας στην εκπαίδευση, μετατρέποντας την πανδημία σε ευκαιρία επέλασης και διάλυσης των υπολειμμάτων των κατακτήσεών μας που αφορούν α) στην εργασιακή σχέση της μονιμότητας και τα δημοκρατικά δικαιώματα των συλλόγων, β) στην κρατική χρηματοδότηση της εκπαίδευσης και τον ενιαίο χαρακτήρα των σπουδών, γ) στην προάσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών των λαϊκών οικογενειών και γενικώς των χαμηλών λαϊκών στρωμάτων.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσω του νέου προαναφερόμενου αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου, …επείγεται(!) στις συνθήκες του επιβαλλόμενου τρόμου, να εφαρμόσει τα δρακόντεια μέτρα που: α) ΔΙΑΒΑΘΜΙΖΟΥΝ τα σχολεία, β) ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΟΥΝ, αναγκαστικά, τους εκπαιδευτικούς, γ) ΑΙΡΟΥΝ τη ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ και γενικεύουν την ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ, δ) ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ στα σχολεία, ε) ΟΔΗΓΟΥΝ στη μορφωτική απόρριψη τα παιδιά της εργατικής, ορεινής νησιωτικής ζώνης, στ) ΕΙΣΑΓΟΥΝ την ΙΔΙΩΤΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ των σχολείων που γίνεται ακόμη πιο εμφανής με το νέο νομοσχέδιο που δηλώνει η υπουργός ότι θα φέρει για ψήφιση στη βουλή, μέσω του οποίου ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΕΙΤΑΙ στη βασική του λειτουργία το σχολείο.
Ειδικότερα, με την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 6603/ΓΔ4/2021ΦΕΚ 140/Β/20-1-2021 με τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», η Κυβέρνηση επιβάλλει ΤΡΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ-ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ, στοχεύοντας ολόπλευρα κάθε επίπεδο συλλογικής κατάκτησης.
Μέσω της περιώνυμης ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ της σχολικής μονάδας, καλεί τους διευθυντές να συγκαλέσουν συνεδρίες των συλλόγων για τη ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ των ΟΜΑΔΩΝ(!) που θα προγραμματίζουν στην αρχή της σχολικής χρονιάς, θα αποτιμούν στο τέλος και θα ΑΝΑΡΤΟΥΝ στην πλατφόρμα του ΙΕΠ τις ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ(!). Οι εκθέσεις αυτές θα ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: «ΕΠΑΡΚΗΣ-ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ-ΚΑΛΗ-ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ» («Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας γίνεται σε επίπεδο θεματικού άξονα, σε τετράβαθμη κλίμακα: 1 = μη επαρκής λειτουργία, με αρκετά σημεία προς βελτίωση, 2 = επαρκής λειτουργία με κάποια σημεία προς βελτίωση, 3 = καλή λειτουργία, με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση, 4 = εξαιρετική λειτουργία»). Η κυβέρνηση δηλ καλεί τους εκπαιδευτικούς να γίνουν ΔΗΜΙΟΙ των ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ και των ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ τους και ταυτόχρονα να συναινέσουν στην ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ των ΣΧΟΛΕΙΩΝ και των ΙΔΙΩΝ(!). Αυτό εξάλλου τονίζεται και στην Υ. Απόφαση ρητά, όπου γίνεται λόγος «για την ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ» της σχολικής μονάδας και για το «το κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον της»). Για την υλοποίηση μάλιστα αυτών των διατεταγμένων υπηρεσιών, προβλέπεται ότι «ο/η Διευθυντής/τρια συγκαλεί το Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεδριάσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται, με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο…». Έτσι, θεσπίζεται, ουσιαστικά η ΑΡΣΗ οποιωνδήποτε συλλογικών κατακτήσεων και εργασιακών δικαιωμάτων.
2 ΣΥΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΕΚΘΕΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ από τους ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ («Οι Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης μελετούν τις Εκθέσεις των σχολικών μονάδων ευθύνης τους και συντάσσουν, μέχρι τις 20 Ιουλίου κάθε έτους, Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για κάθε σχολική μονάδα ευθύνης τους στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π»). Στην ουσία, επανέρχεται ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ με ΑΛΛΟ ΟΝΟΜΑ, ο οποίος θα συντάσσει ΕΚΘΕΣΕΙΣ σε ΔΕΚΑΒΑΘΜΗ ΚΛΙΜΑΚΑ («την τεκμηριωμένη αποτίμηση των λειτουργιών του σχολείου ανά θεματικό άξονα σε δεκάβαθμη κλίμακα»). Ο επόπτης Συντονιστής θα κατηγοριοποιεί επίσης τα σχολεία ως νέος παράγοντας διαβάθμισης. ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ επίσης ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ συντάσσουν και τα ΠΕ.Κ.ΕΣ («Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ., αφού λάβει υπόψη τις ετήσιες Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων καθώς και τις Εκθέσεις των Σ.Ε.Ε. για τα σχολεία ευθύνης τους, συντάσσει, στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π., Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ευθύνης του»). Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ όμως δεν περιορίζεται σε τοπικό επίπεδο: αφορά και την ΠΑΝΕΘΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ μεσω της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. …( Η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. αξιοποιεί το περιεχόμενο της ψηφιακής εφαρμογής του Ι.Ε.Π. σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, και εστιάζοντας κυρίως στις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.: (α) συντάσσει ετήσια Έκθεση (ν. 4142/2013»).Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν χάνει το χρόνο της για τη λήψη μέτρων υγειονομικής προστασίας του λαού. Αντιθέτως, θεωρεί πολύτιμο το χρόνο της αναστολής των συλλογικών λειτουργιών του συνδικαλισμού για την ολομέτωπη επίθεσή της. Μάλιστα η Υπουργός επείγεται να φέρει ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ για την ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ των σχολείων, ώστε να είναι σε…πλήρη ετοιμότητα(!) για την εισαγωγή των ΙΔΙΩΤΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ…
- Είναι κατανοητό ότι αυτή η επίθεση δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία». Τριάντα χρόνια από την ψήφιση της Λευκής Βίβλου, την καλλιέργεια των θεωριών …της μονοκρατορίας του κεφαλαίου, η κυβέρνηση της ΝΔ, αξιοποιώντας όλες τις αντιλαϊκές συνθήκες της ΕΕ (Μάαστριχτ, Λισσαβόνα, Μπολόνια κλπ), ΥΛΟΠΟΙΕΙ τις ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ του ΣΕΒ και του Ο.Ο.Σ.Α, της εγχώριας ολιγαρχίας, αξιοποιώντας το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για επιβολή του «αγοραίου μοντέλου» της ακόμη πιο ασφυκτικής ταξικής δόμησης του σχολείου και της κατεδάφισης των συλλογικών κατακτήσεων. Όλη αυτή τη μακρόχρονη περίοδο, από τη δεκαετία του ’90 κι έπειτα, με τη συλλογική πάλη και μαζική ενωτική αντίστασή μας, αρνηθήκαμε τις σειρήνες της υποταγής, δώσαμε τη μάχη ενάντια στην «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» με όποιο όνομα κι αν συγκαλυπτόταν το αντιδραστικό της περιεχόμενο ( «μη τιμωρητική», «αποτίμηση» κλπ) και από όποια κυβέρνηση κι αν προωθούνταν. Εχουμε λοιπόν την πείρα και τη συλλογική δύναμη να ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ τον ΕΝΤΑΦΙΣΜΟ των ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ-ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ.
- ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΜΑΣ
- ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΕΤΡΑ
- ΟΙ ΕΝΩΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ
e-prologos.gr