58,5 ευρώ εισιτήριο οικονομικής θέσης-κατάστρωμα!
58,5 € εισιτήριο σε μια γραμμή που επιδοτείται, λόγω Φούρνων, για να περνάει από… Σύρο, Μύκονο… τον Αύγουστο.
58,5€ εισιτήριο για μια γραμμή την οποία οι εφοπλιστές ελέω κυβερνητικών πολιτικών (διάβαζε πάρτα όλα) αφήνουν το χειμώνα με τρία ή δύο (μέσα στις γιορτές!) δρομολόγια.
58,5€ εισιτήριο για μια από τις τελευταίες γραμμές που διαθέτει κατηγορίες θέσεων…τύπου Τιτανικός! Και που για το ίδιο κάθισμα μπορεί να αλλάζει η τιμή ανάλογα με το χρώμα του καλύμματος. (Την ίδια στιγμή τα πλοία της ίδιας εταιρίας που πάνε Κρήτη δεν έχουν καμία τέτοια διαβάθμιση από το κατάστρωμα μέχρι τα λουσάτα σαλόνια).
58,5€ εισιτήριο σε επιδοτούμενη γραμμή όταν με την ίδια εταιρία ταξιδεύεις για Ηράκλειο (μεγαλύτερη απόσταση) με τα μισά χρήματα!
58,5€ εισιτήριο ακόμη και για να μετράμε ώρες καθυστερήσεων στα λιμάνια. Επειδή (με βάση δημοσιεύματα) κάποιοι δίνουν άδεια στους εφοπλιστές να κυκλοφορούν τα πλοία τους με βλάβες. Ή, ακόμα χειρότερα, να μειώνουν ταχύτητα για οικονομία στα καύσιμα αυξάνοντας το χρόνο ταξιδιού.
58,5€ εισιτήριο και αν κάτω από αυτές τις συνθήκες πεινάσεις ή διψάσεις στο ταξίδι, είσαι αντιμέτωπος με την αισχροκέρδεια στα μπαρ των εφοπλιστών.
58,5€ εισιτήριο έφερε η «απελευθέρωση της αγοράς» δηλαδή η ασύδοτη δράση των «επενδυτών». Η οποία εδραιώθηκε με νόμους όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών.
Όμως η ακτοπλοΐα για τους νησιώτες δε αποτελεί πολυτέλεια. Αλλά ΑΝΑΓΚΗ. Πρωταρχική ανάγκη και δικαίωμα. Σε νησιά όπως η Ικαρία και οι Φούρνοι που ακόμη και για απλές ιατρικές εξετάσεις απαιτείται μετακίνηση στην Αθήνα, το ταξίδι με το πλοίο, η συχνότητα των δρομολογίων, η τιμή του ναύλου, οι συνθήκες ταξιδιού, είναι ζωτικής σημασίας θέματα, για να αφήνονται στις ορέξεις του αχόρταγου εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Πετράκης Βασίλης
επιβάτης blue star Myconos, Άγιος Κήρυκος-Πειραιάς
e-prologos.gr