ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ

Στο νομοσχέδιο  του υπουργείου Παιδείας που αναρτήθηκε προς διαβούλευση, περιέχεται διάταξη που προβλέπει τον καθορισμό δύο εκπαιδευτικών εμπιστοσύνης ανά σχολική μονάδα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 38:

  1. Με απόφαση του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, ορίζονται στην αρχή κάθε σχολικού έτους δύο (2) Εκπαιδευτικοί Εμπιστοσύνης ανά σχολική μονάδα. Με απόφαση του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο αριθμός των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας. Οι εκπαιδευτικοί που ορίζονται, αναλαμβάνουν υπό την ευθύνη τους συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων και τάξεων μαθητών, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο παρόν.
  2. Οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν καθήκοντα Εκπαιδευτικού Εμπιστοσύνης, επιμορφώνονται σε περιοδική βάση. Η επιμόρφωση γίνεται σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π. και τους Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου.
  3. Ο Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης συνεπικουρείται στο έργο του από τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και το Κ.Ε.Σ.Υ..
  4. Ο Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης παρεμβαίνει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες, σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά οι ακόλουθες: διαχείριση κρίσεων (σχολικός εκφοβισμός, επιθετικότητα), μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, πρόληψη σε θέματα ακραίων συμπεριφορών (ρατσισμός, διαφορετικότητα), συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων. Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υπερκείμενων σχολικών δομών.
  5. Ο Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές της ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

Στο πρώτο άκουσμα ο όρος εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης ηχεί ευχάριστα στα αυτιά, σα χάδι. Όμορφες λέξεις, ως χρυσό περιτύλιγμα σε ένα θεσμό που μόνο στο μυαλό της Υπουργού μπορεί προφανώς να δουλέψει, κι όχι στις σχολικές μονάδες.

Φανταστείτε λοιπόν έναν  διάλογο εκπαιδευτικού και της  Υπουργού για το συγκεκριμένο θέμα.

-ΕΚΠ: Στην αρχή κάθε σχολικού έτους ορίζονται δύο εκπαιδευτικοί εμπιστοσύνης ανά σχολική μονάδα. Κι αν είμαστε μικρό σχολείο έχει καλώς. Αν είμαστε μεγάλο, θα αναλάβει από 200 παιδιά ο καθένας κυρία Υπουργέ μου;

-ΥΠ: Μην αγχώνεστε αγαπητέ, για όλα έχει προνοήσει το ΥΠΑΙΘ. Με απόφαση του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο αριθμός των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας. Άρα τοποθετούνται άλλοι 6 συνάδελφοι και έχετε από 50 μαθητές ο καθένας.         

 –ΕΚΠ: Πολλοί δεν είναι πάλι;

-ΥΠ: Μην τα θέλετε  κι όλα δικά σας εκπαιδευτικοί είστε, έχετε ατομική ευθύνη! Και μη στεναχωριέστε, θα σας επιμορφώνουμε περιοδικά για να μπορείτε να ανταπεξέρχεστε στα ελάχιστα θέματα που θα έχετε να αντιμετωπίσετε:  διαχείριση κρίσεων (σχολικός εκφοβισμός, επιθετικότητα), μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, πρόληψη σε θέματα ακραίων συμπεριφορών (ρατσισμός, διαφορετικότητα), συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων.

-ΕΚΠ: Πόσο συχνά θα επιμορφωνόμαστε;

ΥΠ: Είπαμε περιοδικά, τι δεν καταλαβαίνετε; Γιατί είχατε παράπονο μέχρι τώρα ως προς την επιμόρφωση;

-ΕΚΠ: Είναι πολλά τα αντικείμενα, αν δεν τα καταφέρω;

-ΥΠ: Πρέπει να τα καταφέρετε αγαπητέ , έχετε ευθύνη απέναντι στους μαθητές σας!!

– ΕΚΠ: Μα υπουργέ μου τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί μαθητές είναι πολυσύνθετα και απαιτούν ολοκληρωμένες επιστημονικές προσεγγίσεις. Εγώ είμαι ένας απλός φιλόλογος, χωρίς καμία γνώση ψυχολογίας, δεν έχω επιμορφωθεί ποτέ. Ταπεινή μου γνώμη είναι  ότι σοβαρά ζητήματα, όπως ο σχολικός εκφοβισμός, η επιθετικότητα, τα προβλήματα συμπεριφοράς, οι μαθησιακές δυσκολίες, πρέπει να αντιμετωπίζονται από ειδικούς, από ψυχολόγους ή κοινωνικούς λειτουργούς. Εγώ δεν έχω την κατάλληλη κατάρτιση και φοβάμαι ότι πιο πολύ θα βλάψω παρά θα κάνω καλό στους μαθητές μου.

ΥΠ: Μην αγχώνεσθε. Όλα θα πάνε καλά. Άλλωστε θα σας βοηθάνε ο Συντονιστής, ο Διευθυντής σας, ο σύλλογος Διδασκόντων, το ΚΕΣΥ, μέχρι κι ο Διευθυντής Εκπαίδευσης!!Άσκοπα ανησυχείτε. Όλα είναι άψογα οργανωμένα!

Έχετέ μας ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ!!!

ΘΑΝΟΣ ΒΑΛΛΑΣ

ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΔΡΑΜΑΣ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το