Μέσα στο γενικότερο κλίμα εθνικιστικής υστερίας λόγω του Μακεδονικού ζητήματος όπως και του θανάτου του Κατσίφα, αντιδραστικές, φασιστικές και ακροδεξιές δυνάμεις βρήκαν πρόσφορο έδαφος και υποκινούν καταλήψεις σε διάφορα σχολεία της Ελλάδας. Σχολικά προαύλια γέμισαν με πανό στα οποία δεσπόζουν συνθήματα εθνικιστικού μίσους και αλυτρωτισμού με κυρίαρχο το “Η Μακεδονία είναι Ελλάδα”. Το σύνθημα αυτό σκόπιμα συγκαλύπτει το γεγονός ότι γεωγραφικά η περιοχή της Μακεδονίας είναι μοιρασμένη σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία, ΠΓΔΜ) και ελληνική είναι αυτή που βρίσκεται εντός των συνόρων της. Το παραπάνω σύνθημα λοιπόν δεν είναι μια αθώα λαθεμένη διατύπωση, αλλά αποτελεί έκφραση του αντιδραστικού ελληνικού εθνικισμού που διατηρεί επεκτατικές βλέψεις απέναντι στις γειτονικές χώρες.

Οι εν λόγω καταλήψεις εναντιώνονται διακηρυκτικά στη Συμφωνία των Πρεσπών. “Ξεχνούν” βέβαια να καταγγείλουν τον στρατιωτικό, θανατηφόρο συνασπισμό του ΝΑΤΟ που δημιούργησε το Μακεδονικό ζήτημα όταν διέλυσε με πόλεμο το 1999 τη Γιουγκοσλαβία. “Ξεχνούν” πως η Συμφωνία των Πρεσπών επιβλήθηκε μέσα από τις τρομαχτικές πιέσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ και με μοναδικό σκοπό να περάσει η γειτονική χώρα κάτω από τον έλεγχό τους και να μπει στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. “Ξεχνούν” να αναφέρουν πως το ΝΑΤΟ προσπαθεί να μετατρέψει τα Βαλκάνια σε μια απέραντη έκταση βάσεων, έχοντας ήδη καταλάβει κομμάτια γης της χώρας μας σε Σούδα, Άκτιο, Άραξο και Λάρισα. Φυσικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ έχει υποσχεθεί περισσότερες βάσεις σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Τυμπάκι Κρήτης. Δε θεωρούμε καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι οι εθνικιστικές δυνάμεις που υποκινούν τις μαθητικές καταλήψεις δε λένε κουβέντα για τους ιμπεριαλιστές της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Άλλωστε ο εθνικισμός είναι η άλλη όψη της υποτέλειας, ακριβώς επειδή μιλά στο όνομα της πατρίδας και του λαού, χωρίς όμως να λέει μισή κουβέντα για εκείνους που είναι οι πραγματικοί μας εχθροί, δηλαδή οι κυρίαρχες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και τα ντόπια στηρίγματά τους.

Οι καταλήψεις είναι μέσο πάλης και αγώνα. Στο πέρασμα της ιστορίας έχουν χρησιμοποιηθεί για να βγάλουν μαθητές στους δρόμους , οι οποίοι διεκδίκησαν τα αιτήματά τους και αγωνίστηκαν, πολλές φορές και με νικηφόρα αποτελέσματα. Αυτή είναι η χρονιά που το υπουργείο Παιδείας προωθεί το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που μετατρέπει το λύκειο σε εξεταστικό κέντρο βαθαίνοντας έτσι τους ταξικούς φραγμούς, μειώνει την χρηματοδότηση, υποβαθμίζει τα μουσικά Λύκεια και παραμελείτα ΕΠΑΛ/ ΕΠΑΣ. Σε όλη αυτή τη συγκυρία που οι μαθητές καλούνται να βγουν στους δρόμους, οι τωρινές ενέργειες κυλούν την έννοια της κατάληψης στον εθνικιστικό βούρκο και προσπαθούν να αποσυντονίσουν τους μαθητές από τα πραγματικά τους προβλήματα. Αξιοσημείωτη είναι η στάση της κυβέρνησης απέναντι σε αυτές τις καταλήψεις, που ενώ στο παρελθόν έσερνε μαθητές στα δικαστήρια επειδή αγωνίζονταν ενάντια στο νέο Λύκειο και την αντιεκπαιδευτική πολιτική και τώρα σιωπά. Το ίδιο και τα ΜΜΕ που υπερπροβάλλουν τις καταλήψεις αυτές, όταν δε βγάζουν άχνα για τις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις. Αν ήταν άλλη η φύση της κατάληψης θα ήταν οι πρώτοι που θα της έβαζαν φρένο βγάζοντάς την παράνομη, όπως έχουν κάνει πολλές φορές στο παρελθόν. Απέναντι σε όλα αυτά η Μαθητική Πορεία καλεί τους μαθητές μέσα από γενικές συνελεύσεις να απορρίψουν το δηλητήριο του φασισμού, να δείξουν την αλληλεγγύη τους απέναντι στους γειτονικούς λαούς, να αντιταχθούν στην πολεμική μηχανή του ΝΑΤΟ, ενώ ταυτόχρονα να ξεκινήσουν τη συζήτηση για τα άμεσα και επιτακτικά ζητήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν στα σχολεία, για τη διεκδίκηση δημόσιας και δωρεάν παιδείας, χωρίς ταξικούς φραγμούς.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το