Όλα τα εκπαιδευτικά νομοθετήματα της κυβέρνησης Μητσοτάκη ανατρέπουν τις συνθήκες εργασίας, τη ζωή και τις προοπτικές εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων των λαϊκών στρωμάτων.

Η κοινωνική στόχευση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και πρακτικής της κυβέρνησης αποτυπώνεται παραστατικά στην εικόνα. Ζέχνει της πιο σκληρής μορφής νεοφιλελευθερισμό, ταξικότητα, αποκλεισμό και υποταγή και ορθώνει τείχη ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις..

Πρόκειται για ταξικό ξεκαθάρισμα στην Εκπαίδευση, όπως γίνεται εδώ και μια δεκαετία στην οικονομία και στα εργασιακά. Με σύμμαχο τα εξαγορασμένα με τα χρήματα των εργαζομένων ΜΜΕ η κυβέρνηση προσπαθεί να καταστρέψει το τελευταίο προπύργιο του, όποιου είχαμε στην Ελλάδα, «κοινωνικού κράτους».

Η ελληνική Δημόσια Εκπαίδευση, που τόσο αντιπαθεί η κυβέρνηση, πλημμύρισε τις Δυτικές χώρες με επιτυχημένους εργαζόμενους πτυχιούχους (με όλες τις δυσμενείς επιπτώσεις του brain drain στην ελληνική κοινωνία), αφού η ελληνική αστική τάξη παραμένει αεριτζίδικη, μεταπρατική και μαυραγορίτικη και δεν επενδύει στην παραγωγή, ενώ το κράτος απλώς ξεπουλάει.

Στην Εκπαίδευση, αναπαραγωγικό έτσι κι αλλιώς κοινωνικό θεσμό, θέτουν, πλέον, σαφείς ταξικές διαχωριστικές γραμμές, ώστε η μικρή κοινωνική κινητικότητα που παρατηρήθηκε από τη μεταπολίτευση και έπειτα να παγώσει.

Με τις επιλογές της κυβέρνησης καταστρέφεται, παράλληλα, ο μορφωτικός και χειραφετητικός ρόλος του σχολείου και μετατρέπεται σε απλή κατάρτιση.

Από το Σεπτέμβριο εκπαιδευτικοί, φοιτητές, μαθητές και γονείς έχουν το λόγο να σώσουν την τιμή της ελληνικής εκπαίδευσης και της παραδομένης ελληνικής κοινωνίας.

Χρήστος Τζήκας

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το