του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Σε εκδήλωσε που διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ με νέους εκπαιδευτικούς η υπουργός Παιδείας έκανε και την παρακάτω δήλωση – ανέκδοτο:

«Η Κυβέρνησή μας βρίσκεται πλάι στους εκπαιδευτικούς»

«Καμία από τις μεγάλες αλλαγές στην εκπαίδευση που έγιναν τα τελευταία 3,5 χρόνια – από τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, τα νέα προγράμματα σπουδών έως τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, δεν θα μπορούσε να είχαν γίνει πράξη χωρίς την καταλυτική συνδρομή των εκπαιδευτικών μας. Η Κυβέρνησή μας βρίσκεται πλάι στους εκπαιδευτικούς:

-Με 25.000 διορισμούς τα τελευταία 2 χρόνια μετά από 12 χρόνια που δεν είχε γίνει ούτε ένας

-Με παροχή για πρώτη φορά voucher οριζοντίως σε όλους τους εκπαιδευτικούς για την προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού

-Με οριζόντιες επιμορφώσεις σε οτιδήποτε νέο εισάγεται στο σχολείο

-Με σημαντικό αριθμό μεταθέσεων ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες και τον οικογενειακό προγραμματισμό των εκπαιδευτικών μας

-Με ικανοποίηση δίκαιων αιτημάτων τους όπως ο εμβολιασμός τους κατά προτεραιότητα στο ξεκίνημα της εμβολιαστικής περιόδου. Μαζί με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς, αλλάζουμε την παιδεία, #ΣτηνΠραξη»

Απανωτά πλήγματα στους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο

Στην πραγματικότητα η Ν. Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ επιφέρουν απανωτά πλήγματα στους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση:

– την ίδια στιγμή που οι μισθοί εξανεμίζονται στο πρώτο 10ήμερο, ο πληθωρισμός καλπάζει (9,2%), η ακρίβεια στα βασικά είδη μαζικής κατανάλωσης καθιστά πολυτέλεια την ικανοποίηση και των βασικών βιοποριστικών αναγκών. Ειδικότερα, βάσει του νέου αντιλαϊκού προϋπολογισμού:

α. Μειώνονται οι μισθοί των Δημοσίων Υπαλλήλων (από 7,1% του ΑΕΠ το 2021 στο 6.1% το 2023)

β. Μειώνονται οι κοινωνικές δαπάνες κατά 10 δισ. την ίδια περίοδο

γ. Αυξάνονται οι φόροι που επιβαρύνουν τα λαϊκά στρώματα στο ποσό των 56,7 δισ., ενώ την επόμενη χρονιά θα ξεπεράσουν τα 60 δισ.

δ. οι ενεργειακοί κολοσσοί επιδοτούνται με 9,5 δισ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό και το ταμείο ενεργειακής μετάβασης.

ε. οι φοροαπαλλαγές των ελάχιστων μεγάλων επιχειρήσεων φτάνουν 1,3 δισ., ενώ την ίδια στιγμή οι πολυδιαφημιζόμενες παροχές για το λαό φτάνουν μόλις τα 2,5 ευρώ ημερησίως, χωρίς μάλιστα να είναι σίγουρο ότι θα δοθούν(!)

στ. Χαρίζονται 15,3 δισ. στις εταιρίες της «πράσινης» και «ενεργειακής» μετάβασης(!)

– Τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία αυξάνονται παρά τους 25.000 διορισμούς των δύο τελευταίων χρόνων. Περίπου 50.000 αναπληρωτές (με μισά δικαιώματα σε κατάσταση εργασιακής ομηρίας) φέτος και ακόμα υπάρχουν χιλιάδες κενά σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση!

– Η μείωση των δαπανών για την παιδεία και οι άθλια κατάσταση των κτιρίων και της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων βάζουν καθημερινά σε κίνδυνο την υγεία, τη σωματική ακεραιότητα ακόμα και τη ζωή των εκπαιδευτικών.

– Η καθημερινότητα στα σχολεία μοιάζει με κόλαση του Δάντη: Εντατικοποίηση της εργασίας με τεράστιο όγκο γραφειοκρατικής δουλειάς, υποχρεωτικές υπερωρίες, αύξηση εφημεριών εξαντλητικά ωράρια και ένταση του αυταρχισμού, όσο ποτέ άλλοτε. Ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών αναγκασμένο να περιπλανιέται σε 3 ή και περισσότερα σχολεία σπαταλώντας πολύτιμο χρόνο και διακινδυνεύοντας -πέρα από τα υπέρογκα έξοδα- ακόμα και την ίδια του τη ζωή!

–  Διαμορφώνουν ένα ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο για την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση –χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολείων. Ένα πανοπτικό σύστημα με αυστηρή ιεραρχία (Μέντορες – Συντονιστές) ελέγχου των εκπαιδευτικών. Εντατικοποιεί την εργασία των εκπαιδευτικών με γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες σε βάρος του παιδαγωγικού τους ρόλου.   Επιδιώκοντας και με την υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης να ανοίξει την πόρτα των σχολείων στους χορηγούς στο όνομα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας.

– Κλιμακώνεται η επίθεση στις ελευθερίες, τη συνδικαλιστική και πολιτική δράση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία για τα υπηρεσιακά συμβούλια. Κάθε ζωντανή κίνηση των σωματείων επιδιώκεται να ελεγχθεί και να κατασταλεί μέσω του ΓΕΜΗΣΟΕ, του αντεργατικού νόμου 4808, οι απεργίες βγαίνουν κατά συρροή παράνομες με fast-track διαδικασίες, οι διαδηλώσεις χτυπιούνται ανελέητα και βιομηχανίες πολιτικών διώξεων είναι σε εξέλιξη. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η υστερία διώξεων από τους ΔΔΕ. Επιδιώκουν να βάλουν στον «γύψο» συνδικαλιστικές ελευθερίες και δικαιώματα. Υπάρχει μια σειρά κρουσμάτων πανελλαδικά, που φανερώνει ενορχηστρωμένη επίθεση, προκειμένου να επιβληθεί το δόγμα «Νόμος και Τάξη».

– Θέσπισαν  ένα θεσμικό για ένα Λύκειο – εξεταστικό κέντρο με τράπεζα θυμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής – PISA ώστε να εξοβελιστεί ένα μεγάλο τμήμα μαθητών που προέρχονται από τις φτωχότερες κοινωνικές τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Διαμορφώνουν το σχολείο των δεξιοτήτων εξοβελίζοντας μαθήματα και συρρικνώνοντας τη γενική παιδεία.

– Εξίσωσαν  τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των κολεγίων με εκείνα των πτυχιούχων των πανεπιστημιακών σχολών. Περίπου 40.000 υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων «κόβονται» για να γεμίσουν τις δεξαμενές των πελατών της ιδιωτικής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

-Κατάργησαν το άσυλο, κατάκτηση και δικαίωμα δεκαετιών με αγώνες και αίμα!

– Δικαίωσαν τη μετονομασία της υπουργού σε Καμερέως μετατρέποντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε ριάλιτι σόου, χωρίς να υπολογίζεται την  προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

– Εξέδωσαν  την κατάπτυστη Υ.Α. υπ’ Αριθμ. 131451/ΓΔ4 του Υπουργείου Παιδείας για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την καταστολή των μαθητικών καταλήψεων

– Η ίδια η υπουργός Αποδείχτηκε  ιδανική Dealer για τις «δουλειές» που κάνει με την αμερικάνικη πολυεθνική CISCO τα ιδιωτικά σχολεία και άλλα ευαγή ιδρύματα.

– Με τον νόμο της αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά αίθουσα στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και μάλιστα εν μέσω πανδημίας με βάση το προσωπικό της δόγμα τι 5 τι 25 μαθητές στην τάξη το ίδιο είναι!

– Στοίβαξε  1 εκατομμύριο μαθητές σε υπερπληθή τμήματα. 100.000 παιδιά σε τάξεις από 26 έως και πάνω από 30 μαθητές εν μέσω πανδημίας.

– Με τις νομοθετικές της παρεμβάσεις έχει επιφέρει την απορρύθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης βάζοντας την στην πρέσσα των νόμων της αγοράς και της αύξησης της κερδοφορίας του κεφαλαίου με τις μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης και το σκλαβοπάζαρο της μαθητείας.

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου

πηγή: drepani.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το