ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μεγάλη αναταραχή έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες μέρες στον κόσμο της εκπαίδευσης μετά την ανακοίνωση για το άνοιγμα των σχολείων, με τη μέριμνα της κυβέρνησης να αρχίζει και να τελειώνει στο «πρωτόκολλο» χορήγησης «ενός ακόμη self-test» σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα, συνεχίζουν να καλλιεργούν τον διχασμό και τον διαχωρισμό των εκπαιδευτικών και των μαθητών σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, υποχρεώνοντας τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί να πληρώνουν τα τεστ από την τσέπη τους, ενώ σε περίπτωση πιθανής εμφάνισης κρούσματος, οι ανεμβολίαστοι μαθητές (πάνω από το 40% δηλαδή του συνολικού μαθητικού πληθυσμού) θα υποχρεώνονται να κάνουν καθημερινά τεστ, σε αντίθεση με τους εμβολιασμένους. Από εκεί και πέρα για άλλη μία φορά όλα τα υπόλοιπα είναι «ατομική ευθύνη».
Πρόκειται για μία εγκληματική πολιτική ανευθυνότητας και κοροϊδίας, με θανατηφόρες συνέπειες για τον λαό και τη νεολαία. Μοναδική υπεύθυνη για την εξάπλωση της πανδημίας είναι η κυβέρνηση, που αφήνει τα νοσοκομεία να μαραζώνουν με ελάχιστο υγειονομικό προσωπικό, που δεν πραγματοποιεί δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ στον πληθυσμό, που δεν ενισχύει τα δρομολόγια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που δεν παρέχει δωρεάν μάσκες και αντισηπτικά, που αφήνει τους εργαζόμενους να στοιβάζονται στους χώρους δουλειάς, που δίνει το πράσινο φως στους εργοδότες να απειλούν τους εργαζόμενους για να δουλεύουν ακόμη κι αν νοσούν.
Εν πολλοίς, παρουσιάζεται από την κυβέρνηση το ψεύτικο δίλημμα για ακόμη μία φορά στον κόσμο της εκπαίδευσης, αλλά και όλης της κοινωνίας εάν θα πρέπει να είναι «κλειστά» τα σχολεία και να πάμε πάλι στην κοροϊδία της τηλεκπαίδευσης ή αν θα πρέπει αναγκαστικά να πάμε σε άνοιγμα χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας. Αρκετός κόσμος μπαίνει στην διαδικασία να στηρίξει με διάφορα επιχειρήματα μία από αυτές τις επιλογές, πρόκειται όμως στην πραγματικότητα για επιλογή μεταξύ του γκρεμού και του ρέματος.
Η Μαθητική Πορεία θέτει στους μαθητές αντ’ αυτού του ψεύτικου ερωτήματος, αυτά που κρίνει ως ουσιώδη ερωτήματα, για ποιο λόγο δηλαδή η κυβέρνηση δεν επιχειρεί ούτε σαν κενή υπόσχεση να υπαινιχθεί οποιαδήποτε πρόθεση λήψης οποιουδήποτε ουσιαστικού μέτρου προστασίας της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους; Αντί αυτού του ψεύτικου διλήμματος οι μαθητές πρέπει να απαντήσουν για ποιο λόγο δεν γίνονται προσλήψεις εκπαιδευτικών με σκοπό να σπάσουν τα τμήματα με «15 μαθητές ανά τάξη» όπως εδώ και δύο χρόνια προβάλλει ως αίτημα στα σχολεία, για ποιο λόγο δεν γίνεται αξιοποίηση δημόσιων κτηρίων για τον ανωτέρω σκοπό, για ποιο λόγο δεν γίνονται προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία, για ποιο λόγο δεν έρχονται κλιμάκια του ΕΟΔΥ να προσφέρουν μαζικά και δωρεάν τεστ στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, για ποιο λόγο δεν παρέχονται μάσκες και αντισηπτικά στους μαθητές που και αυτά πρέπει να τα βάλουν από την τσέπη τους.
Η απάντηση για την Μαθητική Πορεία είναι ότι η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έχει ενισχύσει εδώ και δύο χρόνια τα νοσοκομεία της χώρας και το δημόσιο σύστημα υγείας συνολικά, ότι δηλαδή η κυβέρνηση συνεχίζοντας την εγκληματική διαχείριση της πανδημίας έχει αρνηθεί κάθε δική της ευθύνη για λήψη κρατικών μέτρων κρύβοντας τις δικές της ευθύνες πίσω από την «ατομική ευθύνη» του λαού, γιατί εφαρμόζει τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιβάλουν την εξαφάνιση του κοινωνικού κράτους προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων της αγοράς.
Μονόδρομος για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς δεν είναι να διαλέξουν μεταξύ του κορονοϊού και της αμάθειας/απομόνωσης, αλλά να πιάσουν το νήμα των αγώνων του προηγούμενου διαστήματος και με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα να βγουν στον δρόμο του αγώνα ζητώντας ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με λήψη πραγματικών μέτρων προστασίας και ενίσχυση του ΕΣΥ.
πηγή: poreia.net
e-prologos.gr