Στις 10 Δεκεμβρίου κ. Κεραμέως απάντησε σε ερώτηση στη βουλή σε σχέση με τη λειτουργεία των Δημόσιων ΙΕΚ κατά την περίοδο της καραντίνας. Κατά τη συνήθεια της η απάντησή της περιλάμβανε μια σειρά από στατιστικά νούμερα που αποδεικνύουν την εύρυθμη και πετυχημένη λειτουργία των ΙΕΚ υπό δυσχερείς και πρωτοφανείς συνθήκες. Για να μη μακρηγορώ και ξεκινήσω κάποια ιδιαίτερα περίπλοκη συζήτηση για το πως λειτουργούν τα ιεκ και τι είδους προβλέψεις (δεν) έχουν γίνει θα θέσω ένα ερώτημα με αριθμούς. Μπορεί να μας πει η κ. Κεραμέως στις 10 Δεκεμβρίου ή και σήμερα στις 14 Ιανουαρίου πόσες συμβάσεις έχουν υπογραφεί με τους εκπαιδευτικούς των ΙΕΚ που στηρίζουν την τόσο «πετυχημένη» λειτουργία τους;

Η απάντηση είναι ένα ολοστρόγγυλο 0. Είναι νέο φαινόμενο αυτό; Να τελειώνει το εξάμηνο και να μην έχει υπογραφεί ούτε μια σύμβαση και συνεπώς να μην έχει ξεκινήσει ούτε καν η λογιστική διαδικασία για τους μισθούς των εκπαιδευτών; Όχι. Επί χρόνια και επί διοίκηση πολλών κυβερνήσεων είναι μια πάγια τακτική. Γιατί φέτος σε δυσχερείς συνθήκες να μην είμαστε πιο «επιεικείς» με την κυβέρνηση; Καταρχάς να εξηγήσω τα αυτονόητα. Η πληρωμή της εργασίας είναι ένα από τα πρωταρχικά ανθρώπινα δικαιώματα σε καθεστώς Δημοκρατίας και κατά συνέπεια μη διαπραγματεύσιμο. Επίσης εάν οποιοδήποτε ιδιωτικό ΙΕΚ ή Κολλέγιο ακολουθούσε το ίδιο σύστημα, η επιθεώρηση εργασίας θα είχε επιβάλλει ήδη κυρώσεις. Σε αυτές τις συνθήκες όπου το κράτος έχει αναλάβει την υποστήριξη όλων των επαγγελματιών που υποχρεούνται στη μη-εργασία χορηγώντας επιδόματα, η σύγκριση είναι ιδιαίτερα πικρή καθώς οι εκπαιδευτές των ΙΕΚ δουλεύουν όλο τον καιρό αυτό κανονικά αναλαμβάνοντας μάλιστα διαφορετικά και συχνά βαρύτερα καθήκοντα από αυτά που γνωρίζουν, και η δουλειά τους κανονικά περιλαμβάνει χωρίς καμία υποστήριξη. Οι υπόλοιποι επαγγελματίες παίρνουν επιδόματα και οι εκπαιδευτές δεν παίρνουν τα οφειλόμενα. Νομίζετε, αλήθεια, ότι η μη ύπαρξη συμβάσεων ασφάλισης και μισθού για τους εκπαιδευτές δεν συνδέεται με την καλή λειτουργία τους; Ή ότι ο αριθμός 0 για τις συμβάσεις δεν είναι ενδεικτικός για την πραγματική ενασχόληση και πρόβλεψη της κυβέρνησης σε σχέση με την εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία και το ρόλο των ΙΕΚ;

Δρ. Ελένη Τραγέα

Εκπαιδευτικός σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια από το 2003

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το