A΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ)
Όχι στον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ!
Παρέμβαση ενημέρωσης των συναδέλφων στο 4ο ΓΕΛ Αιγάλεω, Τετάρτη 4 Μάρτη 12.00μμ.
Με θέμα «Η επίδοση στα Μαθηματικά μέσω στοχευμένης γραπτής δοκιμασίας 4.732 μαθητών της Α΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου στην Γ΄ Αθήνας & Δυτ. Αττική. Σύνδεση με τα αποτελέσματα PISA 2018», 80 εκπαιδευτικοί ΠΕ-03 καλούνται σε «επιμορφωτικό σεμινάριο» την Τετάρτη 4/2 στις 12.00μμ στο 4ο ΓΕΛ Αιγάλεω, από τον συντονιστή εκπαίδευσης του 3ου ΠΕΚΕΣ (Δυτικής Αθήνας και Δυτικής Αττικής). Το κάλεσμα σκόπιμα συγχέει τα προαιρετικά «διαγνωστικά τεστ» που διενεργήθηκαν τον Οκτώβρη σε κάποια σχολεία και γενικά έχουν αποτύχει ως θεσμός, με άλλα τέτοια τεστ από το 2010, με τους διαγωνισμούς PISA του ΟΟΣΑ και δηλώνει μάλιστα ότι: «τα αποτελέσματα θα εξετασθούν και σε σχέση με τα αποτελέσματα των Διαγωνισμών του OECD, PISA 2018, 2015». Επίσης «ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Δρ Κόσυβας Γεώργιος θα σχολιάσει τα αποτελέσματα και θα αναπτύξει το θέμα: Παράγοντες που επηρεάζουν την επίδοση των μαθητών στα Μαθηματικά».
Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε, ότι με φορέα υλοποίησης το ΙΕΠ, «στη χώρα μας η πιλοτική εφαρμογή της έρευνας PISA 2021 θα πραγματοποιηθεί από 16 Μαρτίου 2020 έως 10 Απριλίου 2020 και θα συμμετάσχουν 43 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια… με 86 αναπληρωματικά… Τα σχολεία έχουν επιλεγεί με τυχαία δειγματοληψία. Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική». Τα εκπαιδευτικά σωματεία, οι ΕΛΜΕ της Δυτικής Αθήνας και Δυτικής Αττικής έχουν επανειλημμένως επισημάνει:
- Κάθε προσπάθεια να διαφημιστεί, μέσα από την σύμπραξη υπηρεσιακών παραγόντων και φιλόδοξων σχ. συμβούλων, μέσα από την αντικειμενοποίηση και μετρησιμότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας από «διαγνωστικά τεστ» και τους διαγωνισμούς τύπου PIZA του ΟΟΣΑ, μέσα από τις «επιδόσεις» των μαθητών μας η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού, να εμπεδωθεί η κουλτούρα της, μας βρίσκει αντίθετους. Το χαρτί της «επιμόρφωσης και σεμιναρίων» για θέματα αξιολόγησης μαθητών, σχολείων εκπαιδευτικού έργου, εκπαιδευτικού είναι βασικό στην χαρασσόμενη πολιτική της κυβέρνησης.
- Ο διαγωνισμός PISA του ΟΟΣΑ υπηρετεί τις αρχές και την «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ, που επιβάλλει πολιτικές άγριας λιτότητας και περικοπών μισθών, συντάξεων, επιδομάτων, αλλά και στα κοινωνικά αγαθά, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και των αέναων ιδιωτικοποιήσεων. Την εφαρμογή των προτάσεων του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση και στην χώρα τη νιώσαμε καλά τα τελευταία 11 χρόνια.
- Όλα τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις που οι κυβερνήσεις αφαίρεσαν από τους εκπαιδευτικούς, όσο κι από όλους τους εργαζόμενους, περιέχονταν στις οδηγίες του ΟΟΣΑ και των συμβούλων του. Ο διαγωνισμός PISA έχει απώτερο στόχο να παρέμβει στο περιεχόμενο των σχολικών προγραμμάτων, μέσω ενός ανταγωνιστικού αγοραίου και εξεταστικοκεντρικού μοντέλου εκπαίδευσης, με στόχο την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, στην διαμόρφωση συνθηκών αποειδίκευσης- απομόρφωσης, όπου τα 15χρονα παιδιά θα γίνονται φτηνά εργατικά χέρια σε καθεστώς μη τυπικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και «μαθητείας».
- Η Ελλάδα καταβάλει το 1% του προϋπολογισμού του ΟΟΣΑ, αρκετά εκατομμύρια ευρώ, την στιγμή που η υποχρηματοδότηση της Παιδείας έχει φτάσει στο να περικόπτει το 1/3 του προϋπολογισμού της του 2009. Ακατάλληλα-απαρχαιωμένα κτίρια και ανεπαρκείς υλικοτεχνικές υποδομές χαρακτηρίζουν την σημερινή εικόνα: καθόλου δεν ενδιαφέρει το ΥΠΑΙΘ αν οι μαθητές δεν έχουν καθηγητές και κάνουν μάθημα με βιβλία εικοσαετίας, σε υπό κατάρρευση αίθουσες. Σημασία έχει «να γράφουν καλά» σε αμφιβόλου παιδαγωγικής και γνωστικής χρησιμότητας διαγωνισμούς.
- Στα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA για το 2018, φαίνεται ότι η
«βαθμολογία» της Ελλάδας είναι περίπου ίδια με το διαγωνισμό του 2015. Ανάμεσα σε 79 χώρες στην κατανόηση κειμένου η Ελλάδα «έπεσε» από την 41η που ήταν το 2015 στην 42η, στα μαθηματικά διατήρησε την 43η θέση και στις φυσικές επιστήμες πήρε στην 44η θέση από 43η. Παρόλα αυτά, η πολιτική κυβέρνησης-ΟΟΣΑ-Ε.Ε. στοχεύει στους έλληνες εκπαιδευτικούς για τις «μέτριες επιδόσεις» των σχολείων, συνδέεται άρρηκτα με την Ελλάδα των τελευταίων 11 χρόνων των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών που συνεχίζονται και θα οδηγήσει σε νέα νεοφιλελεύθερα πορίσματα «σοκ και δέους» για τα σχολεία.
Καλούμε τους συναδέλφους να εκφράσουν την αντίθεσή τους στο διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ και να τον καταγγείλουν μαζί με τα σωματεία μας σε κάθε σχολείο. Καλούμε τους συναδέλφους, τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των σχολείων, τους γονείς και τους μαθητές μας να μην αποδεχτούν να συμμετάσχει κανένα σχολείο στο διαγωνισμό PISA. Καλούμε το Υπουργείο και την ηγεσία του, να σταματήσει ή αναστείλει τη συμμετοχή της χώρας μας στο συγκεκριμένο διαγωνισμό!
Για το Δ.Σ της Α΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής (Περιστέρι)
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Παναγιώτης Καταγής Φατούρου Αγγελική
e-prologos.gr