Του Χρήστου Κάτσικα

            ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Δασκάλων και Νηπιαγωγών σε όλη την Ελλάδα συμπαραστέκονται στα μέλη του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας ( 2017-2019), τα οποία μηνύθηκαν από τη Δ/ντρια του 4ου Γυμνασίου Κέρκυρας, για συκοφαντική δυσφήμιση, εξαιτίας ανακοίνωσης που εξέδωσαν ομόφωνα και κατήγγειλε τις πρακτικές της.

                Πρακτικές, τις οποίες, έχει αντιπαλέψει το κίνημα των εκπαιδευτικών εδώ και πολλά χρόνια κι έχουν καταδικάσει με τις αποφάσεις τους τόσο η ΕΛΜΕ όσο και η ΟΛΜΕ.

                Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας πολλές φορές στο σχολείο μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα του Συλλόγου Διδασκόντων αφού η Διευθύντρια του σχολείου, με τη στάση της, καταστρατηγούσε συστηματικά το ωράριο των εκπαιδευτικών, αρνούνταν να συγκαλέσει συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ακόμα και μετά από μάζεμα υπογραφών, απαιτούσε από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ να επισκέπτεται το σχολείο μετά το πέρας των μαθημάτων ή και το απόγευμα, διαμορφώνοντας άσχημο κλίμα ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς.

                Είναι  αυτονόητο δικαίωμα και ταυτόχρονα υποχρέωση του σωματείου να ασκεί με πολιτικοσυνδικαλιστική οπτική, δημόσια κριτική για πράξεις και ενέργειες τόσο της διοίκησης όσο και των στελεχών της, να παρεμβαίνει με όποιον τρόπο κρίνει σκόπιμο, και να υπερασπίζεται τα μέλη του απέναντι στον αυταρχισμό από τη διοίκηση. Οι διοικητικοί αυτοί παράγοντες, άλλωστε, τους αρέσει δεν τους αρέσει, εκ της θέσεώς τους δρουν και ενεργούν στη δημόσια σφαίρα  και ως εκ τούτου υπόκεινται στη δημόσια κριτική. 

                Οι δικαστικές διώξεις ή ακόμα και η απειλή δίωξης προσώπων, ξεκάθαρα ισοδυναμεί  με απόπειρα ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής και κοινωνικής δράσης. Η φυγομαχία από την δημόσια αντιπαράθεση και η μεταφορά  αυτής στις αίθουσες των δικαστηρίων στοχεύει στη φίμωση του δημόσιας κριτικής, στον εκφοβισμό και στον περιορισμό των συνδικαλιστικών ελευθεριών.

Η ΠΑΛΙΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ (Δεκέμβριος 2018)

                Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας είχε καταγγείλει τη Διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου, Βουσολίνου Ελένη, για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στο σχολείο, την αντισυναδελφική και αντιδημοκρατική της συμπεριφορά έναντι αυτών , αλλά και ένα έναντι του σωματείου.  Παράλληλα η Διευθύντρια, με  ενέργειες , όπως η αναφορά της (Μάης 2018) στον Δ/ντή Β΄θμιας  ότι δήθεν το Δ.Σ της ΕΛΜΕ  παρεμποδίζει την ομαλή λειτουργία του σχολείου, προσπάθησε να εκφοβίσει και να αποτρέψει από την καθ΄όλα νόμιμη άσκηση   των  συνδικαλιστικών  τους δικαιωμάτων .

                Στην ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ σημείωνε: «Σε άλλες περιπτώσεις,  με διάφορα προσχήματα και με προκλητικό τρόπο (προτροπή να «κλείνουμε ραντεβού» και μάλιστα απόγευμα (!) ή απαγόρευση να μιλήσουμε στο διάλειμμα γιατί τάχα κουράζουμε τους συναδέλφους) κάθε φορά που το σωματείο πηγαίνει στο σχολείο , ύστερα από αίτημα των συναδέλφων, προσπαθεί να  εμποδίσει τη συζήτηση  με τον σύλλογο .

                Στο 4ο Γυμνάσιο, στο οποίο η κ. Βουσολίνου υπηρετεί ως Δ/ντρια  από πέρσι, η ΕΛΜΕ έχει κληθεί τουλάχιστον  5 φορές . Κάθε φορά  τα προβλήματα εντοπίζονται στην  ερμηνεία των νόμων  από πλευράς Δ/ντριας  και στην εμμονή της να κρατά τους συναδέλφους με τεχνητό τρόπο  στο σχολείο επικαλούμενη την 30ωρη παραμονή. Έτσι:

                ●. Άλλοτε «βαφτίζει» τους συναδέλφους «Υπηρεσία Γραφείου».

                ● Άλλοτε  ζητά από συνάδελφο να αναπληρώσει  την  ώρα που «χάθηκε» ,γιατί  η υπηρεσία την είχε καλέσει σε σεμινάριο.

                ● Άλλοτε ζητά να αναπληρώσουν οι συνάδελφοι  τις ώρες που «χάθηκαν» από σχολικό περίπατο.

                ● Άλλοτε βγάζει σε κοινή θέα τις άδειες των συναδέλφων, παραβιάζοντας προσωπικά δεδομένα.

                ● Όταν οι συνάδελφοι, τηρώντας την προβλεπόμενη διαδικασία, ζητούν συνεδρίαση συλλόγου, προφασιζόμενη αναρμοδιότητα του συλλόγου αρνείται να την πραγματοποιήσει.

                ● και το τελευταίο : χωρίς να έχει προχωρήσει σε τροποποίηση του προγράμματος ορίζει με δική της πράξη συναδέλφους  να κάνουν «παιδοφύλαξη», ενώ έχουν κενό. Όταν μάλιστα οι συνάδελφοι επικαλέστηκαν αδυναμία να καλύψουν το κενό, λόγω εκτέλεσης εξωδιδακτικών εργασιών, τότε κλήθηκαν από την ίδια να δώσουν «γραπτή εξήγηση» εντός δύο ωρών».

                Είναι ηλίου φαεινότερον ότι όλες αυτές οι ενέργειες  και η εν γένει συμπεριφορά της δεν συντελούν στη δημιουργία και εμπέδωση  κλίματος  συνεργασίας εντός της σχολικής μονάδας ,όπως άλλωστε επιτάσσει το διευθυντικό της καθήκον, που επιλεκτικά το επικαλείται. Το αντίθετο , δυσχεραίνουν τη λειτουργία του σχολείου και διαμορφώνουν για τους εκπαιδευτικούς  κακές εργασιακές συνθήκες , ενώ θίγουν την επαγγελματική  και προσωπική τους αξιοπρέπεια.

                Αν ακόμα επιβιώνουν οι εκπαιδευτικές δομές σήμερα, την εποχή αυτής της πολύπλευρης κρίσης, αυτό οφείλεται στην φιλοτιμία και την πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών. Ζητήματα που αφορούν τη μόρφωση, την ασφάλεια και την καλή διάθεση των μαθητών και μαθητριών μέσα στο χώρο του σχολείου πάντοτε ρυθμίζονταν και θα συνεχίσουν να ρυθμίζονται στο πλαίσιο του αλληλοσεβασμού  και της κοινής λογικής. Ο αυταρχισμός και η αυθαιρεσία εις βάρος των εκπαιδευτικών σε κάθε περίπτωση λειτουργούν αρνητικά για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, επομένως και για τους μαθητές. 

Μήνυση για «συκοφαντική δυσφήμιση»

Ο εκφοβισμός εκπαιδευτικών με όχημα τη «συκοφαντική δυσφήμιση» είχαμε και το σχολικό έτος 2014/15 όταν πρώην διευθύντρια Γυμνασίου της Θεσσαλονίκης μήνυσε 20 συναδέλφους της. Στην περίπτωση εκείνη  οι εκπαιδευτικοί διώκονταν επειδή συναισθανόμενοι την παιδαγωγική τους ευθύνη συνέταξαν και απέστειλαν κείμενο με το οποίο καλούσαν και ενημέρωναν το Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης για την δύσκολη και άσχημη κατάσταση που υπήρχε στο σχολείο. Είχαν προηγηθεί συζητήσεις στον Σύλλογο διδασκόντων, παρεμβάσεις από την Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και παρέμβαση του Δ/ντή Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης προς την πρώην Διευθύντρια.

                Με βάση το κείμενο αυτό και αφού δεν μπόρεσε να καταλάβει διευθυντική θέση στις κρίσεις του 2015, σε μια πράξη αντεκδίκησης μήνυσε 20 εκπαιδευτικούς (οι οποίοι είχαν υπογράψει το κείμενο και αποτελούσαν τα 2/3 του τότε συλλόγου διδασκόντων) για συκοφαντική δυσφήμιση.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το