Κι αν δεν κατάφερε να πείσει για την ανάγκη αλλαγής του άρθρου 16 του Συντάγματος η Ν.Δ., έτσι ώστε το όνειρο Μητσοτάκη, να ανοίξει η πόρτα στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, να γίνει πραγματικότητα, ίσως τελικά μπορέσει να ανοίξει ένα παραθυράκι. Αυτό τουλάχιστον υπονόησε ο πρωθυπουργός απαντώντας σε ερώτηση περί του σχεδιασμού του στο πεδίο των ΑΕΙ.
Βουλωμένο γράμμα διάβαζε ο ερωτών δημοσιογράφος ρωτώντας αν ο Κ. Μητσοτάκης σκέφτεται ή επεξεργάζεται «ήδη οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση που θα άνοιγε τον δρόμο για τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, προφανώς χωρίς να υπάρχει κάποιο συνταγματικό κώλυμα στη λειτουργία των κρατικών ΑΕΙ».
Αφού διευκρίνισε ότι δεν θα παραβιάσει το Σύνταγμα (!), ο πρωθυπουργός απάντησε ότι σε κάθε περίπτωση «κοιτάμε παραπέρα», με την προσοχή στραμμένη πάντα στα δημόσια ΑΕΙ. Κι εδώ είναι που άνοιξε το παραθυράκι με την περίφημη «εξωστρέφεια» που οφείλουν να επιδεικνύουν τα δημόσια πανεπιστήμια έτσι ώστε «να γίνουν αυτά πόλος προσέλκυσης φοιτητών από όλο τον κόσμο, προσφέροντας ξενόγλωσσα μαθήματα, ξενόγλωσσα προγράμματα, ιδρύοντας ξενόγλωσσα τμήματα, ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να γίνει διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, τουλάχιστον σε τομείς όπου έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως οι ανθρωπιστικές σπουδές.
»Είναι αδιανόητο κάποιος Κινέζος, παραδείγματος χάριν, να θέλει να σπουδάσει κλασική φιλοσοφία στην Ελλάδα, στα αγγλικά, και να μην μπορεί να το κάνει. Μιλώ για πολύ μεγάλες αγορές»(!) Να λοιπόν που εκτός από την προσέλκυση τουριστών, τώρα η αγορά επιβάλλει και προσέλκυση φοιτητών. Πελάτες αλλοδαποί φοιτητές που περιμένουν να ανοίξουν επιτέλους οι πύλες των δημόσιων ελληνικών πανεπιστημίων. «Θα περιμένετε, ούτως ή αλλιώς, μέχρι το τέλος του χρόνου ένα νέο οριζόντιο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ΑΕΙ, το οποίο για μας θα αποτελεί μια τολμηρή -τολμώ να πω εμβληματική- μεταρρύθμιση». Και για να μην υπάρξει καμία παρεξήγηση για την εμβληματική μεταρρύθμιση, συνέχισε λέγοντας:
«Είχα επισκεφθεί στην Ολλανδία το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν -απ’ τα καλύτερα στον κόσμο- το οποίο βρίσκεται στο κέντρο ενός οικοσυστήματος όπου η εφαρμοσμένη γνώση των πανεπιστημίων συνδέεται άμεσα με τις ανάγκες της αγοράς, σε τέτοιο βαθμό που παραδοσιακά μαθήματα έχουν αντικατασταθεί από σεμινάρια όπου η ίδια η εταιρεία έρχεται και θέτει ένα πρόβλημα προς επίλυση στους μαθητές, στους φοιτητές του πανεπιστημίου -και αυτό είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ετσι κινείται ο κόσμος σήμερα πια και σ’ αυτή τη λογική πρέπει να κινηθούν και τα ελληνικά πανεπιστήμια».
Μια ιδιωτική εταιρεία λοιπόν που θα ρυθμίζει το τι θα διδάσκουν τα δημόσια ΑΕΙ, τα οποία θα χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο!
Δείτε κι αυτό:
e-prologos.gr