Μέσα στην Πανδημία και ενώ ο κόσμος στενάζει οικονομικά, οι εφοπλιστές αυξάνουν τα κέρδη τους καθώς σύμφωνα με τους Financial Times που δημοσιεύουν τα Ναυτικά Χρονικά τα κέρδη φτάσανε σε δισθεώρατα ύψη. Έτσι εμφανίζουν κέρδη Α΄ Εξαμήνου όσα τα κέρδη μίας ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ.
Πώς το πέτυχαν; η απόσυρση μεγάλου αριθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Κοντεϊνερ) από την αγορά έτσι ώστε να είναι δυσεύρετα με αιτιολογία ότι υπάρχει ¨Ασταθής ζήτηση¨ .
Αλλά η ασταθής ζήτηση λόγω πανδημίας αντισταθμίστηκε με το ηλεκτρονικό Εμπόριο άρα η αιτιολογία αυτή της Ασταθούς Ζήτησης καταρρίπτεται εν τη Γενέσει της. Τώρα πάμε στο κλείσιμο Λιμανιών λόγω Πανδημίας, κυρίως Λιμάνια της Ανατολής μείνανε κλειστά αλλά υπήρχαν Βοηθητικά Λιμάνια που λειτουργούσαν, παράδειγμα έκλεισε ένα τερματικό στο λιμάνι του Νingbo αμέσως λειτούργησαν τα Λιμάνια Yantian και του Shenzhen άρα και αυτή η αιτιολογία καταρρίπτεται.
Οσο για τις Βιομηχανίες δεν σταμάτησαν να δουλεύουν.
Και πάμε στο καύσιμο που στην διάρκεια του 2020 είχε κατακόρυφη πτώση η τιμή του, τόση ώστε να μειώσουν την παραγωγή για να κρατήσουν τις τιμές σε ένα αποδεκτό όριο.
Και τώρα πάμε στα κέρδη, Ναύλο για Container 20 ποδών αύξηση ναύλου 46% φθάνοντας στα 1612 $ ημερησίως και για τα Container των 40 ποδών από Ασία για Β. Αμερική να έχει φθάσει τα 20.000 $ , όπως ανακοίνωσε η Hapag-Loyd, που είχε κέρδη ρεκόρ 9,5 $ δις στο Εξάμηνο, ενώ μείωσε κατά 1,5 $ δις το χρέος της, με σημαντική αύξηση των μερισμάτων.
Τις ίδιες ανακοινώσεις είχαμε και από όλες της Ναυτιλιακές εταιρίες π.χ. Maersk που ανακοίνωσε τρελά κέρδη. Σε όλες τις ανακοινώσεις οι εκτιμήσεις είναι ότι η κατάσταση θα διατηρηθεί και το 2022.
Τώρα όλο αυτό τα κέρδος που το ονομάζουν ΚΟΣΤΟΣ το μετακυλούν στον απλό εργαζόμενο που βλέπει τα χρήματα του να εξανεμίζονται και να μην το φθάνουν να ζήσει αξιοπρεπώς, τυπικό παράδειγμα οι τιμές στα Super Market που κάθε μέρα αλλάζουν αυξητικά, τιμές καυσίμων και πολλά είδη.
Αρα η Πανδημία που σκότωσε εκατομμύρια, για τους λίγους έφερε τεράστια κέρδη ……….
e-prologos.gr