Αντιδράσεις καταγράφονται σε όλη την Ελλάδα για τις γενικευμένες συγχωνεύσεις που αποφάσισε αιφνιδιαστικά το υπουργείο Παιδείας ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους και εν μέσω πανδημίας. Την ίδια ώρα περίπου 300.000 ώρες μαθήματος έχουν χαθεί εξαιτίας των μεγάλων κενών σε εκπαιδευτικούς.
Τα τελευταία 24ωρα στις τοπικές κοινωνίες επικρατεί αναβρασμός με τους συλλόγους γονέων και τις τοπικές ενώσεις εκπαιδευτικών να υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας.
Η αιτία; Η πρωτοφανής επιχείρηση που έχει στηθεί τις τελευταίες μέρες στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων σε όλη την Ελλάδα.
Όπως σημειώνουν εκπαιδευτικοί και γονείς, είναι πρωτοφανές για την εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδαγωγική επιστήμη οι μαθητές, που έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους, να υποχρεωθούν ν’ αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα με δυσχερέστερες συνθήκες, καθώς μιλάμε για συγχωνεύσεις τμημάτων. Παράλληλα, αναγκάζονται πολλοί εκπαιδευτικοί σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, ανατρέποντας τον εργασιακό και οικογενειακό τους προγραμματισμό.
Προφανώς στο Υπουργείο Παιδείας οφείλουν να καταλάβουν πως πίσω από τους αριθμούς που εμφανίζονται στο Myschool, υπάρχουν νέα παιδιά που πασχίζουν να μάθουν γράμματα και εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται για να επιβιώσουν με πενιχρούς μισθούς και εν μέσω ενός τεράστιου κύματος ακρίβειας.
Παράλληλα, εξαθέσια σχολεία υποβαθμίζονται σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, χωρίς κανείς να μπει στον κόπο να ενημερώσει γιατί συμβαίνει αυτό και γιατί αν υπήρχε αιτία, αυτό δεν έγινε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά γίνεται σαράντα πέντε ημέρες μετά.
Την ίδια ώρα έχουν χαθεί από την αρχή του σχολικού έτους περίπου 300.000 ώρες μαθημάτων λόγω των ελλείψεων εκπαιδευτικών καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν έχει κάνει τις απαραίτητες προσλήψεις και καταγράφονται περίπου 6.000 κενά.
Υπάρχει σε πολλές περιοχές μια γενικευμένη αναστάτωση και σημαντικές αντιδράσεις. Ενδεικτικά:
Χαλκιδική
Τα τελευταία 24ωρα στις τοπικές κοινωνίες επικρατεί αναβρασμός με τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης να υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας.
Το πρωί της Τετάρτης 13 Οκτωβρίου, οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Νέων Ρόδων πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το συγκεκριμένο διδακτήριο, αντιδρώντας στην “απρόσμενη, αδικαιολόγητη κίνηση του Υπουργείου να υποβαθμίσει εν τω μέσω της σχολικής χρονιάς και της Πανδημίας το σχολείο”.
Επίσης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Στανού Χαλκιδικής αποφάσισε την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου, να μην στείλουμε τα παιδιά μας για μάθημα και καλούνται όλοι οι γονείς αλλά και οι κάτοικοι του χωριού μας να βρίσκονται στις 8 το πρωί στο Σχολείο, για ένα τόσο κρίσιμο θέμα που απασχολεί την κοινωνία μας, με όλα τα μέτρα προστασίας που προβλέπονται.
Ανάλογη απόφαση έλαβαν και οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στο νησί της Αμμουλιανής.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής “Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ” σε ανακοίνωσή του επισημαίνει: Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα, στον νομό Χαλκιδικής, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία: Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου, Στανού, Αμμουλιανής, Καλάνδρας, Πολύχρονου, Νέας Σκιώνης, Φούρκας, Χανιώτης, Αφύτου, Αγίου Μάμα, Πορταριάς, Ειδικό Προποντίδας, Ειδικό Πολυγύρου, Σιλάτων, Ν. Πλαγίων και Βραστάμων.
Πύργος Ηλείας
Σε κατάληψη τριών σχολείων μαζί με τους γονείς τους προχώρησαν οι μαθητές σε Πύργο και Πελόπιο το πρωί της Τετάρτης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία τους.
Συγκεκριμένα, το 3ο και το 4ο Γυμνάσιο Πύργου αλλά και το Γυμνάσιο Πελοπίου, τελούν υπό κατάληψη.
Ειδικότερα, στο 4ο Γυμνάσιο γονείς και μαθητές διαμαρτύρονται για τη μείωση δύο τμημάτων του σχολείου στη Β’ και τη Γ’ τάξη, κάνοντας λόγο για επικίνδυνες υγειονομικές συνθήκες και υπονόμευση της παιδαγωγικής διαδικασίας ιδιαίτερα σε τμήματα με 27 μαθητές.
Με κινητοποίηση στην έδρα της Β’ Διεύθυνσης ΠΕ Αθήνας εκπαιδευτικοί και γονείς το πρωί της Τρίτης 12/10 εξέφρασαν την αντίθεσή τους ενάντια στη συγχώνευση τμημάτων της Γ’ τάξης του Δημοτικού στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας.
Νέα Ιωνία
Με κινητοποίηση στην έδρα της Β’ Διεύθυνσης ΠΕ Αθήνας εκπαιδευτικοί και γονείς το πρωί της Τρίτης 12/10 εξέφρασαν την αντίθεσή τους ενάντια στη συγχώνευση τμημάτων της Γ’ τάξης του Δημοτικού στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας.
Λέσβος
Αντίστοιχες είναι οι διαμαρτυρίες των γονιών του Γυμνασίου Αγίας Παρασκευής Λέσβου προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης καθώς όντας στα μέσα Οκτώβρη η Α’ και η Β’ Γυμνασίου δεν έχουν φιλόλογο, ενώ ελλείψεις εκπαιδευτικών υπάρχουν και σε άλλα μαθήματα (Β’ Ξένη Γλώσσα, Θρησκευτικά, Πληροφορική, Τεχνολογία, Μουσική). Και αντί να καλυφθούν οι ελλείψεις τους λένε ότι θα συγχωνευτούν τα τμήματα της Α’ και Β’ τάξης σε ένα τμήμα για την κάθε τάξη με 25 και 28 μαθητές αντίστοιχα.
Θεσσαλονίκη
Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχώρησε την Τετάρτη13 Οκτωβρίου, σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στις απαράδεκτες συγχωνεύσεις.
Αναφέρεται ιδιαίτερα στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου συγχωνεύονται στην Α’ και στη Β’ τάξη τα 3 τμήματα της κάθε τάξης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 4 υπερμεγέθη τμήματα, 2 των 26 και 27 μαθητών στην Α’ και 2 των 27 μαθητών στη Β’ τάξη. Επίσης, στο 30ό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, που το μαθητικό δυναμικό αποτελείται από προσφυγόπουλα, μεταναστόπουλα και Ρομά, και μετά την αποχώρηση 6 μαθητών από τη Συρία στη Β’ τάξη, συγχωνεύονται δύο τμήματα σε ένα με 25 μαθητές.
Αχαρνές
Αντίστοιχα σε κινητοποίηση προχωρά την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης» στον δήμο Αχαρνών στις 8.30 π.μ. και στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας στις 10 π.μ., αντιδρώντας στις συγχωνεύσεις στο 10ο και 14ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών.
Κινητοποιήσεις των γονέων και των εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεις έχουμε επίσης και στη Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Χανιά, Δυτική Αττική κλπ
Χρήστος Κάτσικας
e-prologos.gr