Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωράει στη μοιρασιά των μεγάλων ναυπηγείων της χώρας σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και εφοπλιστές. Χιλιάδες εργαζόμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι όχι μόνο με την ανεργία αλλά ακόμα και με την μη καταβολή των δεδουλευμένων τους.
Συγκεκριμένα, τις προηγούμενες μέρες κατατέθηκε νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο τα ναυπηγεία Σαλαμίνας περνάνε στην ελληνοαμερικανική εταιρεία ONEX. Το νομοσχέδιο αυτό εξουσιοδοτεί τον υπουργό Ανάπτυξης να προβεί σε κούρεμα χρεών σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία της προηγούμενης εταιρείας και συγκεκριμένα κούρεμα των τόκων και των προσαυξήσεων, ενώ αυτά που απομένουν θα μπορούν να αποπληρωθούν σε 264 δόσεις. Για τους εργαζόμενους προβλέπεται “εξυγίανση” για να παραδοθούν τα ναυπηγεία “καθαρά”! Αυτός ο ευφάνταστος χαρακτηρισμός περιγράφει την απόλυση όλων των εργαζομένων! Οι οφειλές της προηγούμενης εταιρείας προς τους εργαζόμενους ξεπερνούν τα 40 εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με την κυβέρνηση “επιδιώκεται η κάλυψη σημαντικού μέρους των οφειλών”! Δηλαδή οι εργαζόμενοι δεν θα λάβουν ποτέ όλα τους τα δεδουλευμένα.
Η ίδια ακριβώς ιστορία δρομολογήθηκε και για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία μεταπωλήθηκαν, με την επικύρωση και στη βουλή, στον εφοπλιστή Προκοπίου, ο οποίος θα εγκαταστήσει και σταθμό αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου. Και σε αυτή την περίπτωση τα ναυπηγεία δίνονται “καθαρά” από εργαζόμενους. Όλους τους πετάει στο δρόμο και χωρίς να δώσει δεδουλευμένα και αποζημιώσεις. Η αγορά από τον Προκοπίου κόστισε μόλις 37 εκατ. ευρώ, ποσό με το οποίο του παραχωρούνται τα πάντα, από πολεοδομικά σχέδια μέχρι ελεύθεροι χώροι και αιγιαλοί.
Η αρχή του μοντέλου αυτού είχε γίνει όμως λίγα χρόνια πιο πριν, όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εφάρμοσε την πώληση των ναυπηγείων Νεωρίου της Σύρου στην ONEX. Και τότε απολύθηκαν οι εργαζόμενοι χωρίς να δοθούν οι αποζημιώσεις. Στη συνέχεια η πλειοψηφία των εργαζομένων προσλήφθηκαν αλλά ως εργολαβικοί, άρα και πιο φτηνοί και χωρίς σταθερές συμβάσεις.
Πρόκειται για πολύ σοβαρές εξελίξεις που αφορούν τους εργαζόμενους σε όλη τη ναυπηγική βιομηχανία. Στόχος είναι η προώθηση ευέλικτων μορφών εργασίας και η εργολαβοποίηση και η διάλυση της μόνιμης και σταθερής εργασίας. Η ανάγκη μαζικής και συντονισμένης κινητοποίησης των εργαζομένων των ναυπηγείων για να διασώσουν τις θέσεις εργασίας τους προβάλλει επιτακτική!
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr