Σύμφωνα με μια εκτεταμένη και συστηματική ιατρική έρευνα που δημοσιεύτηκε πριν από έναν μήνα στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό «British Medical Journal», λιγότερο από το 1% των παιδιών που έχουν μολυνθεί από τον κορονοϊό Sars CoV-2 καταλήγει να νοσηλευτεί σε νοσοκομείο, ενώ μόλις το 18% από αυτά χρήζει εντατικής θεραπείας.

Η συγκεκριμένη έρευνα σχετικά με το πώς επηρεάζει η μόλυνση από τον κορονοϊό την υγεία των ατόμων ηλικίας κάτω των 19 ετών, δηλαδή των μικρών παιδιών και των εφήβων, σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από τρία σπουδαία κέντρα ιατρικής έρευνας της Μεγάλης Βρετανίας, το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ και το Imperial College του Λονδίνου.

Η συγκεκριμένη μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει την πολλαπλώς διαπιστωμένη, τους τελευταίους μήνες, ιατρική παρατήρηση ότι η νόσος COVID-19 πλήττει συνήθως υπερήλικα άτομα ή και άτομα μέσης ηλικίας που εμφάνιζαν ήδη σοβαρά πνευμονολογικά και ανοσολογικά προβλήματα υγείας, ενώ σπανιότατα εκδηλώνεται σε ανήλικα άτομα και αυτό μόνο αν αυτά υποφέρουν από ορισμένες σοβαρές παθήσεις.

Τα καθησυχαστικά συμπεράσματα αυτής της έρευνας δημοσιεύτηκαν σε μια αποφασιστική στιγμή για την αντιμετώπιση της πανδημίας, και συγκεκριμένα λίγο πριν από το άνοιγμα των σχολείων για το νέο έτος. Ομως, το ευτυχές γεγονός ότι τα περισσότερα παιδιά δεν νοσούν σοβαρά και σπανίως πεθαίνουν από τη νέα ιογενή ασθένεια τα καθιστά -αυτομάτως και άθελά τους- ασυμπτωματικούς φορείς του νέου κορονοϊού που εύκολα μεταδίδεται στα ενήλικα άτομα με τα οποία τα παιδιά αυτά έρχονται καθημερινά σε επαφή, π.χ. τους δασκάλους, τους γονείς τους κ.ο.κ. Αλλά ισχύει επίσης και το αντίστροφο: ο ιός μεταδίδεται εξίσου εύκολα από τους ενήλικες στα παιδιά.

Κατανοούμε, λοιπόν, το γιατί δεν θα πρέπει να χαρακτηρίζονται ως «καταστροφολόγοι» και με περισσή ελαφρότητα να απαξιώνονται οι ειδικοί επιδημιολόγοι που επιμένουν ότι το άνοιγμα των σχολείων μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει μια επιπρόσθετη πηγή μολύνσεων, οι οποίες γρήγορα θα αποτυπωθούν στην «απρόσμενη» αύξηση των κρουσμάτων της COVID-19 μετά την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία.

Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για τα κρούσματα;

Η υπεραισιόδοξη προπαγάνδα της ελληνικής κυβέρνησης υπέρ του ανοίγματος των σχολείων στηρίζεται στα πορίσματα των ειδικών, οι οποίοι υποτίθεται ότι εισηγούνται και άρα νομιμοποιούν με την αυθεντία τους ότι τα σχετικά μέτρα που εξαγγέλθηκαν για την επαναλειτουργία των σχολείων δεν εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία μας.

Το περίεργο είναι ότι οι περισσότερες επιστημονικές επιτροπές που είναι αρμόδιες για το άνοιγμα των σχολείων στον υπόλοιπο κόσμο παραδέχονται ρητά ότι δεν υπάρχουν σίγουρες και αδιαμφισβήτητες πρακτικές ικανές να εγγυηθούν την ασφαλή επιστροφή των μαθητών και των δασκάλων στα σχολεία και γι’ αυτό επιμένουν στην ανάγκη διαμόρφωσης νέων ολιγάριθμων τάξεων με 10 έως το πολύ 15 μαθητές, οι οποίοι οφείλουν να φορούν συνεχώς μάσκες και να κάθονται σε μονοθέσια θρανία, τα οποία πρέπει να είναι κατάλληλα κατανεμημένα στις σχολικές αίθουσες ώστε να τηρούνται οι ελάχιστες ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ των μαθητών (1,5 με 2 μέτρα).

Μέτρα που, σύμφωνα με τους επιστημονικούς συμβούλους της ελληνικής κυβέρνησης, δεν θεωρούνται απαραίτητα και αναγκαία για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα σχολεία μας! Αραγε, ποιος θα αναλάβει τη νομική, την επιστημονική και τελικά την πολιτική ευθύνη, όταν, πολύ σύντομα, θα εμφανιστούν τα πρώτα σοβαρά προβλήματα λόγω της εμφανούς ανεπάρκειας των εξαγγελθέντων μέτρων προστασίας;

Οι κατευθυντήριες γραμμές που δόθηκαν από τα αρμόδια ελληνικά υπουργεία Παιδείας και Υγείας, όταν δεν είναι ανεπαρκείς, είναι τραγικά ακατάλληλες για να προστατεύσουν και να εγγυηθούν την ασφαλή επανεκκίνηση της εκπαιδευτικής μηχανής στον τόπο μας. Το πρόβλημα, βλέπετε, δεν είναι η απαγόρευση της λειτουργίας των εστιατορίων και των μπαρ μετά τις 12 το βράδυ, αλλά η πολιτική επιλογή να ανοίξουν, πάση θυσία, τα σχολεία υπό αυτές τις συνθήκες και ενώ δεν πληρούνται οι στοιχειώδεις υγειονομικές προδιαγραφές.

Πηγή: Με στοιχεία από άρθρο του Σπύρου Μανουσέλη στην efsyn.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το