Στον τραγουδιστή Νίκο Οικονομόπουλο απαντά η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων για το λόγο που ακυρώθηκε η συναυλία του στο Παλαιό Φρούριο στην Κέρκυρα.
Ο λαϊκός τραγουδιστής, φανερά ενοχλημένος, τόνισε: «Η Αρχαιολογία ενεργεί με όλως περίεργα κριτήρια περί της πολιτισμικής ποιότητας, επιτρέποντας κατά το δοκούν τη διεξαγωγή συναυλιών στον χώρο του Παλαιού Φρουρίου», ενώ ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να κινηθεί νομικά.
Πάντως η Δέσποινα Κουτσούμπα, Πρόεδρος Ελλήνων Αρχαιολόγων, ανακοίνωσε πως «η συναυλία για την οποία δόθηκε η άδεια από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων στο παλαιό Φρούριο Κέρκυρας ΔΕΝ ήταν συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου, αλλά του κερκυραίου σαξοφωνίστα και συνθέτη Γιώργου Κατσαρού μαζί με τον Ν. Οικονομόπουλο».
Όμως, εντέλει, όπως τονίζει «ο Γ. Κατσαρός δεν υπήρχε πουθενά. Ως εκ τούτου, η άδεια που είχε η εταιρεία παραγωγής δεν ίσχυε, αφού δεν πληρούνταν οι όροι με βάση τους οποίους είχε δοθεί. Αυτό το αποκρύπτει στην ανάρτησή του ο τραγουδιστής!», ενώ σημειώνει πως η «ΕΦΑ Κέρκυρας δεν δίνει το Παλαιό Φρούριο για συναυλίες τέτοιου είδους μουσικής».
Ολόκληρη η ανάρτηση της προέδρου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων:
«Η συναυλία για την οποία δόθηκε η άδεια από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων στο παλαιό Φρούριο Κέρκυρας ΔΕΝ ήταν συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου, αλλά του κερκυραίου σαξοφωνίστα και συνθέτη Γιώργου Κατσαρού μαζί με τον Ν. Οικονομόπουλο.
Όταν όμως κυκλοφόρησε η αναγγελία της συναυλίας, ο Γ. Κατσαρός δεν υπήρχε πουθενά. Ως εκ τούτου, η άδεια που είχε η εταιρεία παραγωγής δεν ίσχυε, αφού δεν πληρούνταν οι όροι με βάση τους οποίους είχε δοθεί. Αυτό το αποκρύπτει στην ανάρτησή του ο τραγουδιστής!
Δεν έγινε λοιπόν καμία αιφνιδιαστική “ακύρωση” από πλευράς ΕΦΑ Κέρκυρας (δεν λεγόμαστε “Αρχαιολογία” γενικώς και αορίστως, πόσο μάλλον “κύρια Αρχαιολογια” λεγόμαστε Εφορείες Αρχαιοτήτων και είμαστε υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ) ούτε έχει κανέναν απολύτως νόμιμο λόγο ο τραγουδιστής να κινηθεί νομικά όπως “προειδοποιεί” στην ανάρτησή του. Ας βγάλει άκρη με την εταιρεία παραγωγής για ποιο λόγο το αίτημα για την συναυλία παρουσίαζε άλλη συναυλία από αυτή που επρόκειτο να γίνει (και μάλιστα όπως περιγράφεται στη φώτο 2), για ποιο λόγο δεν ζητήθηκε άλλος χώρος για την συναυλία, που να μην είναι προστατευόμενος εντός μνημείου UNESCO (!), και αν έχουν κατανοήσει τι σημαίνει “οποιαδήποτε αλλαγή στους όρους αίρει αυτοδίκαια την παρούσα έγκριση” που αναγράφεται στις αποφάσεις των δημοσίων υπηρεσιών.
Ως προς τα υπόλοιπα που αναφέρει ο τραγουδιστής, θα θέλαμε να τον πληροφορήσουμε ότι η Κέρκυρα ως σύνολο είναι προστατευόμενη με βάση τον αρχαιολογικό νόμο, με βάση τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας μας σχετικά με κηρυγμένους χώρους UNESCO, αλλά και με βάση την κοινή λογική, που λέει ότι η ομορφιά και η φυσιογνωμία των μνημείων της Κέρκυρας πρέπει να διαφυλαχθεί.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κέρκυρας προσπαθεί να κινηθεί -όπως και σε άλλα αντίστοιχα μέρη διεθνώς- στη λεπτή γραμμή που είναι η προστασία των μνημείων και του οικιστικού συνόλου μαζί με την ανάγκη διαβίωσης κατοίκων και τουριστών και της επανάχρησης των μνημείων με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Το παλαιό Φρούριο Κέρκυρας είναι χώρος στον οποίο γίνονται μουσικές εκδηλώσεις που συνάδουν με τον χώρο και εξασφαλίζουν την μη φθορά των μνημείων. Χωρίς να έχω κανένα πρόβλημα -προσωπικώς- με το είδος της μουσικής του Ν. Οικονομόπουλου, υπάρχουν πάρα πολλοί χώροι για να κάνει μια συναυλία χωρίς τους περιορισμούς που θέτει το περιβάλλον ενός μνημείου, ούτε για τον ίδιο ούτε για το κοινό της συναυλίας. Και ορθώς η ΕΦΑ Κέρκυρας δεν δίνει το παλαιό Φρούριο για συναυλίες τέτοιου είδους μουσικής.
Τίποτε από τα παραπάνω δεν θα είχε συμβεί, και το κοινό του θα τον απολάμβανε κανονικότατα την Παρασκευή, αν το αρχικό αίτημα δεν ήταν παραπλανητικό, αν η εταιρεία παραγωγής δεν είχε επιλέξει να πάρει μια άδεια με άλλα στοιχεία κι αν είχε επιλέξει έναν άλλο χώρο για τη συναυλία. Θεωρώντας -εικάζω- ότι στην ΕΦΑ Κέρκυρας είναι… ντουγάνια που δεν θα πάρουν χαμπάρι το δούλεμα που πήγαν να τους ρίξουν. Αντί λοιπόν να κατηγορεί ο Ν. Οικονομόπουλος την “Αρχαιολογία” ας κοιτάξει καλύτερα τα του οίκου του…»
e-prologos.gr