Οι γραμμές του τραμ, που θα περνούσαν από κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη και παράνομους ισραηλινούς εποικισμούς, είχαν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων σε όλο τον κόσμο αναγκάζοντας μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες (όπως οι Bombardier, Macquarie,Electra, Dan, Citypass κ.α.)  να αποσύρουν τις προτάσεις τους.

Ενώσεις εργαζομένων, πολιτικά κόμματα και το διεθνές κίνημα BDS ασκούσαν διαρκείς πιέσεις στις εταιρείες. Στην Ελλάδα, στις κινητοποιήσεις συμμετείχαν όχι μόνο εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες αλλά ακόμη και ενώσεις εκπαιδευτικών, αντιφασιστικές συλλογικότητες, καθώς και η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό. Παράλληλα, θέση ενάντια στη συμμετοχή της ΣΤΑΣΥ πήρε και το μεγαλύτερο σωματείο του κλάδου, το ΣΕΛΜΑ, και άλλα σωματεία εργαζομένων, κόμματα και οργανώσεις της αριστεράς καθώς και οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Τελικά ήρθε και η σειρά της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ να μην καταθέσει προσφορά στο διαγωνισμό προφασιζόμενη τεχνικά προβλήματα και ζητώντας παράταση της προθεσμίας υποβολής, την οποία δεν έλαβε.

Η ΣΤΑΣΥ εμφανίζεται να έχει αποχωρήσει από την κοινοπραξία περίπου δυο μήνες πριν από την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Παρόλα αυτά θα διατηρούσε συμβουλευτικό ρόλο σε ενδεχόμενη έγκριση της ελληνικής προσφοράς.

Σε ανακοίνωσή της η ελληνική πρωτοβουλία για το BDS (μποϊκοτάζ, απόσυρση επενδύσεων, κυρώσεις) επισημαίνει το ρόλο που έπαιξαν οι διεθνείς και ελληνικές πιέσεις στην απόσυρση κατασκευαστικών εταιρειών από όλο τον κόσμο. Από την πλευρά του ο πρέσβης του κράτους της Παλαιστίνης στην Αθήνα Marwan Toubassi εκφράζει την ευγνωμοσύνη του σε όλους τους «Έλληνες  φίλους που υποστήριξαν το αίτημα για απόσυρση των Ελληνικών εταιρειών από αυτό το παράνομο έργο».

Τα ερωτήματα βέβαια παραμένουν σε ότι αφορά τη στάση της Ελληνικής κυβέρνησης. Γιατί το υπουργείο Εξωτερικών είχε εγκρίνει τη συμμετοχή μιας εταιρείας, που ελέγχεται από το δημόσιο, σε ένα παράνομο έργο το οποίο θα παραβίαζε σειρά αποφάσεων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών;

Ποιες ήταν οι συστάσεις που έστελνε στην κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς ο πρέσβης της Ελλάδας στο Ισραήλ ενώ γνώριζε ότι οι γραμμές του τραμ θα περνούν από κατεχόμενα εδάφη;

Πως απαντά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στο γεγονός ότι ο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έριξε το πολιτικό του βάρος για να στηρίξει μια κοινοπραξία που θα παραβίαζε το διεθνές δίκαιο;

Η απάντηση στα σχετικά ερωτήματα θα κρίνει και τη στάση των πρωτοβουλιών που αντιστάθηκαν και δεν φαίνεται να εφησυχάζουν, καθώς εκφράζεται το ενδεχόμενο “η ΣΤΑΣΥ να συμμετάσχει τελικά στο έργο για το τραμ της Ιερουσαλήμ ως υπεργολάβος, δεδομένου πως η κρατική εταιρεία έχει δίαυλο επικοινωνίας με την (ισραηλινή εταιρεία) Shikun & Binui”.

Επί του παρόντος βέβαια το Ισραήλ προσπαθεί να καλύψει τις πληγές του από το πολιτικό φιάσκο.

Η ελληνική κυβέρνηση όμως;

πηγή: infowar

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το