Ο διαφημιστής της χούντας τώρα διαφημίζει τον Αλιμο
Ο Νίκος Μαστοράκης στο τιμόνι, με τον δήμαρχο Αλίμου Ανδρέα Κονδύλη σε περυσινή εκδήλωση.

Νίκος Μαστοράκης: Αλλοτε ανέκρινε κρατούμενους φοιτητές, σήμερα προβάλλει την «Ελληνική Ριβιέρα» ● Στα 79 του χρόνια, ο Νίκος Μαστοράκης εξακολουθεί να παίρνει διόλου ευκαταφρόνητα μεροκάματα από όσους πρόθυμα παραβλέπουν το πασίγνωστο παρελθόν του, όπως ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης που του ανέθεσε απευθείας -κατατέμνοντας περίτεχνα το έργο για να αποφύγει τον διαγωνισμό- την τουριστική και πολιτιστική προβολή της περιοχής.

Με κάθε επισημότητα, ο Δήμος Αλίμου είχε προγραμματίσει για χθες Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020, την προβολή σε «αβάν πρεμιέρ» μιας διαφημιστικής ταινίας για την περιοχή. Ο τίτλος της, «Alimos, Greek Riviera’s Blue Diamond» («Αλιμος, το γαλάζιο διαμάντι της ελληνικής Ριβιέρας»).

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, «το φιλμ ξεκίνησε από μια ιδέα του Δημάρχου Ανδρέα Κονδύλη, με στόχο να προβληθεί τουριστικά και πολιτιστικά ο Αλιμος στη διεθνή αγορά. Παρουσιάζει ένα σύγχρονο προφίλ της πόλης του Αλίμου, μέσα όμως από μια οπτική και αισθητική που σπάνια συναντά κανείς σε ντοκιμαντέρ αυτού του είδους».

Και ποιος τα κατάφερε όλα αυτά τα σπουδαία; Μα ο παραγωγός Νίκος Μαστοράκης, γνωστός από πολλές δραστηριότητες στον χώρο της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και του μόντελινγκ, αλλά κυρίως από την πιο άθλια εκπομπή που μεταδόθηκε ποτέ, τη συνέντευξη-ανάκριση των συλληφθέντων φοιτητών και εργαζομένων, στον τόπο της κράτησής τους, το στρατόπεδο ΚΕΒΟΠ, μια βδομάδα μετά την αιματηρή καταστολή της εξέγερσης του Πολυτεχνείου από τη χούντα (24.11.1973)!

Στα 79 του χρόνια ο κ. Μαστοράκης εξακολουθεί λοιπόν να κάνει θαύματα. Στην προκειμένη περίπτωση, μάλιστα, κατόρθωσε να αναλάβει το έργο με απευθείας ανάθεση, με προσωπική απόφαση δηλαδή του δημάρχου, χάρη στην ακόλουθη θαυματουργή κατάτμηση:

■ «Κινηματογραφική λήψη εικόνων της Πόλης Αλίμου» (Σύμβαση 18.11.2019): ευρώ 24.800.
■ «Συγγραφή σεναρίου περιήγησης του Δήμου Αλίμου» (Σύμβαση 6.3.2020): ευρώ 24.800.
■ «Παραγωγή – σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ γύρω από τον Αλιμο» (Σύμβαση 7.4.2020) ευρώ 24.800.

Η δημοτική παράταξη Αλίμου «Ανω-Κάτω στο Καλαμάκι» με ανακοίνωσή της σχολιάζει: «Μέσα σ’ αυτό το κλίμα που επικρατεί εδώ και τρεις τουλάχιστον μήνες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού που άλλα επέβαλλε ως συμπεριφορές, η δημοτική Αρχή της πόλης μας προέβηκε σε μια πράξη που προκαλεί ευθέως τη μνήμη από τους δημοκρατικούς αγώνες και παραδόσεις του λαού μας. Ο Δήμαρχος, καταστρατηγώντας δικαιώματα που παρέχει ο νόμος για πολύ επείγουσες ανάγκες, “κατάτμησε” ένα έργο για την παρουσίαση της ιστορίας της πόλης για να μπορεί αυθαίρετα να επιλέξει τον ανάδοχο. Και ποιον επέλεξε; Εναν γνωστό χουντικό επιχειρηματία να το διεκπεραιώσει! Πρόκειται για τη γνωστή και για άλλες αναθέσεις από τον Δήμο Αλίμου Omega Entertainment, συμφερόντων του χουντικού δημοσιογράφου – παρουσιαστή Νίκου Μαστοράκη».

Οι αναθέσεις αυτές του δημάρχου Κονδύλη προς την εταιρεία του Μαστοράκη δεν είναι δηλαδή οι πρώτες. Είχαν προηγηθεί πέρυσι δυο εκδηλώσεις που ανέλαβε με απευθείας ανάθεση η Omega Entertainment.

Και τότε είχε πάλι αντιδράσει η παράταξη «Ανω-Κάτω στο Καλαμάκι»: «Ο Νίκος Μαστοράκης δεν είναι ένας παλαίμαχος δημοσιογράφος για να διοργανώνει vintage party και εκθέσεις retro αυτοκινήτων από κοινού με τον Δήμο Αλίμου. Είναι ο ανακριτής των κρατούμενων φοιτητών, ο σπιούνος των Συνταγματαρχών της Δικτατορίας. Αμετανόητος χουντικός είναι μια φιγούρα που με ανατριχίλα μας θυμίζει – όχι τα ομορφότερα αλλά– τα σκοτεινότερα χρόνια. Δεν έχει καμία δουλειά στον Δήμο Αλίμου. Εναν δήμο με δημοκρατικούς και προοδευτικούς κατοίκους».

Ο κ. Κονδύλης έχει βέβαια μια σοβαρή δικαιολογία. Δεν είναι ο πρώτος δήμαρχος που αξιοποιεί τις εμπνεύσεις του κ. Μαστοράκη. Είχε προηγηθεί εδώ και πάνω από δυο δεκαετίες ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο οποίος του είχε αναθέσει τη διοργάνωση των εορταστικών εκδηλώσεων στο κέντρο της Αθήνας για τον νέο χρόνο 1998! Δεν είναι λοιπόν ο Αλιμος ο πρώτος που θα ξεπλύνει τον πολυπράγμονα διασκεδαστή.

Οταν δόξαζε τη χούντα

Για πολλούς θαυμαστές του Μαστοράκη, η περιβόητη εκπομπή θεωρείται μια «άτυχη» στιγμή σε έναν κατά τα άλλα αυστηρά απολίτικο επαγγελματικό βίο. Θεωρούν βάσιμες τις δικαιολογίες που οψίμως πρόβαλε ο ίδιος, και θυμίζουν ότι μέχρι το πραξικόπημα του 1967 υπήρξε ο βασικός εμψυχωτής του νεανικού μουσικού ρεύματος της ποπ και της ροκ, που θεωρούνται φυτώρια προοδευτικής και ριζοσπαστικής κοινωνικοποίησης της νεολαίας. Μόνο που ξεχνούν ότι το ίνδαλμά τους είχε προλάβει να εκτεθεί αμέσως μετά την 21η Απριλίου.

Σε φύλλο του περιοδικού του «Μοντέρνοι Ρυθμοί» που κυκλοφόρησε λίγες μέρες μετά το πραξικόπημα (10.5.1967), ο Μαστοράκης είχε βιαστεί να θριαμβολογήσει: «Οι μέρες που πέρασαν, χάρισαν σ’ αυτόν τον ταλαίπωρο τόπο την ησυχία και τη σταθερότητα που χρειαζόταν. Οσοι είναι νέοι, αυτό τον καιρό θάχουν μεθαύριο να μιλάνε στα παιδιά τους για την 21η Απριλίου. Και τούτο, γιατί το θέμα πια δεν είναι πολιτικό. Είναι εθνικό. Εχουμε, και το ξέρετε, μια εθνική κυβέρνηση, που οδηγεί όλους εμάς τους ταλαιπωρημένους Ελληνες σε κάτι πιο σωστό και σταθερό. […] Η Εθνική Κυβέρνηση υποσχέθηκε ότι θα φροντίσει τη νεολαία πριν απ’ όλα. Την ίδια νεολαία, την εκμεταλλεύτηκαν πολλοί κομματικά, οδηγώντας τα παιδιά που δεν μπορούσαν να δουν και να κρίνουν, από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο κι από διαδήλωση σε διαδήλωση […] Η τωρινή σωστή εθνική ηγεσία του τόπου θα δώσει στη νεολαία την ευκαιρία να χαρεί τις μικρές, απλές απολαύσεις της σύγχρονης ζωής…»

Αυτά έγραφε ο Μαστοράκης για τη χούντα από την αρχή. Δεν παρασύρθηκε λοιπόν από τον «προϊστάμενό του», τον χουντικό υπουργό Ζουρνατζή σε ένα «λάθος» τον Νοέμβρη του 1973. Ηξερε πολύ καλά τι έκανε. Και όσοι ζήσαμε αυτή την περίοδο, το ξέρουμε επίσης πολύ καλά. Η στάση του Μαστοράκη και των «Μοντέρνων Ρυθμών» επί δικτατορίας έχει ήδη γίνει αντικείμενο ιστορικών μελετών για την περίοδο αυτή, με χαρακτηριστική την εργασία του Κώστα Κατσάπη «Το πρόβλημα νεολαία, 1964-1974» (εκδ. Απρόβλεπτες, Αθήνα 2013, σ. 371-382).

Για καλό και για κακό, πάντως, συνιστώ στους κατοίκους του Αλίμου που θα παραστούν στην αυριανή «αβάν πρεμιέρ» των κυρίων Μαστοράκη και Κονδύλη να μη βγάλουν τις μάσκες τους σε κανένα σημείο του έργου.

Πηγή: Δημήτρης Ψαρράς – efsyn.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το