ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ

ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΣΠΙΔΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Στις 6/2/2021 κλείνουν 3 μήνες από το σφράγισμα των σχολείων και της εφαρμογής της πολιτικής του lockdown, χωρίς η κυβέρνηση και το υπουργείου Παιδείας να έχουν πάρει κάποιο ουσιαστικό μέτρο για την επιστροφή των παιδιών στα σχολεία, πέρα από τις μάσκες “αλεξίπτωτο”, τα ανοιχτά παράθυρα και το δόγμα της ατομικής ευθύνης. Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη την πανδημία και εφαρμόζοντας το «Δόγμα του Σοκ», ψηφίζει νομοσχέδια τομές, (τράπεζα θεμάτων, νόμος για την τεχνολογική εκπαίδευση, νόμος για ΑΕΙ, αυταξιολόγηση – αξιολόγηση, νόμος για κολέγια, κλπ), προσπαθώντας να αλλάξει συνολικά τη φυσιογνωμία του Δημόσιου Σχολείου, σε βάρος της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Μέσα σε αυτή την κατάσταση, το τελευταίο διάστημα άρχισαν και ασκούνται πιέσεις από στελέχη του διοικητικού μηχανισμού του Υπουργείου, των ΔΔΕ, των διευθυντών σχολείων, σχετικά με την κατάθεση βαθμολογίας και τη δήλωση της διδαχθείσας ύλης σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι η τηλε «εκπαίδευση» αποτελεί κανονική εκπαιδευτική διαδικασία με τα όλα της (ύλη, απουσίες, διαγωνίσματα, βαθμοί, εφαρμογή τράπεζας θεμάτων) η Διοίκηση, από την Δυτική Αττική μέχρι την Λάρισα και τον Έβρο, εκβιάζει απειλώντας με πειθαρχικά και διώξεις εκπαιδευτικούς που, με πραγματικό αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, δεν δέχονται να καταθέσουν βαθμολογία και να δηλώσουν την ύλη που θα ήθελε το υπουργείο.

Η πραγματικότητα της τηλε-«εκπαίδευσης» τους διαψεύδει. Οι έρευνες διεθνώς δείχνουν ότι στη διαδικασία της τηλε-«εκπαίδευσης» κυριαρχούν στους μαθητές το άγχος, η ψυχική εξάντληση, η αίσθηση ρουτίνας, η θλίψη αλλά και η δυσκολία/αδυναμία εμπέδωσης της ύλης που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα.

Οι τεχνικές αδυναμίες που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια των εξ αποστάσεως μαθημάτων, η αδυναμία μαθητών να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση και η μη ισότιμη συμμετοχή σε αυτά από όλους, η αδυναμία να διαπιστώσουν οι εκπαιδευτικοί αν η παρακολούθηση των μαθημάτων αυτών έγινε ολοκληρωμένα από το σύνολο των μαθητών και μαθητριών, η έλλειψη προσωπικής επαφής με τους μαθητές και μαθήτριες ώστε να διαπιστωθεί το βάθος της κατανόησης της ύλης που διεκπεραιώθηκε στη διάρκεια των εξ αποστάσεως μαθημάτων, η παιδαγωγική συνείδηση των εκπαιδευτικών που δεν διεκπεραιώνουν εθιμοτυπικά και μηχανιστικά μια ύλη που τους έχει δοθεί ως διδακτέα και εξεταστέα, δεν επιτρέπουν σε καμιά περίπτωση τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν βαθμολογία, ούτε να δηλώσουν ως διδαχθείσα ύλη όλα αυτά που εντάχθηκαν στα εξ αποστάσεως μαθήματα.

Η εκπαίδευση και η διδασκαλία είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία και δεν μπορεί το ΥΠΑΙΘ να την ευτελίζει μετατρέποντάς την σε απλή διεκπεραίωση υπαλληλικού χαρακτήρα.

Η τηλε-«εκπαίδευση», όπως συνεχώς αποδεικνύεται, όχι μόνο δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία, την αλληλεπιδραστική σχέση ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά ενισχύει επιπλέον τις ήδη υπάρχουσες ταξικές ανισότητες και τους κοινωνικούς αποκλεισμούς.

Πέρα από τη νομικά έωλη απειλή περί πειθαρχικού όσων δεν καταθέσουν βαθμολογία ή δεν συμπληρώσουν την ύλη με τα δεδομένα που θα ήθελε το ΥΠΑΙΘ, οι εκπαιδευτικοί τόσο απέναντι στους γονείς όσο και στους μαθητές είναι ξεκάθαροι: η αποτίμηση της επίδοσης, η εμπέδωση της ύλης των μαθητών είναι μέρος της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας κι όχι οποιασδήποτε “επικοινωνίας” από απόσταση με τους μαθητές και μαθήτριες.

ΓΙ’ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

 Τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να υπερασπίσουν την παιδαγωγική ελευθερία των συναδέλφων και να πάρουν αποφάσεις στήριξής τους.

  • Απαιτούμε να σταματήσει κάθε τέτοια πίεση, να γίνει σαφές σε όλους ότι δεν τίθεται επ’ ουδενί θέμα παραπτώματος και ότι η μη κατάθεση βαθμολογίας προβλέπεται από το νομικό πλαίσιο. Να σταματήσει τώρα η άσκηση πιέσεων σε συναδέλφους και συλλόγους διδασκόντων που, με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, αρνούνται να καταθέσουν μια βαθμολογία που δεν αντιστοιχεί σε τίποτα. Καλούμε και πάλι τους συναδέλφους να εκτιμήσουν την επάρκεια των δεδομένων που έχουν για την ορθή αξιολόγηση των μαθητών και, με δεδομένες της δυσκολίες της περιόδου, να μην καταθέσουν βαθμολογίες στο πρώτο τετράμηνο εφόσον υπάρχει η δυνατότητα κατάθεσης βαθμών στο δεύτερο τετράμηνο.
  • Να πάψουν άμεσα οι πιέσεις και οι απειλές για πειθαρχικά σε βάρος συναδέλφων που δεν δηλώνουν ως διδαχθείσα την ύλη που απαιτεί το Υπουργείο. Απαιτούμε από το Υπουργείο να προνοήσει ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, να αποτιμηθεί από τους εκπαιδευτικούς, σε διάδραση με τους μαθητές, τι κατακτήθηκε, και τι όχι, και τότε μόνο να ορισθεί η διδαχθείσα ύλη.
  • Άμεση και δραστική μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις και ιδιαίτερα στην Γ΄ Λυκείου που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ομηρία από την κυβέρνηση.
  • Να καταργηθεί τώρα η Τράπεζα θεμάτων για την Α Λυκείου.
  • Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις προάσπισης του δημόσιου σχολείου και των λειτουργιών του, εμποδίζοντας τον ευτελισμό της μαθησιακής και διδακτικής διαδικασίας που επιχειρεί το υπουργείο με την τηλε-«εκπαίδευση».
  • Να μην ψηφισθεί ο νόμος έκτρωμα Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη.

Φλεβάρης 2021

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις

Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το