ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Με ημερομηνία 21/12/2018 το υπουργείο ενεργοποιεί τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης (άρθρ. 11, του ν. 4547/2018). Το υπουργείο αγνοεί ΟΧΙ ΤΥΧΑΙΑ ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα για την υποστήριξη των μαθητών του κάθε σχολείου: τη στελέχωση διεπιστημονικών ομάδων σε ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ (ΚΕΣΥ) με το σύνολο του αναγκαίου μόνιμου εκπαιδευτικού και επιστημονικού προσωπικού, προκειμένου αυτές να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών σε σύντομο χρόνο.
Με τον Ν. 4547/2018 και ειδικότερα με τα άρθρα 10 και 11 προβλέπεται η σύσταση (σε κάθε σχολείο) είτε της Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) είτε η ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης. Στα άρθρα 10 και 11 αναφέρεται ότι: «Στις συνεδριάσεις των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. καλούνται οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, αν οι Ε.Δ.Ε.Α.Υ. συνεδριάζουν για το σχεδιασμό Ε.Π.Ε., καθώς και για την παροχή απόψεων σε κάθε άλλη περίπτωση που κρίνεται σκόπιμο». Το ίδιο ισχύει και για τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης καθώς: «Στις συνεδριάσεις των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης καλούνται οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, καθώς και οι ίδιοι οι μαθητές, όπου αυτό καθίσταται εφικτό, για την παροχή απόψεων για το σχεδιασμό Ε.Π.Ε. και σε κάθε άλλη περίπτωση που κρίνεται σκόπιμο». Ειδικότερα για το έργο των ΕΔΕΑΥ προβλέπεται ότι: «…εξειδικεύουν τους βασικούς άξονες των Ε.Π.Ε., όπως αυτοί καθορίζονται από τα Κ.Ε.Σ.Υ., σε συγκεκριμένους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους και έχουν την ευθύνη παρακολούθησης της εφαρμογής τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος φοίτησης του μαθητή».
Το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) που αναφέρεται παραπάνω, είναι ένα γραπτό σχέδιο δράσης με διαδοχικούς μετρήσιμους στόχους και αφορά κυρίως στους μαθητές με ειδικές ανάγκες, χωρίς όμως να αποκλείονται και οι υπόλοιποι μαθητές.
Στα άρθρα 10 και 11 του Ν. 4547/2018 αναφέρεται επίσης ότι: «Σε κάθε περίπτωση, για την αξιολόγηση και την έκδοση σχετικών αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων από τα Κ.Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με την παράγραφο 3, απαιτείται η: α) προηγούμενη της διενέργειας της αξιολόγησης υποβολή σχετικού αιτήματος των γονέων ή κηδεμόνων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., β) αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών της παραγράφου 2.».
Το υπουργείο μεταφέρει την αναγκαιότητα διεπιστημονικής αξιολόγησης, διάγνωσης αλλά και ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών στους εκπαιδευτικούς των γενικών τάξεων, προετοιμάζοντας ΚΛΙΜΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΟΤΙ «μπορούμε με λίγα και απλά πράγματα να βοηθήσουμε μαθητή που χρειάζεται ειδική εκπ/κή υποστήριξη (και) μόνοι μας», και υποβαθμίζει την ανάγκη για ειδική εκπαίδευση ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. Μεταφέρει δηλαδή την ευθύνη του στον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης και στα Τ.Ε., καλώντας τον είτε να «αξιολογήσει» τους παραπάνω μαθητές με άτυπα εργαλεία και να κάνει «μπαλώματα» στην καθημερινή του διδασκαλία με «εύκολες» και έτοιμες λύσεις, είτε να πειραματιστεί σε πεδία που δεν έχει εκπαιδευτεί. Η άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση που κάνει ο εκπαιδευτικός προς όφελος δικό του και του μαθητή, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής. Το υπ. παιδείας καλεί τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν βραχύχρονα προγράμματα παρέμβασης σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, απουσία εκπαιδευτικών ΕΑΕ ή και ΕΔΕΑΥ, προτού παραπεμφθούν για αξιολόγηση στα ΚΕΣΥ και εν συνεχεία να κριθούν για την αποτελεσματικότητά τους ή μη. Τα ελάχιστα σχολεία με τις ΕΔΕΑΥ της μιας μόνο μέρας της εβδομάδας!!!, καθώς και το νέο πλαίσιο λειτουργίας τους, μεταφέρει τις ευθύνες και υποχρεώσεις ενός πλήρους στελεχωμένου ΚΕΔΔΥ σε κάθε σχολείο.
Το υπουργείο, με βάση τις οδηγίες ΟΟΣΑ-ΕΕ, για πλήρη ένταξη δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, χρησιμοποιεί και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά μοντέλα με εκπτωτικές λογικές στο οικονομικό, παιδαγωγικό και επιστημονικό πεδίο. Έτσι κάθε σχολείο πρέπει να τα «καταφέρει» με ό,τι έχει, χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση και τεχνογνωσία (ως προς την εκπαίδευση σε φάσμα εκπαιδευτικών αναγκών και χρήση εργαλείων αξιολόγησής τους), αλλά και ως προς την ύπαρξη υλικοτεχνικών υποδομών. Και για αυτή του τη δράση θα αξιολογηθεί. Στοχεύει στο φιλτράρισμα των μαθητών που θα φτάνουν στο ΚΕΣΥ επιδιώκοντας να μειώσει την χορήγηση παράλληλων στηρίξεων, γεγονός που θα οδηγήσει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων καθώς οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη στήριξη των παιδιών τους. Η ιδιωτικοποίηση της ειδικής αγωγής είναι anter porta, ήδη χιλιάδες άνθρωποι εργάζονται στο δημόσιο σχολείο, χωρίς συμβάσεις, ανασφάλιστοι.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Κατάργηση του ν. 4547/2018 για τις νέες δομές εκπαίδευσης.
-
Μόνιμους- μαζικούς διορισμούς όλου του απαραίτητου προσωπικού της ειδικής αγωγής.
-
Πλήρη παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή που την χρειάζεται με βάση τη διάγνωσή του.
-
Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για ΕΒΠ και σχολικό νοσηλευτή.
-
Απρόσκοπτη πρόσβαση της οικογένειας, χωρίς προαπαιτούμενα που ορίζει ο νέος νόμος για τις δομές,
στις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕΣΥ σε σύντομο χρόνο που να μην υπερβαίνει τις 30 μέρες.
-
Στελέχωση των σχολείων με το απαιτούμενο ΜΟΝΙΜΟ προσωπικό για την συστηματική υποστήριξη
των μαθητών.
-
Ίδρυση κα λειτουργία 2ου Τ.Ε. σε όσες σχολικές μονάδες υπάρχει ο επαρκής αριθμός μαθητών που
έχουν ανάγκη φοίτησης σε αυτά.
Τα νέα δεδομένα λειτουργίας των σχολικών μονάδων, διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις μελλοντικού «αξιολογικού» αποτυπώματος στη δράση του σχολείου στο σύνολό του, αφού πλέον οι οποίες συνεργασίες ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς των ΤΕ και των υπολοίπων εκπαιδευτικών του σχολείου, αποκτούν χαρακτηριστικά μετρήσιμων και αξιολογούμενων στόχων, επηρεάζουν και καθορίζουν σε σημαντικότατο βαθμό τη δυνατότητα ΕΓΚΑΙΡΗΣ παραπομπής, διάγνωσης και υποστήριξης ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ από τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.
Δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις του υπουργείου θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε εμπράκτως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές ανάγκες, κάνοντας πολύ περισσότερα από όσα το επίσημο κράτος μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε. Ωστόσο δεν θα μπούμε σε λογικές και πρακτικές εκπτώσεων των μορφωτικών τους δικαιωμάτων. Δεν θα κινηθούμε με βάση τη μέθοδο της «δοκιμής και πλάνης» για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους.
Για αυτό απαιτούμε να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις δημόσιας και δωρεάν ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, εντός των εκπαιδευτικών δομών του υπ. παιδείας.
Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει απόφαση απεργίας-αποχής από τη συγκεκριμένη διαδικασία, θεωρώντας ότι αυτή η εκπαιδευτική πολιτική που στη βάση της αντιστρατεύεται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, δημιουργεί προϋποθέσεις αξιολόγησης σχολείου και εκπαιδευτικών, αξιολογώντας την «αποτελεσματικότητα» ενός «βραχύχρονου» εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης, που είναι καταδικασμένο να αποτύχει, αφού στερείται όλων των προαπαιτούμενων για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.
Να προχωρήσει άμεσα σε κινητοποίηση στο υπουργείο παιδείας μαζί με τις ενώσεις γονέων και τους συλλόγους, ζητώντας τη στελέχωση των δομών της ειδικής εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό.
e-prologos.gr