ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΧΤΥΠΟΥΝ ΤΟ ΑΡ.16 – ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!
ΤΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΘΑ ΞΑΝΑΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ!
Η κυβέρνηση της ΝΔ με τον Υπουργό Παιδείας Πιερρακάκη ετοιμάζονται να φέρουν το πιο γερό χτύπημα στη δημόσια δωρεάν παιδεία. Ετοιμάζουν νομοσχέδιο υπέρ της «αυτονομίας» των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων και υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Παρακάμπτουν το αρ. 16 του Συντάγματος, χρησιμοποιώντας το αρ. 28.Έτσι, οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για «ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή παραρτημάτων με τη μορφή της επιχειρηματικής ελευθερίας», υπερισχύοντας της εθνικής νομοθεσίας, θα εφαρμοστούν, ακυρώνοντας στην ουσία το αρ. 16, το οποίο κατοχυρώνει τη δημόσια δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα.
Πρώτα και κύρια, η «αυτονομία» την οποία προβάλλει το νομοσχέδιο σημαίνει απαλλαγή του κράτους από «έξοδα». «Αυτόνομα» τριτοβάθμια ιδρύματα σημαίνει ιδρύματα που δεν θα χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό (από τις τσέπες μας δηλαδή), αλλά από πού; Έτσι στρώνεται ο δρόμος για τα δίδακτρα, για να ξαναβάλουμε, εμείς, βαθιά το χέρι στην τσέπη. Το νομοσχέδιο προβλέπει χρηματοδότηση από «φορείς της κοινωνίας», δηλαδή από ιδιώτες – ολιγάρχες. Και αυτοί πώς θα κερδοφορήσουν; Είναι φανερό ότι, είτε έτσι είτε αλλιώς, ο δρόμος των διδάκτρων στα δημόσια ιδρύματα ανοίγει.
Η δεύτερη πτυχή του νομοσχεδίου αφορά την ίδρυση ιδιωτικών ξένων πανεπιστημίων στην χώρα. Μας λένε ότι έτσι θα «αυξηθεί το επίπεδο και στα δημόσια, γιατί θα υπάρχει ανταγωνισμός». Οι ιδιώτες στις μεταφορές σήμαναν 57 νεκρούς στα Τέμπη. Οι ιδιώτες στην υγεία έφεραν περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος, με αποτέλεσμα χιλιάδες νεκρούς στην πανδημία, που θα μπορούσαν να είχαν σωθεί. Οι ιδιώτες στην ενέργεια σημαίνει ότι εμείς και οι οικογένειες μας δεν έχουμε λεφτά να πληρώσουμε για να ζεσταθούμε το χειμώνα. Γιατί «ιδιωτική πρωτοβουλία» σημαίνει κέρδος. Και για να βγει το κέρδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση απαιτούνται δίδακτρα. Τέτοια θα είναι τα ιδιωτικά που θα έρθουν. Και ο «ανταγωνισμός» με τα δημόσια, το μόνο που θα επιφέρει είναι δίδακτρα και στα δημόσια ιδρύματα. Η συνταγή γνωστή: το κράτος αντί να ενισχύσει τους δικούς του θεσμούς, όπως τα πανεπιστήμια, τα υποβαθμίζει και τελικά παρουσιάζει τους ιδιώτες σαν «λύση».
Αποτελεί τεράστια υποκρισία να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα «χαμένα μαθήματα» αυτοί που φέρνουν ένα ακόμη νομοσχέδιο σε περίοδο εξεταστικής, που έχουν κλείσει δεκάδες τμήματα και σχολές μέσω της πολιτικής των συγχωνεύσεων και καταργήσεων, που έχουν αποκλείσει και αποκλείουν χιλιάδες παιδιά από την τριτοβάθμια εκπαίδευση με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, με τους ταξικούς φραγμούς και τα εξεταστικά εμπόδια, όπως η Τράπεζα Θεμάτων, αυτοί που αφήνουν τις σχολές μας υποστελεχωμένες να μαραζώνουν από την υποχρηματοδότηση. Από την άποψη αυτή, αυτός που πραγματικά κλείνει τις σχολές για τα παιδιά του λαού είναι η κυβέρνηση.
Για να χτυπήσει η κυβέρνηση τη μαζική αντίδραση του φοιτητικού κινήματος, η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε να επιβάλλει το γνωστό δόγμα νόμος και τάξη με την εισαγγελική παρέμβαση για τις καταλήψεις στις σχολές, μετoνομάζοντας ένα συλλογικό μέσο πάλης σε ποινικό αδίκημα και κλιμακώνοντας την πολιτική του αυταρχισμού, της τρομοκρατίας και της ποινικοποίησης των αγώνων των φοιτητών που όλο αυτό το διάστημα διεξάγουν ένα δίκαιο αγώνα ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και στο νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Συνέχεια αυτής της πολιτικής της καταστολής των δίκαιων φοιτητικών αγώνων αποτελεί και η πρόσφατη απαράδεκτη εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την πραγματοποίηση «ψηφιακής εξεταστικής», ως μέτρο τρομοκράτησης των αγώνων των φοιτητικών συλλόγων.
Στον αντιδημοκρατικό της κατήφορο η κυβέρνηση δε βρήκε πρόθυμους συμμάχους μόνο στα παπαγαλάκια των ΜΜΕ, που σύσσωμα και μονότονα αναπαράγουν τον «μπαμπούλα» των χαμένων εξετάσεων, ούτε μόνο σε πληθώρα πρυτανικών αρχών, κοσμητειών σχολών και διοικήσεων τμημάτων. Μακρύ χέρι της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής και «ηχώ» της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης μέσα στις σχολές αποτελεί όλη αυτή την περίοδο η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και η ΠΑΣΠ. Αφού ηττήθηκε πανηγυρικά η πρότασή της ΔΑΠ για «ανοιχτές σχολές» στη συντριπτική πλειοψηφία των Γενικών Συνελεύσεων στις οποίες παραβρέθηκε και αφού παρέκαμψε τους φοιτητικούς συλλόγους και τις συλλογικές διαδικασίες με διαδικτυακή συλλογή υπογραφών, στη συνέχεια προχώρησε σε επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας με την οποία ζητά απροκάλυπτα «να σταματήσουν άμεσα όλες οι καταλήψεις» και «να μην χαθεί καμία εξεταστική, ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται ηλεκτρονικές εξετάσεις».
Λόγω της πολιτικής της εξάρτησης της οικονομίας και της παραγωγικής βάσης της χώρας από ΕΕ-ΗΠΑ-ΝΑΤΟ, η έρευνα, άμεσα συνδεδεμένη με την παραγωγή, υποχρηματοδοτείται και είναι υποστελεχωμένη προς όφελος των κερδών του ιδιωτικού κεφαλαίου και θα υποστεί πολύ βαρύτερο πλήγμα με το νέο αντιεκπαιδευτικό και αντιλαϊκό νομοσχέδιο Πιερρακκάκη. Το καθεστώς των απλήρωτων διδακτορικών σε πολλές περιπτώσεις, καθώς και το απαράδεκτο καθεστώς των υποτροφιών, που δεν παρέχουν καμία ασφάλιση και επιτείνουν την εργασιακή εκμετάλλευση και την εντατικοποίηση μέσω των παραδοτέων και μέσω των εκβιαστικών όρων για επιστροφή παραδοτέων, όπως στην περίπτωση του ΙΚΥ, καθώς και το γενικότερο καθεστώς της τρομοκρατίας, της επισφάλειας, της περαιτέρω υποχρηματοδότησης και των χαμηλών μισθών ή υποτροφιών, όταν υπάρχουν, θα ενισχυθεί πολύ με συνέπεια να επιβάλλονται ταξικοί φραγμοί στην έρευνα για την πλειοψηφία των παιδιών από λαϊκές οικογένειες, αφήνοντας χώρο μόνο σε μια ελίτ να εκπονεί διδακτορικό, σε μια αγορά εργασίας που απαιτεί όλο και περισσότερα προσόντα για την εύρεση μιας εργασίας και που θα αφήνει στο περιθώριο του ανταγωνιστικού εργασιακού μεσαίωνα ένα τεράστιο αριθμό φοιτητών.
Αν σήμερα, παρά τα χίλια προβλήματα, ένα παιδί λαϊκής οικογένειας μπορεί με πολλές θυσίες να σπουδάζει, αυτό αύριο θα είναι αδύνατο, όταν θα ηχούν παντού τα δίδακτρα, σε ιδιωτικές και «δημόσιες» δομές.
Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει μαζί της την αστική αντιπολίτευση, ένα σοβαρό ποσοστό διοικήσεων πανεπιστημίων και μεγαλοκαθηγητών.Το φοιτητικό κίνημα, όμως, όπως και το 2006-7, έτσι και τώρα πρέπει να συνεχίσει το μαζικό και ανυποχώρητο αγώνα, τις διαδηλώσεις και τις καταλήψεις. Αν η κυβέρνηση δεν φοβόταν, δεν θα έφερνε ένα ακόμα νομοσχέδιο μες στην εξεταστική και μέσα στις γιορτές.
Η Φοιτητική Πορεία καλεί τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να συσπειρωθούν στους Φοιτητικούς Συλλόγους, να πάρουν μαζικά μέρος στις Γενικές Συνελεύσεις και να βγουν μαζικά στους δρόμους. Η πανεπιστημιακή αστυνομία αποτελεί παρελθόν, ο νόμος των διαγραφών είναι στον αέρα: το φοιτητικό κίνημα απέδειξε ότι μπορεί να νικάει! Και αυτό πρέπει να ξανακάνει τώρα!
-ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ – ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
-ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ
-ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
-ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ!
-ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ!
-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΩΝ
-ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΣΕ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ-ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΤΟΥΝ ΣΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΟΤΙ ΔΕ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΝΩ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗ
-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΟΣΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗ
-ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΖΟΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΟΔΩΝ -ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΘΛΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
e-prologos.gr