Το ανέκδοτο με την τηλεκπαίδευση έχει καταντήσει άνοστο και κακόγουστο. Σε σημείο που η περιβόητη ρήση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως για το «ψηφιακό άλμα» να παίρνει σάρκα – και τι σάρκα – και οστά και με τη μεταφορική («πονηρή») της σημασία προσβάλλοντας την αξιοπρέπεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ από το rodiaki.gr : Καταγγελίες υπάρχουν τόσο στην Κάλυμνο, όσο και στη Ρόδο, σε Γυμνάσιο της οποίας, οι “χάκερ” προέβαλαν και βίντεο με ακατάλληλες σκηνές ερωτικού περιεχομένου, ενώ σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου Γιάννη Παπαδομαρκάκη, το ίδιο συνέβη και σε άλλα σχολεία, σε άλλες περιοχές της χώρας, όπως στη Νέα Σμύρνη, με το Υπουργείο Παιδείας να έχει ενημερωθεί σχετικά.
Και αυτά συμβαίνουν από διάφορους χάκερς που μετατρέπουν τη «μαθησιακή διαδικασία» σε «μάθημα πορνό», χωρίς το Υπουργείο να προστατεύει μαθητές και εκπαιδευτικούς που μένουν διαρκώς εκτεθειμένοι στη λογική της κλειδαρότρυπας που ούτως ή άλλως βρίσκεται στο DNA της τηλεκπαίδευσης.
Από εκεί και πέρα είναι σαφές ότι το υπουργείο Παιδείας έχει την αντίληψη της μετατροπής της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε reality show. Είναι γνωστή η εμμονή της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως στις κάμερες παρά την αντίθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα που αποφάνθηκε ότι απαγορεύεται η καταγραφή και αποθήκευση των μαθημάτων. Η υπουργός Παιδείας έγραψε στα … παλιά της τα παπούτσια μια σειρά από προϋποθέσεις που έθεσε η ΑΠΔΠΧ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης, η Αρχή αναγνωρίζει ότι «η ταυτόχρονη διδασκαλία συνεπάγεται περισσότερους κινδύνους στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών εν συγκρίσει με τη διδασκαλία στην τάξη». Τέλος, η Αρχή αναφέρεται στην ανάγκη να προσδιοριστούν τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης των κινδύνων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι εγγυήσεις, τα μέτρα και οι μηχανισμοί ασφάλειας, μέσω των οποίων διασφαλίζεται η προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, λαμβάνοντας υπόψη τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, των μαθητών, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, και άλλων ενδιαφερόμενων προσώπων».
Για όλα αυτά αδιαφορεί το ΥΠΑΙΘ και φτάνει στο σημείο να θεωρεί ότι το Shopping Star πρέπει να συνδυάζεται με τηντηλεκπαίδευση!
Τι σχέση μπορεί να έχει το Shopping Star με την τηλεκπαίδευση; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ «η δασκάλα που εμφανίστηκε στα μαθήματα τηλεκπαίδευσης που προβάλλονται από την ΕΡΤ δεν πέρασε απαρατήρητη, καθώς αρκετοί χρήστες των social media, πρόσεξαν ότι πρόκειται για το ίδιο άτομο που είχε συμμετάσχει πρόσφατα στην εκπομπή μόδας “Shopping Star” και έγινε viral».
Με άλλα λόγια εκπομπές – τηλεσκπουπίδια στα οποία συμμετέχοντες καλούνται να το κάνουν με διάφορα ανταλλάγματα, ανάμεσα στα οποία είναι και η πληρωμή, τα χρήματα, διαπλέκονται με την τηλεκπαίδευση!
Εμείς τι να προσθέσουμε; Ότι μέσα από τις εκπομπές reality show εκχυδαϊζεται κάθε έννοια εκπαίδευσης, ότι αποτελούν μέσα ηθικής εξαχρείωσης και εκπόρνευσης; Τα λόγια δεν αρκούν για να περιγράψουν αυτή την αηδία που νιώθει κανείς…
Δε μας κάνει φυσικά εντύπωση. Άλλωστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση. Όσο και αν ξέρουν οι εκπαιδευτικοί ότι τα πάντα σήμερα, αυτό το σύστημα που ζούμε, τα θεωρεί εμπόρευμα, έχουν χρέος να αντισταθούν προβάλλοντας τις αξίες μιας ανθρωποκεντρικής κοινωνίας.
Γιώργος Κ. Καββαδίας
πηγή: drepani.gr (argyrades.gr)
e-prologos.gr