Αναπληρώτρια κατηγορείται για «άρνηση εκτέλεσης καθηκόντων» επειδή επέλεξε να διατηρήσει επαφή με τους μαθητές χωρίς, όμως, να κάνει χρήση της «επίσημης» πλατφόρμας
Σε απολογία καλείται από τη διευθύντρια του σχολείου και την συντονίστρια εκπαίδευσης μια αναπληρώτρια στα Χανιά, επειδή επέλεξε να διατηρήσει επαφή με τους μαθητές της με εναλλακτικούς τρόπους και όχι την «επίσημη» πλατφόρμα του υπ. Παιδείας.
Το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών απαιτεί από τη ΔΟΕ και την τοπικό σύλλογο να πάρουν θέση υπέρ της εκπαιδευτικού, ενώ διατυπώνονται εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με την οποία η διεύθυνση του σχολείου απέκτησε πρόσβαση στα e-mail που απέστειλε η εκπαιδευτικός προς τους μαθητές της.
Αναλυτικά η καταγγελία:
ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ – ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΦΙΜΩΝΟΝΤΑΙ!
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑΚΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ/ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Είναι ολοφάνερο πια ότι η περίοδος της πανδημίας, με κλειστά σχολεία, αποτελεί το πρόσφορο έδαφος για την υλοποίηση και το προχώρημα αντεργατικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Υπουργείο Παιδείας και στελέχη της εκπαίδευσης, έχουν επιδοθεί σε ένα άνευ προηγουμένου όργιο αυθαιρεσιών, προφορικών καταιγιστικών οδηγιών και «εντολών», και από την άλλη όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί της τάξης γινόμαστε μάρτυρες και πολλές φορές πρωταγωνιστές ασύλληπτων καταστάσεων.
Ένα τέτοιο περιστατικό είναι το περιστατικό της συναδέλφισσας αναπληρώτριας εκπαιδευτικού ΠΕ 08 Α.Μ στο νομό Χανίων. Η συναδέλφισσα, όπως και όλοι οι εκπαιδευτικοί στην κρίσιμη αυτή περίοδο της υγειονομικής κρίσης, στέκεται στο πλευρό των μαθητών της, κρατώντας την επαφή και την επικοινωνία με τα παιδιά με τρόπους που εκείνη έκρινε κατάλληλους με βάση τις ανάγκες τους, κι όχι μέσα στα πλαίσια της επικοινωνιακής φούσκας περί τηλεκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ. Κι όμως, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί μέσα σε αυτές τις αντίξοες και δυσμενείς συνθήκες, γινόμαστε διαρκώς μάρτυρες σωρείας καταγγελιών για πιέσεις, εκφοβισμούς, απειλές και άλλες ενέργειες αυθαιρεσίας από κάθε «καλοθελητή».
Έτσι και η συναδέλφισσα βρέθηκε στο στόχαστρο ανυπόστατων καταγγελιών περί «άρνησης εκτέλεσης καθηκόντων», στα πλαίσια που όρισε ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ το Υπ. Παιδείας για τη χρήση των πλατφορμών της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», από την διευθύντρια του σχολείου της και την συντονίστρια εκπαίδευσης. Μάλιστα, μετά από συνομιλία της εκπαιδευτικού με τη συντονίστρια, η εκπαιδευτικός αντιλήφθηκε ότι η συντονίστρια είχε γνώση του περιεχομένου των email που έστειλε στους μαθητές της η εκπαιδευτικός. Πώς βρέθηκαν στην κατοχή της τα email της εκπαιδευτικού προς τους γονείς των μαθητών και ποιος της τα προώθησε; Συνιστά αυτό παραβίαση προσωπικής αλληλογραφίας, με βαρύτατες συνέπειες; Και ποιος/α έχει την ευθύνη γι’ αυτό;
Απαιτούμε εδώ και τώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους!
Η διευθύντρια του σχολείου να ανακαλέσει το έγγραφό της άμεσα και η συντονίστρια να τοποθετηθεί δημόσια για όσα καταγγέλλονται!
Την ίδια στιγμή, απαιτούμε από το τοπικό σύλλογο και τη ΔΟΕ να πάρουν θέση επιτέλους απέναντι σε όλα αυτά τα περιστατικά! Η λογική των «ίσων αποστάσεων», του «δεν συμβαίνει τίποτα» και της συγκάλυψης του περιστατικού και του εγγράφου, στην ουσία αποτελεί κάλυψη και στήριξη της Διοίκησης, και εργοδοτικό συνδικαλισμό χειρίστου είδους. Την ώρα που στήνεται ένα χυδαίο παιχνίδι κοινωνικού αυτοματισμού από την κυβέρνηση και τα ΜΜΕ, επιβάλλεται να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να προστατεύσουν τους/τις συναδέλφους/ισσες από κάθε λογής ανυπόστατη καταγγελία και επίθεση.
Απαιτούμε από τη Δ/νση Εκπ/σης Χανιών αλλά και όλες τις Δ/νσεις Εκπ/σης ΠΕ και ΔΕ να σταματήσουν τις αυταρχικές κινήσεις και πιέσεις. Καμία παρέμβαση – καμία κρίση για τις επιλογές των συναδέλφων στον τρόπο επαφής και επικοινωνίας με τους μαθητές τους και τους γονείς τους.
Καταγγέλλουμε αυτό το περιστατικό διοικητικής αυθαιρεσίας, όπως και όλες τις αντίστοιχες πιέσεις που έχουν δεχθεί μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί από όλη την διοικητική ιεραρχία. Καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να καταγγείλουν αντίστοιχα περιστατικά στα σωματεία τους.
Θα διασφαλίσουμε μέχρι τέλους την παιδαγωγική ελευθερία των συναδέλφων εκπαιδευτικών και την ελευθερία επιλογής στα μέσα και τους τρόπους που επιλέγουν για την επικοινωνία με τους μαθητές και τους γονείς τους. Όπως έχουμε γράψει σε προηγούμενες ανακοινώσεις μας, η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση, δεν μπορεί να υπάρξει εκπαιδευτική διαδικασία μακριά από τις ζωντανές τάξεις της δια ζώσης εκπαίδευσης και το μόνο που κάνει σε αυτή τη φάση είναι να εμπλουτίζουν το επικοινωνιακό βιογραφικό της κυβέρνησης. Ως εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε να είμαστε δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους με τον προσφορότερο τρόπο με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους και δεν τσιμπάμε σε δημοσιεύματα από τα εκάστοτε τυχοδιωκτικά παπαγαλάκια που προσπαθούν να επιτεθούν στους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.
Σε καμία οδηγία του υπουργείου δεν αναφέρεται η υποχρεωτικότητα της τηλεκπαίδευσης, ασύγχρονης ή σύγχρονης εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης». Κανένα στέλεχος, διευθυντής ή προϊστάμενος δεν μπορεί να αναγκάσει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν τις πλατφόρμες του υπουργείου. Την ίδια στιγμή είναι ανήθικο και χυδαίο να απειλούνται οι εκπαιδευτικοί με κυρώσεις, αν δεν «συμμορφωθούν» στην γραμμή του ΥΠΑΙΘ! Οι απειλές για αξιολόγηση και ποινές δεν θα μένουν αναπάντητες. Ακόμα δεν κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων και κάποιοι ήδη σπεύδουν στην εφαρμογή του.
Τέλος, σημειώνουμε και εδώ ότι το υπουργείο που προσπαθεί εν μέσω καραντίνας με κλειστά σχολεία να περάσει το πολυνομοσχέδιο με την αξιολόγηση και ένα σωρό άλλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα θα βρει εμάς το εκπαιδευτικό κίνημα μπροστά του, και τώρα και όσο χρειαστεί!
Να σταματήσουν οι πιέσεις κι οι αυθαιρεσίες διοίκησης και διευθυντών. Δε θα βάλουμε σε καραντίνα τα εργασιακά μας δικαιώματα, δε θα σιωπήσουμε, δε θα μείνουμε μόνες-οι.
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΘΕ ΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ/ ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ
Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών
e-prologos.gr