Δημήτρης Παπαδημητρίου
Για κάθε εκπαιδευτικό, για κάθε «Δάσκαλο» που πρεσβεύει στις αξίες του ανθρωπισμού, της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας, ο επιθεωρητισμός είναι «αιτία πολέμου» και έτσι θα τον αντιμετωπίσουμε…
Η Κυβέρνηση προεξαγγέλλει την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων τις αμέσως επόμενες βδομάδες. Η διαδικασία θα ξεκινήσει άμεσα μετά την τοποθέτηση των πρώτων συμβούλων εκπαίδευσης και τη σύντομη επιμόρφωσή τους σχετικά με το θέμα της ατομικής αξιολόγησης.
Η κυβέρνηση είναι προφανές ότι απευθύνεται στο πιο συντηρητικό και «έτοιμο» κοινό της, προσπαθώντας να προκαλέσει και να ενεργοποιήσει, βέβαια, τους κατάλληλους κοινωνικούς αυτοματισμούς και παράλληλα να πείσει ότι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα επιφέρει τη «βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου» και της «παρεχόμενης ποιότητας της εκπαίδευσης».
Αλήθεια όμως ας μιλήσουμε για αξιολόγηση…
- Ποιος μπορεί να είναι τόσο ανόητος ώστε να πιστεύει ότι η παρακολούθηση δύο ωρών «σκηνοθετημένης» διδασκαλίας μέσα σε ένα εκπαιδευτικό έτος από έναν «επιθεωρητή» θα επιφέρει τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου;
- Ποιος μπορεί να είναι τόσο αφελής ώστε να πιστεύει ότι ένα μεταπτυχιακό στα…«ΜΜΕ και επικοινωνία» ή ένα διδακτορικό στο «Τουρισμός και Διοίκηση Επιχειρήσεων» είναι στοιχεία που αρκούν για να …αξιολογήσουν και να πιστοποιήσουν την «επάρκεια» των τυπικών προσόντων ενός εκπαιδευτικού;
- Ποιος μπορεί να είναι τόσο αφελής ώστε να πιστεύει ότι σε ένα κράτος που διατηρεί ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό συμβασιούχων εκπαιδευτικών (αναπληρωτών) στην Ευρώπη (25-27%), στο οποίο η σχολική χρονιά ξεκινάει κάθε έτος με περισσότερα από 40.000 κενά, η ίδια κυβέρνηση θέλει στην πραγματικότητα να ξεκινήσει τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, όχι με τις μονιμοποιήσεις των εκπαιδευτικών αλλά…με την ατομική τους αξιολόγηση;
- Ποιος μπορεί να είναι τόσο «αθώος» ώστε να πιστεύει ότι στο κράτος που διατηρούνται οι χειρότεροι και χαμηλότεροι μισθοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση (μετά τη …Σλοβακία…) με τον μισθό του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού να φτάνει τα 737 ευρώ, οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι να βελτιώσει το έργο των εκπαιδευτικών;
- Ποιος μπορεί να είναι τόσο ανόητος ώστε να θεωρεί ότι ένας καθηγητής που αμείβεται με 737 ευρώ τον μήνα, μπορεί να πληρώσει νοίκι και να διαβιώσει αξιοπρεπώς ή πιο απλά να επιβιώσει και να εργαστεί με αξιοπρέπεια σε έναν από τους «τουριστικούς παραδείσους» της Ελλάδας αλλά αντίθετα αυτό που του χρειάζεται για να βελτιώσει το εκπαιδευτικό του έργο είναι η «ατομική αξιολόγηση»;
- Ποιος μπορεί να είναι τόσο «πρόθυμος» να πιστέψει ότι τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να την επιφέρει η …. «παρακολούθηση» δύο ωρών σκηνοθετημένης διδασκαλίας από έναν… «επιθεωρητή» και όχι η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, η ανανέωση των απαρχαιωμένων σχολικών βιβλίων, η βελτίωση των «απαρχαιωμένων» και επικίνδυνων (σε πολλές περιπτώσεις) κτιριακών υποδομών, η πρόσληψη γραμματείας, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία;
- Τέλος ποιος μπορεί να είναι τόσο αφελής ώστε να μην αντιλαμβάνεται ότι όλη η συζήτηση για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι απολύτως «προσχηματική», ότι δεν πρόκειται να βελτιωθεί με κανέναν τρόπο και για κανένα λόγο το έργο των εκπαιδευτικών μέσω της καμιάς αξιολόγησης και ότι απώτερος σκοπός της κυβέρνησης είναι η χειραγώγηση, η τρομοκράτηση, ο εκφοβισμός και η περαιτέρω εξαθλίωση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού κινήματος;;;
Ο επιθεωρητισμός, που καταργήθηκε 41 χρόνια πριν, ήταν ένας επικίνδυνος, αυταρχικός και διαλυτικός θεσμός για το Δημόσιο Σχολείο και για όλους όσοι πιστεύουμε σ αυτό…
Είναι συνώνυμο του αυταρχισμού, της εργοδοτικής αυθαιρεσίας και της κατάργησης της παιδαγωγικής ελευθερίας στα σχολεία…
Για κάθε εκπαιδευτικό, για κάθε «Δάσκαλο» που πρεσβεύει στις αξίες του ανθρωπισμού, της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας, ο επιθεωρητισμός είναι «αιτία πολέμου» και έτσι θα τον αντιμετωπίσουμε…
Δημήτρης Παπαδημητρίου
Πρόεδρος Α΄ ΕΛΜΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
e-prologos.gr