Γροθιά στην επίπλαστη πραγματικότητα που προσπαθεί να οικοδομήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη περί «ευημερούσας οικονομίας», αποτελεί η έρευνα που παρουσιάζει η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας καθώς σχεδόν ένας στους δύο (46%) δηλώνει ότι η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού επιδεινώθηκε το εξάμηνο που πέρασε. Στον αντίποδα μόλις το 7% δηλώνουν ότι υπήρξε βελτίωση…
Την ίδια στιγμή το ποσοστό όσων δηλώνουν απαισιόδοξοι για την εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης του νοικοκυριού τους κατά το επόμενο εξάμηνο φτάνει το 38%, και το ποσοστό όσων δεν αναμένουν ιδιαίτερη μεταβολή στα οικονομικά του νοικοκυριού τους το 50%.
Σύμφωνα με το «Βαρόμετρο ΚΕΕΕ» εντονότερη απαισιοδοξία επικρατεί και σε σχέση με την εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης της χώρας στο επόμενο εξάμηνο, καθώς το 47% αναμένει επιδείνωση (από 44% το Νοέμβριο του 2023) και μόλις το 11% (από το 13% το Νοέμβριο 2023) δηλώνει ότι αναμένει βελτίωση. Παράλληλα 38% θεωρούν ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν θα μεταβληθεί ουσιαστικά (έναντι 39% το Νοέμβριο 2023).
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν καλούνται να αποτιμήσουν την τρέχουσα οικονομική κατάσταση τους, τα μισά περίπου νοικοκυριά (51%) δηλώνουν ότι «τα φέρνουν ίσα – ίσα με το εισόδημά τους», ενώ το 32% δηλώνουν ότι, είτε «τρώνε από τα έτοιμα». Υποχρεώνονται δηλαδή να χρησιμοποιήσουν μέρος των αποταμιεύσεών τους (19%) ή δανείζονται για να τα βγάλουν πέρα (13%).
Στον αντίποδα, μόλις το 16% δηλώνει ότι έχουν τη δυνατότητα να αποταμιεύσουν, σε κάποιο βαθμό, στις τρέχουσες συνθήκες.
Παράλληλα όσον αφορά στο κλίμα απαισιοδοξίας που καταγράφεται από την έρευνα οι καταναλωτές τονίζουν ότι η ακρίβεια είναι ο βασικός παράγοντας που το τροφοδοτεί και η αβεβαιότητα σε σχέση με την εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης. Μάλιστα, το 62% αναφέρει την ακρίβεια ως το νούμερο 1 πρόβλημα στη χώρα σήμερα, ενώ συνολικά αναφέρεται από το 87% μέσα στα τρία βασικότερα προβλήματα της χώρας.
Η ανασφάλεια και ο φόβος είναι το βασικό συναίσθημα που δηλώνουν ότι νιώθουν οι καταναλωτές, σε σχέση με την οικονομική κατάσταση που βιώνουν σήμερα (38%) και ακολουθούν η απογοήτευση (34%), ο θυμός και η οργή (25%) και η απαισιοδοξία (20%). Ελπίδα (9%), αισιοδοξία (9%) και ηρεμία (6%) δηλώνουν ότι νιώθουν, σχετικά με τα οικονομικά τους δεδομένα, η μικρή μειοψηφία των καταναλωτών.
Σημειώνεται ότι η πανελλαδική Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, κατά τους μήνες Μάιο και Νοέμβριο, σε συνολικό δείγμα 2.400 ερωτώμενων (1.200 επιχειρήσεων και 1.200 καταναλωτών). Η έρευνα καλύπτει και τους τέσσερις τομείς της οικονομίας (βιομηχανία – μεταποίηση, υπηρεσίες, λιανικό εμπόριο και κατασκευές).
πηγή: .nonews-news.com
e-prologos.gr