Αν γραφτεί κάποτε μια νέα τραγωδία με επιθετικό προσδιορισμό ως τίτλο, όπως Χοηφόροι, Τρωάδες. Ικέτιδες, που να αφορά στo σημερινό ζόφο, θα τιτλοφορείται Χυδαίοι.
– Ο Πρόλογος θα αφηγείται σύντομα την ιστορία μιας χώρας-τσίρκο, στην οποία τρεις φαμίλιες κλόουν κάνουν τα κουμάντα τους, συνεπικουρούμενες από άλλους αρλεκίνους, μαυραγορίτες, θεομπαίχτες, μαφιόζους, φασίστες, παιδεραστές, τηλεοπτικούς κανάγιες, επιστημονίζοντες παλιάτσους και λοιπές καλιακούδες.
– Η Πάροδος, το εισόδιο τραγούδι δηλαδή, με το παράφωνο κρώξιμο που κάνουν οι κάργιες, θα άδει άσμα θλιβερό και πένθιμο, σε μελωδία σκυλομπαρόκ και ύφος διαγγέλματος, για να υποβάλει τους θεατές σε κλίμα φόβου και ατομικής ευθύνης
– Στο πρώτο Επεισόδιο, οι χυδαίοι κλόουν θα εναλλάσσονται, ως υιοί και ως ιοί, στην εξουσία, ελέω θεού και λοβοτημένων ψηφοφόρων, θα ξεπουλάνε με το αζημίωτο κομμάτι-κομμάτι τη χώρα-τσίρκο και θα οδηγούν χιλιάδες υπηκόους σε αυτοκτονίες και αναίτιους θανάτους.
– Στο Στάσιμο, ένας χορός τηλεοπτικών νάνων θα ξελαρυγγιάζεται, σε συντονισμένη πολυφωνική απαγγελία, για εθνοσωτήρια μνημόνια, πράσινη ανάπτυξη, ευεργέτες στρατηγικούς επενδυτές και επικίνδυνους ανεμβολίαστους
– Στο δεύτερο Επεισόδιο, επιστημονίζοντες παλιάτσοι θα περιφέρονται στις επιτροπές και στις οθόνες, θα ξεπουλάνε, με το αζημίωτο και το ακαταδίωκτο, την επιστήμη και την κοινή λογική και θα ουρλιάζουν για μεγαλύτερα πρόστιμα και μεγαλύτερη, με το συμπάθιο, ατομική ευθύνη.
– Στο δεύτερο Στάσιμο, οι δυνάμεις προστασίας του πολίτη, με μαγκούρες, ρόπαλα, ληγμένα χημικά και εφέ κρότους λάμψης θα εκτελούν ένα χορευτικό υπερθέαμα. Με μια καινοτόμα διάδραση και κατακέφαλα πάνω στους προστατευόμενους πολίτες-θεατές για τους οποίους ο νέος τραγωδός θα επιφυλάξει το ρόλο του Αποδιοπομπαίου Τράγου.
– Στην Έξοδο, την καταληκτήρια σκηνή της τραγωδίας, δεν θα υπάρχει από μηχανής θεός, καθώς όλοι οι θαυματοποιοί θεοί θα είναι κλεισμένοι στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ενώ εισαγγελείς, δικαστές και πρωτοδίκες, θα είναι όλοι, με το αζημίωτο, κουφοί, τυφλοί και άλαλοι.
Οι θεατές μόνο παραμένει αδιευκρίνιστο αν, μετά την Έξοδο, θα χειροκροτήσουν συνεπαρμένοι τους Υποκριτές της τραγωδίας ή αν θα κάνουν το τσίρκο λαμπόγυαλο.
Νίνα Γεωργιάδου
αντιτετράδια τ. 132
e-prologos.gr