Τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν!
Στο καλάθι των αχρήστων τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας
Την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου περίπου 160.000 νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές ανοίγουν τα σχολεία για να προετοιμάσουν την λειτουργία τους καθώς την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου θα σημάνει η έναρξη του σχολικού έτους 2021/22 για 1,3 εκατ μαθητές.
Είναι αλήθεια ότι τέτοιες μέρες κάθε χρόνο, από τη μεριά της κάθε φορά ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, τα παραδείγματα των εξαγγελιών, του τύπου «τα σχολεία είναι πανέτοιμα», στην «εκπαιδευτική ιστορία» είναι άφθονα και η εμπειρία μεγάλη καθώς κάθε χρόνο αναπνέουμε τα αποκαΐδια των υποσχετικών.
Και όπως και κάθε χρονιά, έτσι και φέτος έχουμε επανάληψη διακηρύξεων για το αυτονόητο: «Τα σχολεία θα ανοίξουν και όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα βιβλία θα είναι στη θέση τους» επαναλαμβάνεται μονότονα με την συζήτηση γύρω από τα υγειονομικά πρωτόκολλα να επανέρχεται στην επικαιρότητα.
Για το άνοιγμα των σχολείων μίλησε μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κοπτσής επισημαίνοντας ότι είναι όλα έτοιμα για το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς. Ο Γενικός Γραμματέας τόνισε ότι «όλοι οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στη θέση τους από 1η Σεπτεμβρίου» και ότι «η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, έχουν όχι μόνο plan Β αλλά και plan C, προκειμένου να μην χαθεί ούτε μία ημέρα μαθήματος».
Παράλληλα, όπως ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή υπάρχουν σαφείς κανόνες όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς και τον εμβολιασμό τους και ότι αν δεν είναι εμβολιασμένοι, θα πρέπει να έχουν πιστοποιητικό νόσησης τελευταίου εξαμήνου ή εργαστηριακό έλεγχο 2 φορές την βδομάδα με δική τους ευθύνη και δική τους οικονομική επιβάρυνση.
Η Ζ. Μακρή ανέφερε πως τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα περιλαμβάνουν το τι θα γίνει σε περίπτωση που εντοπιστεί κρούσμα σε σχολική αίθουσα και σημείωσε πως θα είναι διαφοροποιημένα από την προηγούμενη χρονιά λόγω του ότι φέτος προστέθηκε ο εμβολιασμός.
Σημείωσε πως οι ρυθμίσεις και τα μέτρα της πολιτείας είναι τέτοια ώστε η επιστροφή στα σχολεία και η δια ζώσης διδασκαλία να είναι με τις ασφαλέστερες δυνατές συνθήκες.
Τέλος η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA, το βράδυ της Δευτέρας 30 Αυγούστου, για το άνοιγμα των σχολείων, υπογράμμισε «Πάμε σε νέο μοντέλο, δεν μιλάμε για οριζόντιο κλείσιμο τάξεων».
Πέρα από την εικονική πραγματικότητα
Όλα δείχνουν ότι το νέο σχολικό έτος θα είναι μια πιστή επανάληψη του προηγούμενου, αφού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για μια ακόμα φορά ακολουθεί το δρόμο των μηδενικών μέτρων για την προφύλαξη της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Όπως και την περασμένη χρονιά, έτσι και φέτος η κυβέρνηση επιμένει να μην μειώνει στους 15 τον αριθμό των μαθητών στις αίθουσες ούτε φυσικά να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς ώστε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που θα δημιουργηθούν. Ακόμα παραπέρα ο Μάκης Βορίδης πρόσφατα ανακοίνωσε προκλητικά την περικοπή των δαπανών σε προσωπικό στην καθαριότητα πράγμα που σημαίνει δραματικές μειώσεις καθαριστριών στα σχολεία!
Και όλα αυτά όταν, σύμφωνα με τους λοιμωξιολόγους, τα παιδιά δεν είναι καθόλου θωρακισμένα για τον ιό. Όταν η ίδια η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου, δήλωσε επίσημα ότι «η εξέλιξη της νόσου στα παιδιά και τους εφήβους είναι εντυπωσιακή. Τον Μάιο του ‘21 το ποσοστό των συνολικών κρουσμάτων στα παιδιά κάτω των 17 ετών ήταν 7,5%, ενώ τον Ιούλιο έφτασε το 20%». Όταν, σύμφωνα με την Μαρία Θεοδωρίδου, «στη Σκωτία που άνοιξαν τα σχολεία στις 15 Αυγούστου, μέσα σε λίγες μέρες τα κρούσματα ξεπέρασαν το 30% των μαθητών».
Η «κανονικότητα», λοιπόν, επανέρχεται, σύμφωνα με τους επιτελείς του Υπουργείου Παιδείας.
Και ας ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας ως μια πιστή επανάληψη της προηγούμενης.
Και ας παραμένουν τα πληθωρικά τμήματα των πάνω από 25 μαθητές που υπονομεύουν εκτός από τη μαθησιακή διαδικασία και την άμυνα απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας!
Και ας μένουν, χωρίς καμιά υποστήριξη μέσα στις παραφορτωμένες τάξεις, χιλιάδες παιδιά με μαθησιακά προβλήματα και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες!
Και ας ξεπεράσουν και φέτος οι ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί το 25% στο σύνολο του πληθυσμού των διδασκόντων!
Και ας κυριαρχούν και στη νέα σχολική χρονιά οι ευφάνταστοι τρόποι «κάλυψης» των κενών στα σχολεία με το «ξεχείλωμα» των αναθέσεων μαθημάτων (ο φιλόλογος διδάσκει θρησκευτικά, ο θεολόγος ιστορία, ο μηχανικός μαθηματικά και ο μαθηματικός φυσική), που βαθαίνουν το κράτος της αμάθειας!
Και ας αυξάνει ο αριθμός των εκπαιδευτικών που αναγκάζονται να διδάσκουν σε 2,3,4 και 5 σχολεία, σαν ένα είδος ιδιότυπου ντελίβερι!
Διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας
Τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι Ενώσεις Γονέων επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Εκπαίδευση, για το γεγονός ότι μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας.
Όπως σημειώνει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου η κυβέρνηση επέλεξε:
-Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απαντούν με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζουν την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.
-Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, απαντούν με τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και περικοπές εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη και όχι μόνο.
-Απέναντι στο αίτημα για καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό, απαντούν με 2ωρες συμβάσεις (!) και απολύσεις καθαριστριών/ών.
-Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, απαντούν με self-test στους μαθητές και επι πληρωμή τεστ στους εκπαιδευτικούς, πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στην ατομική ευθύνη.
-Απέναντι στο αίτημα για επιστημονική ενημέρωση των εργαζομένων και ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, απαντάει με απαράδεκτους εκβιασμούς και διαίρεση των εργαζομένων.
Ατομική ευθύνη και αυταρχισμός το νέο δόγμα της κυβερνητικής πολιτικής!
Για να συγκαλύψει, η κυβέρνηση την δική της εγκληματική πολιτική που οδήγησε τη χώρα σε εκατόμβες νεκρών από την πανδημία, τοποθετώντας τη σε μια από τις χειρότερες θέσεις παγκοσμίως, ασκεί μια διχαστική και αυταρχική πολιτική με όχημα τον υποχρεωτικό εμβολιασμό ενοχοποιώντας τους εργαζόμενους ανοίγοντας το δρόμο για απολύσεις.
Μετατρέπουν το εμβόλιο από ανάγκη, δικαίωμα και όπλο της επιστήμης σε μέσο διαίρεσης των εργαζομένων, εκβιασμών, επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα. Απειλούν με ποινές (περικοπή αποδοχών, απόλυση για αναπληρωτές κ.ά.) εκπαιδευτικούς που δεν είναι εμβολιασμένοι και δε θα προσκομίζουν για την είσοδό τους στο σχολείο μοριακό ή rapid test, επιδιδόμενη για άλλη μια φορά στο προσφιλές τους κυνήγι μαγισσών!
Οι εκπαιδευτικοί ήταν εκείνοι που φρόντισαν για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, όσο τα σχολεία ήταν ανοιχτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθούσε την πολιτική της μάσκας-αερόστατο και του παγουρίνο και τις αντιεπιστημονικές θεωρίες της κυβερνητικής επιτροπής των ειδικών ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορωνοϊός» ή ότι σε «τάξεις με λιγότερους μαθητές κολλάει πιο εύκολά»!
e-prologos.gr