Μετά από την κριτική που έχει δεχτεί ο Μεγάλος Περίπατος στον Δήμο Αθηναίων, ο Μπακογιάννης παραδέχτηκε ουσιαστικά πως το έργο απέτυχε, αφού όπως είπε “θα το ξανασχεδιάζαμε διαφορετικά”. Η κριτική εστιάζεται σε ζητήματα κόστους, απουσία διαβούλευσης, άστοχους χειρισμούς και ειδικότερα στις παρεμβάσεις που έγιναν στην οδό Πανεπιστημίου. Ο ίδιος εστιάζει τις αστοχίες στην επικοινωνιακή διαχείριση (…) του πρότζεκτ, αλλά και στις μεγάλες καθυστερήσεις ολοκλήρωσης των εργασιών στην κεντρικότερη λεωφόρο της πρωτεύουσας, σε ένα δρόμο που ουσιαστικά δεν χρειαζόταν καμία απολύτως παρέμβαση, αφού ο διατιθέμενος χώρος για τους πεζούς ήταν υπερ-επαρκής, ενώ η μείωση του πλάτους του οδοστρώματος ταλαιπωρεί οδηγούς και επιβατικό κοινό και ο περίφημος ποδηλατόδρομος απλά καταργήθηκε! Να θυμίσουμε πως η κεντρική ιδέα του έργου ήταν η απόδοση περισσότερου χώρου σε πεζούς και ποδηλάτες, ενώ είχε δεσμευτεί για παρεμβάσεις “χαμηλού κόστους” και διαβούλευση για κάθε επιμέρους έργο του πρότζεκτ.
Στην πράξη τίποτε από αυτά δεν έγινε, όλο το έργο ήταν ένα ατελείωτο ράβε-ξήλωνε με σταθερή παράμετρο τη διαρκή επιδείνωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο ευρύτερο κέντρο της πόλης. Η πρώτη φάση του έργου κόστισε γύρω στα 2 εκατ. ευρώ για να αγοραστούν οι περίφημες ζαρντινιέρες (που πρόσφατα ξηλώθηκαν) και οι βαφές σήμανσης του οδοστρώματος. Οι προμήθειες έγιναν με υπερεπείγουσες διαδικασίες, λόγω της πανδημίας, και την ανάγκη ταχύτατης παράδοσης του εξοπλισμού, αν και ο ένας από τους δύο αναδόχους πήρε παράταση στην προθεσμία παράδοσης επικαλούμενος “την καθυστέρηση έναρξης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων”.
Καμία ουσιαστική διαβούλευση δεν έγινε, ενώ μετά τις αντιδράσεις του κόσμου η δημοτική αρχή δεν πραγματοποίησε κάποιες από τις αρχικές διευρυμένες πεζοδρομήσεις που είχε εξαγγείλει, πχ της οδού Αθηνάς και τμήματος της Ερμού, εξαίρεσε την περιοχή της Πλάκας από τους κυκλοφοριακούς περιορισμούς της Κοινής Υπουργικής Απόφασης κλπ. Σε έρευνα που πραγματοποίησαν το ΑΠΘ και το Πάντειο, το 87,8% δήλωσε καθόλου έως λίγο ικανοποιημένο από τον Μεγάλο Περίπατο, βαθμολογώντας το πρότζεκτ με 2,72 και άριστα το 10, ενώ το 75% δήλωσε ότι το κοινωνικό κόστος ήταν μεγαλύτερο από το κοινωνικό όφελος. Μάλιστα η δημοτική αρχή προωθεί αποσπασματικά τα έργα αποσυνδέοντάς τα από τον “Μεγάλο Περιπάτο”, ο δήμαρχος πχ μιλά δημόσια για “ανάπλαση της κάτω Πλ. Συντάγματος” και “ανάπλαση της Πανεπιστημίου”. Πρόσφατα πάντως τοποθετούνται νέα πλατάνια (…) στο κάτω τμήμα της οδού Πανεπιστημίου προς την Ομόνοια, ενώ οι χαριεντισμοί μεταξύ των πολιτών του τύπου “χαιρέτα μας τον πλάτανο” δίνουν και παίρνουν!
Η επόμενη φάση του πρότζεκτ θα είναι η ανάπλαση/πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας, η οποία ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και η δημοτική αρχή υπόσχεται ολοκλήρωση των εργασιών σε 12 μήνες, αλλά από υποσχέσεις έχουμε πλέον χορτάσει… Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Δήμου Αθηναίων, η ανάπλαση της κάτω πλευράς του Συντάγματος έχει κοστίσει 1,3 εκατ. ευρώ, η ανάπλαση της Πανεπιστημίου 3 εκατ. ευρώ, ενώ η επικείμενη ανάπλαση της Βασ. Όλγας έχει συμβατικό προϋπολογισμό περίπου 5,7 εκατ. ευρώ.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το