Εκπαιδευτικός Όμιλος – Αντιτετράδια της εκπαίδευσης

Ενιαίος πανεκπαιδευτικός αγώνας για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών!

Αποτέλεσμα εικόνας για εκπαιδευτικός ομιλος αντιτετραδια της εκπαίδευσης

 

Σύστημα διορισμών: Ανατροπή στο εργασιακό μέλλον δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών

Με τη γνωστή τακτική της ψήφισης σοβαρών μέτρων εν μέσω γιορτών, που είχαμε συνηθίσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας κάτω από το φόβο των αντιδράσεων επιδιώκει να ανατρέψει το εργασιακό μέλλον χιλιάδων εκπαιδευτικών δημιουργώντας τετελεσμένα με κλειστά σχολεία!

Το Υπουργείο Παιδείας αφού έπαιξε για ακόμη μια φορά επικοινωνιακά με την υπόσχεση διορισμών, άφησε διαρροές στον τύπο σχετικά με το σύστημα διορισμών-προσλήψεων. Από αυτές επιβεβαιώνεται η θέσπιση ενός προσοντολογίου των τριών πυλώνων, με «ταβάνι» στην προϋπηρεσία αναφέροντας προκλητικά ότι «Το σκεπτικό για την απόφαση αυτή είναι ότι δεν πρέπει να αδικηθούν οι έχοντες αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους έχοντες μακρά προϋπηρεσία».

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας το σύστημα διορισμών θα βασίζεται στους εξής άξονες:

1) Η διαδικασία θα γίνει μέσω του ΑΣΕΠ, με το σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων

2) Θα ισχύσει ένα ενιαίο σύστημα μοριοδότησης και κατάταξης, τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο κι για τις προσλήψεις αναπληρωτών, όπου χρειάζεται.

3) Το σύστημα μοριοδότησης θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες κριτηρίων:

α) Την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών. Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ως «ταβάνι» για την προυπηρεσία ορίζονται οι 120 μήνες. Το σκεπτικό για την απόφαση αυτή είναι ότι δεν πρέπει να αδικηθούν οι έχοντες αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους έχοντες μακρά προϋπηρεσία.

β) Τα ακαδημαϊκά προσόντα και

γ) τα κοινωνικά κριτήρια

Όσα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών δεν αποτελούν παρά την πιστή αντιγραφή και εφαρμογή της κατευθυντήριας γραμμής ΟΟΣΑ-ΕΕ που επιδιώκει την ανακύκλωση εργαζομένων ανάμεσα στην ανεργία και την εργασία με κριτήρια που συνεχώς αλλάζουν και τη συνεπακόλουθη άρση του δικαιώματος στη μόνιμη εργασία.

Βασική στόχευση είναι η υποτίμηση/ακύρωση της προϋπηρεσίας και η πλήρης απαξίωση του πτυχίου με τα μεταπτυχιακά να αποτελούν κριτήριο πρόσληψης.

Η αποδέσμευση των εργασιακών/επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο και το ασταμάτητο κυνήγι προσόντων (σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) μεταθέτουν το δικαίωμα στην εργασία σε «προσωπική υπόθεση» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα πρέπει μόνιμα να αποδεικνύουν πως είναι «άξιοι» και «ικανοί» να εργάζονται μέσα σε ένα σύστημα αλληλοεξόντωσης.

Αποτέλεσμα εικόνας για εκπαιδευτικός ομιλος αντιτετραδια της εκπαίδευσης

Η προϋπηρεσία εξίσου αποτελεί πηγή εργασιακών δικαιωμάτων και κατοχυρώνει το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία. Αποκτήθηκε σε συνθήκες ελαστικής εργασίας, όπου οι αναπληρωτές/τριες καλύπτουν τις πάγιες και σταθερές ανάγκες της εκπαίδευσης εδώ και 5, 10 ακόμα και 18 χρόνια!

Μέσα από το διορισμό ενός μικρού αριθμού εκπαιδευτικών (που σε καμιά περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες) “κατασκευάζει” ένα μείγμα προσόντων με το οποίο επιδιώκει να εδραιώσει ένα καθεστώς κινούμενης άμμου ,όχι μόνο για τους μόνιμους διορισμούς αλλά και για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Την ίδια ώρα η κυβερνητική πολιτική επιχειρεί να κατακερματίσει το πιο ευάλωτο κομμάτι των εκπαιδευτικών πριμοδοτώντας έντεχνα εμφυλιοπολεμικό κλίμα.

Αποτέλεσμα εικόνας για εκπαιδευτικός ομιλος αντιτετραδια της εκπαίδευσης

Από την άλλη είναι φανερή η στάση της πλειοψηφίας των ΔΣ ΟΛΜΕ – ΔΟΕ που διευκολύνει τους κυβερνητικούς χειρισμούς και τα σχέδια. Ενώ ήταν γνωστές εδώ και καιρό οι προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας τόσο τα ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) και η ΔΑΚΕ (ΝΔ) όσο και η ΠΕΚ (πρώην ΠΑΣΚ) έκαναν ότι μπορούσαν για να υποβαθμίσουν το θέμα, να υποσκάψουν κάθε προσπάθεια έγκαιρης και οργανωμένης αντίστασης του κλάδου.

Είναι φανερό ότι αυτό που χρειάζεται είναι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Απόσυρση του προσοντολογίου της ανεργίας και της κατηγοριοποίησης. Επαναφορά στο προηγούμενο διδακτικό ωράριο.

Ακύρωση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων οι οποίοι τεχνητά δημιούργησαν πλεονάσματα. Μείωση των συνταξιοδοτικών ορίων, γιατί μόνο έτσι θα υπάρξει δουλειά για τους νεότερους. Μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα σύμφωνα με τα πάγια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Αυτά μπορούν να διεκδικηθούν μόνο μέσα από ένα μαζικό αγωνιστικό πανεκπαιδευτικό μέτωπο με μορφές αγώνα που θα έχουν συνέπεια και συνέχεια.

Αποτέλεσμα εικόνας για εκπαιδευτικός ομιλος αντιτετραδια της εκπαίδευσης

 

 

 

 

antitetradia.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το