Του Γιώργου Κ. Καββαδία*
Ακόμα και σε συνθήκες πανδημίας κυβέρνηση και ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δείχνουν το αποκρουστικό πρόσωπό τους, κυρίως, προς τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων που θα διεξαχθούν με το νέο σύστημα – λαιμητόμο σε συνθήκες ψυχολογικής κακοποίησης από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων και την τηλε-παίδευση.
Έξι μήνες κλειστά σχολεία, έξι μήνες όπου δεν μπορεί να κρύψει τη διαλυτική κατάσταση που επέφερε η τηλε-«εκπαίδευση» στους μαθητές και όμως κυβέρνηση – ΥΠΑΙΘ επιμένουν στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ( ΕΒΕ) από την οποία κινδυνεύουν περίπου 20.000 υποψήφιοι να μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις 2021 θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 14 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 15 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχωρεί αυτή την ώρα με την υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή και τον γ.γ του υπουργείου Αλέξανδρο Κόπτση. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα ισχύσει κανονικά από φέτος ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Προσέχτε αυτό το … άτιμο «κανονικά».
«Κανονικότητα» σε συνθήκες ψυχολογικής κακοποίησης!
Φυσικά ύστερα από όλα αυτά δεν περιμέναμε από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ευαισθησία για τις ιδιαίτερα επιβαρυμένες συνθήκες για την εύθραυστη ψυχολογική κατάσταση των μαθητών. Η πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ προκάλεσαν σωρεία εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών, ψυχολογικών και κοινωνικών προβλημάτων. Να τονίσουμε ότι η ίδια η τηλεκπαίδευση έχει μετατραπεί σε μέσο ψυχολογικής κακοποίησης. Και αυτό γιατί έρευνες δείχνουν ότι 9 στους 10 εφήβους έχουν βιώσει αρνητικά συναισθήματα αυτό το διάστημα. Από αυτά κυριαρχούν το άγχος (71,5%) η ψυχική εξάντληση (63%) και η αίσθηση ρουτίνας (55,3%). Από αυτά κυριαρχούν το άγχος (71,5%) η ψυχική εξάντληση (63%) και η αίσθηση ρουτίνας (55,3%) (Έρευνα του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ).
Η ύλη δεν αφομοιώνεται!
Σύμφωνα με στοιχεία της έρυνας του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ για τις παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και μορφωτικές επιπτώσειςτης τηλεκπαίδευσηςαπό την οποία προκύπτει ότι σχεδόν 9 στους δέκα εκπαιδευτικούς συμφωνούν ότι η διδαχθείσα ύλη αφομοιώνεται λιγότερο από τους/τις μαθητές/τριες. Σε έρευνα του Α.Π.Θ. που παρουσίασε η “Καθημερινή” πριν από λίγες εβδομάδες τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Λιγότερο από το 60% των μαθητών παρακολουθεί όντως το μάθημα στην τηλεκπαίδευση με τη διάσπαση προσοχής των μαθητών να αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό (86,8%).
Κινδυνεύουν να «κοπούν» περίπου 20.000 υποψήφιοι!
Σε αυτές τις πολύ δύσκολες σύνθήκες κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ξεπερνούν κάθε όριο ταξικής αναλγησίας και δείχνουν το αποκρουστικό πρόσωπο της εκπαιδευτικής τους πολιτικής όχι μόνο γιατί ψήφισαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αλλάζοντας τους τους όρους διξαγωγής των πανελλαδικών, αλλά γιατί επιμέονου στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που θα παίξει τον ρόλο του τροχονόμου της εισόδου στα πανεπιστήμια, εξοστρακίζοντας, με εργαλείο τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, χιλιάδες υποψήφιους.Πάνω από 20.000 υποψήφιοι κινδυνεύουν νε μείνουν εκτός και περίπου 150 ή ποσοστό 30% από το σύνολο των 459 κινδυνεύουν να μείνουν με ελάχιστους πρωτοετείς και σταδιακά να βάλουν λουκέτο λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Eίναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ γεμίζει τις δεξαμενές της ιδιωτικής εκαπίδευσης με χιλιάδες «αποτυχημένους» υποψηφίους έχοντας φροντίσει και για την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων και των πουλυτεχνείων με κάθε είδους κολλέγια.
Αυτή είναι η «κανονικότητα» της κυβέρνησης και της υπουργού παιδείας Ν. Κεραμέως !
*Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» και του Εκπαιδευτικού Ομίλου.
e-prologos.gr