E EΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ, ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

ΦΕΡΝΕΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΠ

Σε καθεστώς οικονομικής ασφυξίας και αδυναμίας κάλυψης άμεσων και καθημερινών αναγκών τους βρίσκονται σχολικές μονάδες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Με τον ν.5056/2023 η κυβέρνηση της ΝΔ κατήργησε τις Σχολικές Επιτροπές σε Δήμους με κάτω από 100 σχολικές μονάδες, μεταβιβάζοντας τις αρμοδιότητες τους ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ των σχολείων καθώς και τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας (ΔΕΠ) που οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στα δημοτικά συμβούλια.

ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ ΦΤΩΧΥΝΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΟ

Από την καταληκτική ημερομηνία που είχαν οι διευθυντές/τριες να επιστρέψουν τα χρήματα, που υπήρχαν στα ταμεία τους, και έπειτα, έχει διαμορφωθεί μια τραγική κατάσταση. Δε φτάνει που μέχρι τώρα δίνονταν ψίχουλα στα σχολεία που δεν μπορούσαν να καλύψουν ούτε τα μισές από τις λειτουργικές τους ανάγκες (η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε κατά περίπου 50% από το 2010 μέχρι σήμερα), η κυβέρνηση τώρα επιδιώκει να μεταφέρει την ευθύνη στη σχολική μονάδα, όπου ο διευθυντής\τρια σε ρόλο managerθα διαχειρίζεται τα ψίχουλα με τη λεγόμενη πάγια εντολή των 500 ευρώ (έως 11 τμήματα)ή 1000 ευρώ(12 τμήματα και άνω), χωρίς να μπορεί να καλύψει έξοδα στα οποία ο δήμος έχει ή επιδιώκει να έχει κεντρική διαχείριση. Παράλληλα θέλει να καταργήσει ακόμα και τα υπάρχοντα στοιχειώδη κριτήρια των Σχολικών Επιτροπών στην κατανομή των πιστώσεων με τη μη προσμέτρηση των ποιοτικών στοιχείων κάθε σχολείου, (αριθμός των μαθητών, τμημάτων, αιθουσών, παλαιότητα των κτιρίων, ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων), τη στοιχειώδη διαφάνεια και τον έλεγχο στην κατανομή πιστώσεων ,πράγμα που θα οδηγήσει σε αυθαιρεσίες και κάθε είδους συναλλαγές και πιέσεις προς τις διευθύνσεις των σχολείων.

Υπάρχουν δήμοι οι οποίοι διαχειρίζονται τα χρήματα που προορίζονται για τα σχολεία κατά το δοκούν, χωρίς διαφάνεια, και όχι για τις ανάγκες των σχολείων, μολονότι πρόκειται για χρήματα ειδικού σκοπού και άλλοι που τα διαθέτουν όπως νομίζουν για τα σχολεία, αφήνοντάς τα όμως ακάλυπτα σε βασικές τους ανάγκες.

Η υποχρηματοδότηση θα γίνει καθεστώς και η αναζήτηση πόρων στα πλαίσια της «αυτονομίας»και συνδεδεμένη με την αξιολόγηση των σχολείων θα ανοίξει το δρόμο να μετατραπούν τα σχολεία σε «ζητιάνους», όπου οι διευθυντές θα πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο (χορηγοί και Σύλλογοι Γονέων-φορείς είσπραξης) για να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα αποσύρεται ουσιαστικά από την ευθύνη της χρηματοδότησής τους. Διαμορφώνονται ουσιαστικά οι όροι για την εφαρμογή της «αυτονομίας», δηλ. εμπορευματοποίησης\ ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

ΓΙΑ ΤΗ «ΘΩΡΑΚΙΣΗ» ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΛΑΪΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Ταυτόχρονα με τον ν.5056/2023 η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει την ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση και θωράκιση της συγκεντρωτικής και αντιδημοκρατικής λειτουργίας του τοπικού κράτουςστην υπηρεσία του κέρδους. Στα πλαίσια αυτά δε χωρά ούτε και η ύπαρξη οργάνων, Σχολικών Επιτροπών και ΔΕΠ με ούτως η άλλως συμβουλευτικό χαρακτήρα, που όμως μπορούσαν να βρουν κάποια έκφραση οι θέσεις και τα αιτήματα των εργαζομένων και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας ( π.χ. εκπρόσωποι γονέων, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων).Γι΄αυτό τα καταργούν, θέλοντας να κλείσουν κάθε χαραμάδα κινηματικής παρέμβασης και πίεσης εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών.

ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ;

Σύμφωνα με το άρθρο 30 του ν. 5056/2023 το δημοτικό συμβούλιο με απόφασή του μπορεί να συστήνει Δημοτική ΕπιτροπήΠρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», με γνωμοδοτικό χαρακτήρα, που αντικαθιστά τις κατηργημένες σχολικές επιτροπές και ΔΕΠ.

Σ΄αυτήν «δύνανται να συμμετέχουν και μη αιρετά μέλη»ενώ ο συνολικός αριθμός των μελών της επιτροπής και η τελική της σύνθεση της είναι ζήτημα βούλησης-απόφασης του κάθε δημοτικού συμβουλίου, αφήνοντας υπό αμφισβήτηση τη δυνατότητα εκπροσώπησης σ΄ αυτήν των εκπαιδευτικών σωματείων.

ΝΑ ΜΗΝ ΘΥΣΙΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΕ

ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ—ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

  • Θεσμούς ελέγχου στα δημοτικά συμβούλια τόσο της χρηματοδότησης των σχολείων και των κατευθύνσεών της,όσο και των θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων,με αποφασιστικό λόγο και ρόλο και ουσιαστική συμμετοχή των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονέων και των μαθητών\τριων.
  • Την αυτονόητη συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών σωματείων στις Δημοτικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Δραστική αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων, κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των περικοπών. 5% του ΑΕΠ ή του 15% του προϋπολογισμού για την Παιδεία.
  • Διπλασιασμός των επιχορηγήσεων για τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχουν μειωθεί στο μισό (!) την τελευταία δεκαετία. Η ασφάλεια των μαθητών και η αναβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις κατάλληλες υποδομές και τον αντίστοιχο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
  • Άμεση κρατική κάλυψη των πάγιων αναγκών των σχολείων. Οι λογαριασμοί ηλεκτρικού, νερού, φυσικού αερίου, τηλεφώνου, ίντερνετ να πληρώνονται απευθείας από Υπουργείο Εσωτερικών/Δήμο.
  • Άμεση πρόσληψη σχολικών φυλάκων για όλο το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα. Αυτή την στιγμή, τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν κανένα φύλακα, ενώ στις ελάχιστες περιπτώσεις που υπάρχουν καλύπτουν μόνο τις ώρες λειτουργίας του σχολείου. Σε τέτοιες συνθήκες λειτουργίας επιβαρύνεται το εκπαιδευτικό προσωπικό με καθήκοντα «θυρωρού», απαράδεκτο εργασιακά και ουσιαστικά! Τέλος, οι καταστροφές που σημειώνονται σε ώρες μη λειτουργίας των σχολείων, εκτός του ότι δεν αποκαθίστανται, λόγω της χαμηλής χρηματοδότησης, κοστίζουν πολύ περισσότερο.
  • Όχι στο σχολείο επιχείρηση , στην αξιολόγηση –κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση των ν. 4823/2021 και του 4692/20.Όχι στην «αυτονομία» του σχολείου που παραπέμπει στην επιχειρηματική δράση, την αναζήτηση χορηγών, την εισβολή εταιρειών και την επιβάρυνση των γονέων. Όχι στην παραχώρηση χώρων του σχολείου σε ιδιωτικούς φορείς για κερδοσκοπικούς λόγους.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος – Η Γραμματέας

Χρήστος Ζαγανίδης – Σοφία Στεφανίδου

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το