Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ “Αριστοτέλης”: Να καταργηθεί ο νόμος των απολύσεων/Να ανατραπούν οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές και το Νέο Λύκειο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο Παρασκευή 12/4, 12.00 Προπύλαια με 1-3 ώρες στάση εργασίας
Την Παρασκευή 12/4 απεργούμε ενάντια:
-στον νόμο των απολύσεων. Απαιτούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, την μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων της εκπαίδευσης που έχουν έστω και μία σύμβαση, με πτυχίο/προϋπηρεσία.
–στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών
-στον νόμο για τις δομές
-στο «Νέο Λύκειο»
Για αυξήσεις στους μισθούς-κατάργηση όλων των μνημονιακών περικοπών
Το αίτημα των χιλιάδων εκπαιδευτικών που γέμισαν τους δρόμους τον Γενάρη παραμένει επίκαιρο και απαιτούμε εδώ και τώρα την πραγματοποίησή του! Απαιτούμε την κατάργηση του προσοντολόγιου – νόμου 4589/2019 για τον τρόπο διορισμού και πρόσληψης αναπληρωτών. Να βγει προκήρυξη με το παλιό σύστημα και να γίνει μονιμοποίησή όλων με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
Τέρμα πια στον εμπαιγμό! Ένα μήνα μετά την κινητοποίηση στον ΑΣΕΠ όπου πληροφορηθήκαμε πως στην γενική παιδεία δεν υπήρχε, ούτε υπάρχει περίπτωση να προλάβουν να φτιαχτούν οι πίνακες ενώ στην ειδική Αγωγή θα επεδίωκαν να βγάλουν την προκήρυξη μέχρι τις 15/3, είναι φανερό ότι η κυβέρνηση αδυνατεί να προχωρήσει απρόσκοπτα το σχέδιο των απολύσεων. Γι’ αυτό, ένα σχεδόν μήνα μετά την υποτιθέμενη ημερομηνία ανακοίνωσης της προκήρυξης, αυτή δεν έχει βγει ακόμα και είναι εξόφθαλμο ότι ούτε στην ειδική αγωγή ούτε στη γενική δεν θα προλάβουν να οριστικοποιηθούν οι πίνακες.
Σε ακόμη μία περίπτωση το Υπουργείο δείχνει την πάγια τακτική του απέναντι στις/στους ελαστικά εργαζόμενες/ους. Η αναπληρώτρια μητέρα δεν δικαιούται άδεια επαπειλούμενης κύησης, δεν δικαιούται πλήρη άδεια ανατροφής, ενώ από την κουτσουρεμένη άδεια ανατροφής των 3,5 μηνών αποκλείονται οι πατέρες αναπληρωτές. Οι αναπληρώτριες και αναπληρωτές και τα παιδιά τους έχουν τις ίδιες ανάγκες και απαιτούμε ίσα δικαιώματα, τόσο στις άδειες γύρω από την μητρότητα και ανατροφή τέκνων όσο και σε όλα τα άλλα δικαιώματα. Πλήρη εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών -μονίμων.
Ταυτόχρονα, βρισκόμαστε μπροστά στις συνεχείς πιέσεις της κυβέρνησης μέσω των ΠΕΚΕΣ για την εφαρμογή του νόμου για τις νέες δομές είτε με τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, είτε προπαγανδίζοντας και καλλιεργώντας κλίμα αποδοχής της περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών, μέσω επιμορφώσεων, με προκαθορισμένες συμπεριφορικές νόρμες που θα ακολουθούν τον μαθητή από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο στον ατομικό του φάκελο. Όλα κατευθυνόμενα στα πλαίσια του νέου σχολείου που οραματίζονται Κυβέρνηση-ΕΕ-ΟΟΣΑ. Οι αλλαγές στο καθηκοντολόγιο της ειδικής αγωγής επικυρώνουν και στην ειδική εκπαίδευση το γενικό προσανατολισμό για εκθέσεις προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, βραχύχρονο πρόγραμμα για την υποστήριξη μαθητών από ΤΕ. Κυρίαρχος στόχος είναι η καθυστέρηση των γνωματεύσεων και η δραστική μείωση του αριθμού των παράλληλων στηρίξεων, πετώντας τους μαθητές με αναπηρίες/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην γενική τάξη χωρίς στήριξη ειδικής αγωγής, μειώνοντας ταυτόχρονα θέσεις εργασίας.
Σε όλα αυτά η υποχρεωτική 2χρονη εκπαίδευση φαίνεται να βραδυπορεί ανάμεσα στις πολλές υποσχέσεις τριετιών, αφού κανένα ουσιαστικό βήμα δεν έχει γίνει για την καθολική υλοποίησή της. Επιπλέον δημοσιεύματα και προκλητικές δηλώσεις του Υπουργού φέρνουν στην επιφάνεια το θέμα της έναρξης του σχολικού ωραρίου στις 9:00. Βασική του επιδίωξη είναι να περικόψει θέσεις εργασίας στη γενική κατεύθυνση της αντιδραστικής αντιεκπαιδευτικής προσπάθειας συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου.
Την ίδια στιγμή, οι μαθητές είναι στον δρόμο διαμαρτυρόμενοι για το «Νέο-Λύκειο». Το νέο ταξικό Λύκειο έρχεται να εδραιώσει το νέο σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κεφαλαίου. Η 12χρονη εκπαίδευση μειώνεται στα 11 έτη καθώς η Γ’ Λυκείου γίνεται προπαρασκευαστική-φροντιστηριακή τάξη προετοιμασίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Χάνεται η γενική παιδεία από την χρονιά, καθώς μοναδικά μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται όλοι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου παραμένουν μόνο η Γλώσσα, τα Θρησκευτικά και η Φυσική Αγωγή. Καθιερώνονται νέες διπλές ασφυκτικές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για την απόκτηση απολυτηρίου και εισόδου στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση για όσα παιδιά αντέξουν τον ανταγωνισμό, την εξαντλητική προετοιμασία και τα τεράστια οικονομικά βάρη που προϋποθέτει η επιτυχία στις εξετάσεις. Θεσμοθετείται για πρώτη φορά με νόμο ο διαχωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων σε υψηλής και χαμηλής ζήτησης με γνώμονα τις ανάγκες της αγοράς. Οι αλλαγές στην Γ΄ Λυκείου και οι αυξημένες ώρες συγκεκριμένων μαθημάτων (τμήματα τα οποία θα αλλάζουν κάθε χρόνο ανάλογα με τις προτιμήσεις των μαθητών) οδηγούν σε Λύκεια με ιδιαίτερα ρευστές τις ειδικότητες των καθηγητών που θα χρειάζονται κάθε χρονιά, δεδομένο που ενισχύει την εργασιακή ανασφάλεια και τη διεύρυνση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
Η πρόταση του υπουργείου παιδείας για τη Γ΄ Λυκείου, έρχεται σε συμφωνία με τις κατευθύνσεις των συνολικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις επιταγές ΕΕ-ΟΟΣΑ.
Απαιτούμε εδώ και τώρα την απόσυρση του ν/σ και στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις και δράσεις του μαθητικού κινήματος όλες αυτές τις μέρες.
Στηρίζουμε όλες τις κινητοποιήσεις στα πλαίσια της απόσυρσης του «Νέου-Λυκείου».
Κηρύττουμε 1-3 ώρες, στάση εργασίας στο διδακτικό ωράριο
- Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να κηρύξει 24ωρη απεργία την Παρασκευή 12/4 και συμμετοχή στην κινητοποίηση.
- Να αποσυρθεί τώρα το ν/σ για το Νέο-Λύκειο
- Να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί το προσοντολόγιο – νόμος 4589/2019 για τον τρόπο διορισμού και πρόσληψης αναπληρωτών.
- Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία!
Όλες και όλοι την Παρασκευή 12/4 στην κινητοποίηση 12.00 Προπύλαια
με τα δικά μας αιτήματα!
Να μετατρέψουμε την Παρασκευή σε πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο για τις δικές μας ανάγκες!
e-prologos.gr