Η Θεσσαλονίκη «μετατράπηκε σε Μαϊάμι», η «αστερόεσα κυματίζει απέναντι απ’ τον Λευκό Πύργο», η περιοχή γέμισε με φοίνικες, μπανανιές και αμερικάνικα περιπολικά, η κυκλοφορία στην λεωφόρο Εθνικής Αμύνης διακόπηκε προκειμένου να γυριστούν σκηνές χολιγουντιανής ταινίας και εκατοντάδες κόσμου συγκεντρώθηκαν για να δουν τον διάσημο πρωταγωνιστή Αντόνιο Μπαντέρας.

Μέσα στον ενθουσιασμό τα μέσα ενημέρωσης της πόλης και της χώρας, ενθουσιασμένοι και οι τοπικοί άρχοντες, ο περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας και ο δήμαρχος Κ. Ζέρβας, που κινηματογραφικές εταιρείες επέλεξαν την Θεσσαλονίκη για τα γυρίσματα της ταινίας.

Η «ανάπτυξη» έρχεται, η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε… κέντρο παραγωγής χολυγουντιανών παραγωγών!

Όποιος τολμήσει, βέβαια, να αναδείξει το πραγματικό περιεχόμενο αυτής της «ανάπτυξης» κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ως «μίζερος» που δεν θέλει η Θεσσαλονίκη να γίνει βαλκανικό… Λος Άντζελες!

Πέρα όμως από τους πανηγυρισμούς για την Θεσσαλονίκη που γίνεται «φόντο χολιγουντιανής υπερπαραγωγής» και πέρα απ’ την παρουσία του αστέρα Αντ. Μπαντέρας, το ερώτημα παραμένει: Ποιός πραγματικά ωφελείται απ’ το γεγονός ότι μέρος των γυρισμάτων της ταινίας «The Enforcer» γίνονται στην Θεσσαλονίκη; Τι κερδίζουν οι εργαζόμενοι και ο λαός της πόλης απ’ όλη την υπόθεση;

Μήπως κερδίζουν οι εκατοντάδες ιθαγενείς που προκειμένου να φανούν σε ένα καρέ της ταινίας ως κομπάρσοι ξεροσταλιάζουν ολόκληρα 12ωρα για 35 ευρώ;

Μήπως κερδίζουν οι εργαζόμενοι στον χώρο του κινηματογράφου (τεχνικοί, ενδυματολόγοι, οπερατέρ, φωτογράφοι, ηλεκτρολόγοι, ηχολήπτες κλπ.); Αφού, όπως έχει καταγγελθεί, η εταιρεία παραγωγής «Nu Boyana Film Studios», με έδρα την Βουλγαρία, απασχολεί φθηνό εργατικό δυναμικό από βαλκανικές χώρες.

Πίσω απ’ τα λαμπερά φώτα των γυρισμάτων της χολυγουντιανής ταινίας κρύβεται η Θεσσαλονίκη, η Κεντρική Μακεδονία των εκατοντάδων προβλημάτων. Της ανεργίας, των λουκέτων στις μικρές επιχειρήσεις, της διάλυση του ΟΑΣΘ, της ανεπάρκειας των δημοσίων δομών υγείας και πρόνοιας, των προβλημάτων της σχολικής στέγης, κλπ.

Αυτή είναι η πραγματικότητα στην οποία έχουν οδηγήσει την πόλη και την ευρύτερη περιοχή οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Και αυτή η πραγματικότητα ούτε κρύβεται, ούτε καλωπίζεται, όσο «χολιγουντιανό σανό» κι’ αν προσπαθούν να σερβίρουν στο λαό, τον οποίο θέλουν «κομπάρσο» στα σχέδια και τις πολιτικές τους.

Πηγή: atexnos.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το