Χρήστος Κάτσικας

Φθιώτιδα – Φωκίδα – Ευρυτανία: «Εξεταστική Ιουνίου» στα φροντιστήρια !

Όπως είναι γνωστό φέτος δεν θα γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Γυμνάσια και στα Λύκεια της χώρας λόγω του παρατεταμένου κλεισίματος των σχολείων.

Την μη πραγματοποίηση των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως , πριν λίγες μέρες μαζί με την παράταση των μαθημάτων για δυο εβδομάδες.

Την αντίθεσή της στο να πραγματοποιηθούν φέτος προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις είχε εκφράσει και η ΟΛΜΕ δηλώνοντας ότι είναι «λάθος να γίνουν οι εξετάσεις μετά από όλη αυτή την αναστάτωση και τη χωλαίνουσα διαδικασία» που επικρατεί στα σχολεία.

Τα τεράστια κενά που έχουν δημιουργηθεί με 5 μήνες τηλεκπαίδευσης είναι σίγουρο ότι δεν καλύπτονται με σχολεία – εξεταστικά κέντρα.

Ωστόσο κάποια φροντιστήρια, ως “εργολάβοι των εξετάσεων”, είχαν διαφορετική γνώμη. Να τι ανακοίνωσε ο Σύλλογος Φροντιστών Φθιώτιδας-Φωκίδας-Ευρυτανίας:

Τα φροντιστήρια – μέλη του «Συλλόγου Φροντιστών Φθιώτιδας-Φωκίδας-Ευρυτανίας» αποφάσισαν την δράση «Eξεταστική Ιουνίου», επιπλέον των ήδη δοθέντων διαγωνισμάτων, σε μια προσπάθεια προσομοίωσης της εξεταστικής που χάθηκε. Ως προσφορά, θα δώσουμε την δυνατότητα δωρεάν συμμετοχής  μαθητών,  που δεν παρακολουθούσαν φροντιστηριακά μαθήματα, ως μία ευκαιρία αξιολόγησης και εμπέδωσης της γνώσης που απέκτησαν την δύσκολη χρόνια που πέρασε. Η «εξεταστική Ιουνίου» αφορά τους μαθητές Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και Α΄, Β΄ Λυκείου και θα διαρκέσει από 31 Μαΐου έως και 4 Ιουνίου 2021. Για πληροφορίες και εγγραφή στα διαγωνίσματα, μπορείτε να απευθυνθείτε σε οποιοδήποτε από τα φροντιστήρια των μελών μας.

Αυτά, λοιπόν, από το Σύλλογο Φροντιστών Φθιώτιδας-Φωκίδας-Ευρυτανίας. Μετά από 5 μήνες τηλεκπαίδευσης με ότι σημαίνει αυτό και καθώς τα σχολεία λειτούργησαν με ζωντανές τάξεις λιγότερο ουσιαστικά από το 1/3 του χρόνου που έπρεπε να λειτουργήσουν, ο Σύλλογος Φροντιστών πιστεύει ότι το κύριο ζήτημα δεν είναι να καλυφθεί όσο το δυνατόν περισσότερος χρόνος με μάθημα αλλά να γίνουν εξετάσεις! Το “ιερό δισκοπότηρο” της εκπαίδευσης!

Η αλήθεια είναι ότι από όλα όσα λέει ο Σύλλογος Φροντιστών, ένα καταλάβαμε: Ψάχνουν για πελάτες!

H επιμονή στο εξεταστικοκεντρικό σχολείο δεν συνδέεται  μόνο με την εισαγγελικού τύπου σχολική ετυμηγορία και την απόρριψη των αδυνάτων ούτε μόνο με τη δημιουργία συνθηκών φροντιστηριακής προσφυγιάς. Να το πούμε προκαταβολικά: οι εξετάσεις και ιδιαίτερα οι τόσες πολλές εξετάσεις, μας διδάσκουν πολύ περισσότερα από όσα μας εξετάζουν. Με λίγα λόγια οι εξετάσεις δεν έχουν να κάνουν τόσο με τη διαπίστωση των γνώσεών μας όσο να μας διδάξουν ό,τι δεν μπορούν (ή δεν μπορούν τόσο καλά) να μας διδάξουν οι πιο τυπικές όψεις της εκπαίδευσης.

Να ένας σύντομος κατάλογος για το τι «διδάσκουν» οι τόσες πολλές εξετάσεις:

  • Η πίεση των εξετάσεων αναγκάζει τους μαθητές να πιστέψουν ότι ο καθένας λαμβάνει αυτά για τα οποία έχει δουλέψει· ότι τα κριτήρια είναι αντικειμενικά και δίκαια και συνεπώς ότι αυτοί που αποδίδουν καλύτερα πράγματι το αξίζουν. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για αυτούς που δεν αποδίδουν καθόλου. Μετά από λίγο, αυτή η νοοτροπία μεταφέρεται και σε ό,τι βρίσκουν οι μαθητές στην υπόλοιπη κοινωνία, συμπεριλαμβανομένων και των δικών τους αποτυχιών στη ζωή και η οποία τους ενθαρρύνει να «κατηγορούν το θύμα» (τους ίδιους τους τούς εαυτούς ή τους άλλους) και να νοιώθουν ένοχοι για κάτι που στην πραγματικότητα δεν είναι δικό τους λάθος.
  • Ο χρονικός περιορισμός καθώς και η μορφή των εξετάσεων, προετοιμάζει τους μαθητές για την πιο άκαμπτη εργασιακή πειθαρχία που βρίσκεται μπροστά τους.
  • Επειδή οι εξετάσεις είναι «διαταγές» που δεν τίθενται σε αμφισβήτηση, οι τόσες πολλές εξετάσεις προετοιμάζουν τους μαθητές να αποδέχονται χωρίς σκέψη τις εντολές που θα προέρχονται από τους μελλοντικούς εργοδότες τους.
  • Επειδή οι περισσότερες εξετάσεις δίνονται σε ατομικό επίπεδο και ο καθένας μας παλεύει να τα πάει όσο το δυνατόν καλύτερα, δημιουργείται η πεποίθηση πως οι εξετάσεις αφορούν τους μαθητές ως άτομα. Οι συνεργατικές λύσεις ισοδυναμούν με κλεψιά, αν κάποιος τις σκέφτεται ως λύσεις. Πάλι και σε αυτή την περίπτωση, είναι εμφανείς οι επιπτώσεις για το πώς οι μαθητές θα πρέπει να προσεγγίζουν τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν αργότερα στη ζωή τους.
  • Εν τέλει, οι πολλαπλές εξετάσεις έχουν μετατραπεί σε έναν από τους κύριους παράγοντες που καθορίζουν τον χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ μαθητών (με τους μαθητές να βλέπουν ο ένας τον άλλο ως ανταγωνιστές για καλύτερους βαθμούς), τον χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ μαθητών και καθηγητών (με τους περισσότερους μαθητές να βλέπουν τους καθηγητές τους πρώτα απ’ όλα ως εξεταστές και βαθμολογητές και με τους περισσότερους καθηγητές να βλέπουν σε μεγάλο βαθμό τους μαθητές τους σύμφωνα με το πώς τα πήγαν στις εξετάσεις), τον χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ δασκάλων και διευθυντών (καθώς οι διευθυντές έχουν «αντικειμενικά» κριτήρια με τα οποία αποτιμούν την απόδοση των δασκάλων) ακόμα και τον χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ σχολικών διευθυντών και διάφορων κρατικών σωμάτων (καθώς χρησιμοποιείται το ίδιο κριτήριο από το κράτος για να κρίνει το έργο των σχολείων).
  • Κοντολογίς, οι εξετάσεις διαμορφώνουν όλες τις σχέσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, με ένα τρόπο παρόμοιο με εκείνο που το χρήμα -ο άλλος μεγάλος πλανευτής και νοθευτής- διαμορφώνει τις σχέσεις στην κοινωνία και μάλιστα με τα ίδια αποτελέσματα.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το