«Αναφορικά με το Λύκειο, σχεδιάζουμε, μεταξύ άλλων, την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου από το έτος 2020-2021 και σταδιακά τα επόμενα χρόνια στις υπόλοιπες τάξεις, την αποκατάσταση μαθημάτων Γενικής Παιδείας στη Γ’ Λυκείου, τον συνυπολογισμό, με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση…

Ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ’ τάξη, θα ξεκινήσει να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021). Στόχος μας είναι η σταδιακή επανάκτηση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση του Εθνικού Απολυτηρίου.

Η Τράπεζα Θεμάτων θα επανεισαχθεί σε μια βελτιωμένη της παλαιότερης μορφή προκειμένου να αντιμετωπιστούν ορισμένες αδυναμίες που είχαν παρουσιαστεί. Μελετώνται και θα επέλθουν ορισμένες τροποποιήσεις, όπως δικλίδες ασφαλείας που θα ενισχύουν το αδιάβλητο της διαδικασίας προκειμένου να αξιοποιηθεί η εμπειρία του παρελθόντος και να αποφευχθούν τυχόν αστοχίες…

Προχωρούμε ήδη στη δημιουργία Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα, θεσμοθετώντας ταυτόχρονα διαδικασίες επιλογής εκπαιδευτικών που θα διδάξουν σε αυτά. Στο πλαίσιο λειτουργίας θα υπάρξει διαχωρισμός μεταξύ των Προτύπων, που θα αποτελούν σχολεία μαθητών με υψηλές επιδόσεις και στα οποία οι υποψήφιοι θα εισάγονται με εξετάσεις, από τα Πειραματικά, όπου θα εφαρμόζονται νέες μέθοδοι διδασκαλίας και στα οποία η επιλογή θα γίνεται με κλήρωση ώστε να υπάρχει ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητικού πληθυσμού. Σκοπεύουμε σταδιακά να αυξήσουμε τον αριθμό τους, αλλά και να εισάγουμε μια καινοτομία, όπως εξαγγείλαμε προεκλογικά, αυτή των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, τα οποία θα λειτουργήσουν ως πυλώνες του νέου μοντέλου της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στα πρότυπα αυτά επαγγελματικά λύκεια καίρια συμμετοχή θα έχουν και οι κοινωνικοί εταίροι…»: Νίκη Κεραμέως, συνέντευξη στο «Πρώτο Θέμα».

Η αυστηροποίηση των όρων αποφοίτησης από το Λύκειο και αυτών για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υπήρξε διαχρονικά για όλες τις αστικές κυβερνήσεις στόχος, ώστε να περιοριστεί δραστικά η πρόσβαση των μαθητών των προερχόμενων από την εργατική τάξη και τα κατώτερα λαϊκά στρώματα στις πανεπιστημιακές σχολές, ειδικά αυτές αυξημένου κοινωνικού γοήτρου και δυνατοτήτων επαγγελματικής αποκατάστασης (αποτροπή διαμόρφωσης του «στρατού της κοινωνικής ανατροπής»). 

Η «συνταγή» άλλαζε κάθε φορά και αυτό δεν το απεμπόλησαν ούτε οι συριζαίοι, οι οποίοι μετέτρεψαν τη Γ΄Λυκείου σε τάξη φροντιστήριο, ενώ θεσμοθέτησαν έναν πιο αργό θάνατο για τα παιδιά της εργατικής τάξης, καθιερώνοντας μια καρικατούρα ελεύθερης πρόσβασης για τις σχολές χαμηλής ζήτησης. Προηγουμένως, όμως, το σύνολο των μαθητών θα συμμετείχε σε μίνι πανελλαδικές εξετάσεις στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (τα ίδια που θα δώσουν οι μαθητές στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ), που βαφτίζονταν ενδοσχολικές εξετάσεις. 

Διάβασε και αυτό
[Το 40% του βαθμού του απολυτήριου θα προέκυπτε από τις εξετάσεις αυτές, στις οποίες τα θέματα βάζουν καθηγητές ομάδας σχολείων. Επιτηρητές είναι καθηγητές άλλων σχολείων και διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος, τα γραπτά των μαθητών έχουν καλυμμένα τα ονόματα και βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου].

Παραδοσιακά οι κυβερνήσεις της δεξιάς ακολουθούν επιθετική πολιτική στα της Παιδείας, χωρίς φιοριτούρες και μασκαρέματα. Ετσι η νεοφιλελεύθερη ΝΔ του Μητσοτάκη επιλέγει ένα διαφορετικό μείγμα ταξικών φραγμών ασφυκτικότερο αυτού του ΣΥΡΙΖΑ:

Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου με επιλογή θεμάτων από Τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και συνυπολογισμός, με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, έχει ήδη ανακοινωθεί πολλές φορές ότι θα υπάρξει καθορισμός ελάχιστης βάσης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ θα δοθεί η δυνατότητα στα ανώτατα ιδρύματα να καθορίζουν τον ετήσιο αριθμό εισακτέων (άρα μικρότερος αριθμός εισακτέων) και να μπορούν να ορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης βάσης.

Τα παραπάνω θα γίνουν πραγματική γκιλοτίνα για τα «απόπαιδα» της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που δεν έχουν το προνόμιο να ανήκουν σε υψηλά κοινωνικοοικονομικά και μορφωτικά στρώματα και οι οικογένειές τους δεν έχουν την πολυτέλεια να στηρίξουν τις προσπάθειές τους με «πετυχημένες συνταγές» φροντιστηρίων.

Για να χρυσώσει το χάπι σε αυτά τα παιδιά, η Κεραμέως δηλώνει ότι θα υπάρξουν «Πρότυπα ΕΠΑΛ», για τους απόφοιτους των οποίων το αποτέλεσμα -όσον αφορά το επίπεδο γνώσεων και την ανταπόκριση της αγοράς εργασίας- δεν θα είναι πολύ διαφορετικό. Σε αυτά θα έχουν «καίρια συμμετοχή οι κοινωνικοί εταίροι», δηλαδή οι καπιταλιστές, διαμορφώνοντας το προφίλ του αυριανού δούλου στα κάτεργά τους και τα προγράμματα σύμφωνα με τις περιστασιακές ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας.

Οι αλλαγές, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, (Τράπεζα Θεμάτων και συνυπολογισμός του  βαθμού και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ’ τάξη), θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται από την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021 για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου και σταδιακά τα επόμενα χρόνια στις υπόλοιπες τάξεις.

Με σημαία το παραπλανητικό αφήγημα της «αριστείας», το υπουργείο Παιδείας, θα προχωρήσει και στην αύξηση του αριθμού των «Πρότυπων Σχολείων», στα οποία θα υπάρχει επιλογή (αξιολόγηση) προσωπικού και εισαγωγή μαθητών με βάση τις υψηλές επιδόσεις, οδηγώντας τα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης (και του προσωπικού της) σε μια ντε γιούρε κατηγοριοποίηση. 

Οργή προκαλεί το γεγονός ότι την ίδια στιγμή που η Κεραμέως ανακοινώνει την ένταση των ταξικών φραγμών στο Λύκειο και στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανοίγει πόρτες και παράθυρα για την πανεπιστημιοποίηση των κολλεγίων, στα οποία οι προστρέχοντες δεν υφίστανται καμιά αξιολόγηση (αξιολογείται μόνο η δυνατότητα της «τσέπης» τους). Μοναδική έγνοια της νεοφιλελεύθερης ΝΔ είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των επιχειρηματιών, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται οι σχολάρχες, οι έμποροι της γνώσης.

Πηγή: Γιούλα Γκεσούλη – eksegersi.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το