ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Στο 10,5% των περσινών προσλήψεων αναπληρωτών αντιστοιχούν οι 10.000 διορισμοί που εξαγγέλλει η κυβέρνηση ΝΔ!
Αξιολόγηση, γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ και νομοσχέδιο για ανοιχτό σχολείο δεν στοχεύουν σε «ευτυχισμένα παιδιά» αλλά σε εργασιακή ομηρία στο σχολείο της μετρησιμότητας, του ανταγωνισμού της χειραγώγησης και της υποταγής.
Διορισμοί αλήθειες ψέματα και κυβερνητικές επιδιώξεις
Η μόνιμη και σταθερή εργασία, η μονιμοποίηση όλων με πτυχίο και προϋπηρεσία κεντρικοί στόχοι του εκπαιδευτικού κινήματος
Πολύ συζήτηση γίνεται για τους 10.000 διορισμούς στην εκπαίδευση. Ολόκληρη η αντιεκπαιδευτική πολιτική προσπαθεί να καθαρθεί στην «κολυμπήθρα των διορισμών» και μάλιστα αυτών που γίνονται πάντα πριν από εισαγωγή νέου τρόπου πρόσληψης. Πολύ περισσότερο επιδιώκεται να αποενοχοποιηθούν προκαταβολικά αυτά που ετοιμάζονται με το νομοσχέδιο σκούπα «Ανοιχτό Σχολείο» που έρχεται αρχές Αυγούστου.
Αλλά ας μιλήσουμε συγκεκριμένα:
Οι 10.000 διορισμοί είναι ένας ωραίος πενταψήφιος αριθμός αλλά πολύ μακριά από την κάλυψη στοιχειωδώς των αναγκών των σχολείων μας, όπως αυτές καταγράφηκαν από το ίδιο το Υπουργείο την περσινή χρονιά. Και φυσικά απέχουν «έτη φωτός» από την πλήρη κάλυψη των πραγματικών αναγκών.
Με έναν πρώτο υπολογισμό
10.000 ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ για του/τις 52.569 αναπληρωτές/τριες που προσλήφθηκαν φέτος!
4.451 διορισμοί αφορούν συνταξιοδοτήσεις άρα οι υπόλοιποι 5.549 διορισμοί που αφορούν επιπλέον θέσεις σημαίνει ότι θα καλυφθεί το 10,5% των φετινών προσλήψεων αναπληρωτών που ήταν ήδη μειωμένες από τις πραγματικές ανάγκες. Παρά τις 52.569 προσλήψεις αναπληρωτριών/ων τα σχολεία λειτούργησαν και φέτος με χιλιάδες κενά, χωρίς κάλυψη ένα προς ένα της παράλληλης στήριξης, χωρίς εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων σε κάθε σχολείο, χωρίς ψυχολόγους κοινωνικούς λειτουργούς και με συγχωνεύσεις κλείσιμο τμημάτων και σχολικών μονάδων αλλά και με υπερπληθή τμήματα.
Πώς πρέπει να υπολογίσουμε τις ανάγκες!
Μείωση ωραρίου, οργανική αναβάθμιση των νηπιαγωγείων και σύσταση νέων οργανικών θέσεων, μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα, Ίδρυση τμήματος ένταξης σε κάθε δημοτικό και νηπιαγωγείο. Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία, έναν/μία δάσκαλος/α ανά τμήμα και έναν/μία υπεύθυνος/η για κάθε 2 τμήματα ολοήμερο.
Αναλυτικά η εκτίμηση των αναγκών στις προτάσεις των Παρεμβάσεων προς τη ΓΣ ΔΟΕ για τις υπηρεσιακές μεταβολές, για ΑΣΕΠ- προσοντολόγιο, ελαστική εργασία, δικαιώματα των αναπληρωτών, διορισμούς
Νέο σύστημα προσλήψεων/διορισμών, προσοντολόγιο μαζί με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ!!
Είναι βέβαιο, ότι το ΥΠΑΙΘΑ επιδιώκει να χρησιμοποιήσει τον αριθμό των διορισμών ως το τυράκι για να περάσει με όσο γίνεται λιγότερες αντιδράσεις ο νέος τρόπος πρόσληψης που θα συμπεριλαμβάνεται καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ στο νομοσχέδιο με τίτλο «Ανοιχτό σχολείο». Διαγωνισμός ΑΣΕΠ μαζί με προσοντολόγιο, μια ακόμα αξιολογική κρησάρα έρχεται να προστεθεί. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ καταργεί το αυτονόητο επαγγελματικό προσόν που παρέχει το πτυχίο μια και το αποτέλεσμα της κατάταξης στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ είναι αυτό που καθορίζει αν δικαιούται ο εκπαιδευτικός να είναι στους πίνακες προσλήψεων αναπληρωτών και μονίμων. Το προσοντολόγιο και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ επιδιώκουν να αναιρέσουν την πεποίθηση του αναπληρωτή και του πτυχιούχου ότι τους αναλογεί μια θέση εργασίας στην εκπαίδευση και να διαμορφωθεί μια νέα συλλογική συνείδηση υποψηφίου, που δεν θα θεωρεί ότι «δικαιούται» οποιαδήποτε πρόσβαση στην εκπαίδευση παρά μόνο υπό την προϋπόθεση συγκέντρωσης προσόντων και επιτυχίας σε διαγωνισμούς με ατομική ευθύνη. Γι’ αυτό και δηλώνουμε ότι κάθε σκέψη για διαγωνισμό του ΑΣΕΠ είναι αιτία πολέμου. Θα τον αντιπαλέψουμε όπως αντιπαλέψαμε το προσοντολόγιο.
Πίσω από τους διορισμούς το ΥΠΑΙΘΑ προσπαθεί να κρύψει την αντιεκπαιδευτική πολιτική του
Η χρονιά που πέρασε καθορίστηκε από τις σφοδρές μάχες τους εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση, κατηγοριοποίηση, χειραγώγηση. Η κυβέρνηση πάλι πάσχισε με τον πλέον συνειδητό, κυνικό και ταξικό τρόπο να επιβάλει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της, αξιοποιώντας κάθε μέσο που διαθέτει το κράτος, για να απομονώσει, να διαβάλλει, να εξουδετερώσει και, εάν όλα τα παραπάνω αποτύχουν, να καταστείλει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του εκπαιδευτικού σώματος, να συντρίψει τα συνδικάτα. Το κομβικό σημείο της αντιπαράθεσης: η μάχη της αξιολόγησης. Αυτό θα συνεχίσει και την επόμενη χρονιά. Σε ισχύ η ΑΑ από την Ολομέλεια Προέδρων ΔΟΕ του Απρίλη του 2024, όπλο για την Π.Ε. η πλειοψηφική απόφαση του συνεδρίου της ΔΟΕ για συνέχιση της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση!
Το «ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» Πιερρακάκη (ανοιχτό στην κεδροφορία της αγοράς!) θα σημάνει μια νέα επίθεση στο δημόσιο σχολείο, στις ζωές μας και τις ζωές των μαθητών/τριών μας
Το ΥΠΑΙΘΑ και η κυβέρνηση ετοιμάζονται να φέρουν μέσα στο καλοκαίρι νέο νομοσχέδιο-σκούπα, που τα έχει όλα. Το νομοσχέδιο για το λεγόμενο «νέο σχολείο» μας επιφυλάσσει:
νέο υβριδικό σύστημα προσλήψεων με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και προσοντολόγιο, υποβάθμιση και διάλυση των δομών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στο όνομα της «συμπερίληψης και της πλήρους ένταξης» -ΤΕ, παράλληλη στήριξη, ειδικά σχολεία-, με παράδοση της στην αγορά, «ελεύθερη» επιλογή σχολείου από τους γονείς, αυστηροποίηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μαθητών, ένταση των ταξικών φραγμών με εθνικό απολυτήριο, Τράπεζα Θεμάτων και ΕΒΕ, αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα με στόχο την προσαρμογή τους σε όλων των μορφών εξετάσεων, ψηφιοποίηση του ανταγωνισμού και του πανοπτικού ελέγχου με νέες πλατφόρμες, δημιουργία κυβερνοσχολείων εξ αποστάσεως/χωρίς εκπαιδευτικούς, παράδοση των υποδομών των σχολείων στην αγορά ταυτόχρονα με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης.
Είναι φανερό ότι το υπουργείο ψάχνει απεγνωσμένα να βρει αποδοχή της αξιολόγησης από τις/τους εκπαιδευτικούς και «τρώει τα μούτρα του» συνεχώς. Υπολόγιζε στις νεοδιόριστες και τους νεοδιόριστους του 2020-21-22-23 που κάτω από τον εκβιασμό της μονιμοποίησης θεωρούσε ότι θα υποταχτούν και βρέθηκε απέναντι σε τσουνάμι αντίστασης. Το ίδιο ελπίζει και επιδιώκει με τις/τους φετινές/ούς νεοδιόριστες/ους εκπαιδευτικούς. Υποσχόμαστε ότι θα αποτύχει ξανά!
Aπαιτούμε :
- Ούτε σκέψη για διαγωνισμό ΑΣΕΠ και συνεντεύξεις. Κατάργηση του ν. 4589/19 του προσοντολογίου και του ν. 4692/20 Κεραμέως.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
- Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων
- Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης σχολείων κι εκπαιδευτικών, της κατηγοριοποίησης, ιδιωτικοποίησης και εμπορευματικής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα σε όλα τα σχολεία. Κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών με διορισμούς.
- Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Πλήρη εξίσωση προς τα πάνω των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων με αυτά των μονίμων. Πλήρης προστασία της μητρότητας.
Απαιτείται εγρήγορση και συσπείρωση στα σωματεία για να αγωνιστούμε για την προάσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών!
e-prologos.gr