Για τον «κόφτη» στην Παράλληλη Στήριξη, τη στάση των ΔΑΚΕ, ΑΣΕ-ΠΑΜΕ και της προϊσταμένης του ΚΕΔΑΣΥ

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιδιώκουν να περάσουν τις ακραίες νεοφιλελεύθερες επιλογές τους και στον χώρο της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα εκατοντάδες παιδιά της Κέρκυρας που δικαιούνται πλήρη παράλληλη στήριξη βάσει γνωματεύσεων των ΚΕΔΑΣΥ βρίσκονται μέσα Οκτώβρη είτε αστήρικτα στο πλαίσιο της γενικής τάξης, είτε με εκ περιτροπής στήριξη. Με βάση τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, οι παράλληλες στηρίξεις μοιράζονται κατά πλειοψηφία σε δύο, τρία, ακόμα και τέσσερα παιδιά, γεγονός που μεταφράζεται απλά σε υποστήριξη 1-2-3 ώρες την ημέρα ή 1-2-3 μέρες τη βδομάδα. Η ειδική εκπαίδευση αποτελώντας διαχρονικά ένα «πεδίο φιλέτο» για το κεφάλαιο,  βρίσκεται αντιμέτωπη με  την  “εθνική στρατηγική για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία 2024-2030” που χαρακτηρίζεται από μια συνεκτική και εφ’ όλης της ύλης  δέσμευση της κυβέρνησης και των συνοδοιπόρων της απέναντι στη στρατηγική της ΕΕ/ΟΟΣΑ/ευρωπαϊκών μηχανισμών.

Την ίδια στιγμή οι διευθυντές εκπαίδευσης αποφασίζουν ποια κενά θα δοθούν και ποια όχι, με λίγα λόγια ποια παιδιά δικαιούνται λιγότερο ή περισσότερο παράλληλη στήριξη. Στην περίπτωση της Κέρκυρας ο ρόλος αυτός χρησιμοποιήθηκε όχι μόνο από τη διευθύντρια εκπαίδευσης αλλά νομιμοποιήθηκε κατά παράβαση ακόμα και της επιστήμης, και από την προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ, ρόλος που δε συνηθίζεται στα άλλα ΚΕΔΑΣΥ της χώρας.

Η ΑΑΚ ως σχήμα που συμμετέχει στο δίκτυο των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Π.Ε. τηρώντας τη σταθερή, συνεπή και αταλάντευτη της στάση (βλ. ανακοίνωση του 2016), προσπάθησε να αναδείξει για ακόμη μια χρονιά το σοβαρό ζήτημα της έλλειψης των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, μη διστάζοντας να αποδώσει συγκεκριμένες ευθύνες και στα τοπικά στελέχη της εκπαίδευσης με βάση και τις ομόφωνα ψηφισμένες θέσεις του συνδικάτου. Ενδεικτικά υπενθυμίζουμε:

«Με ποια επιστημονικά και ψυχολογικά δεδομένα θα δοθούν μέχρι 2 παράλληλες στηρίξεις, ΕΕΠ και ΕΒΠ; Μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη όλες τις ώρες που βρίσκονται σχολείο πώς θα μπορέσουν να ανταποκριθούν; Οι 2 συνάδελφοι θα μοιράζονται και θα γίνουν λάστιχο και αυτό θα αποβεί προς όφελος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών; Πώς η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχωρεί σ αυτή την έωλη επιστημονικά και απαράδεκτη παιδαγωγικά επιλογή;»

«Αφήνουν εκατοντάδες μαθητές/-τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη. Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης.»

Καταγγέλλουμε τις παρατάξεις ΔΑΚΕ και ΑΣΕ-ΠΑΜΕ οι οποίες καταψήφισαν συγκεκριμένο απόσπασμα της ανακοίνωσης που πρότεινε η ΑΑΚ στον ΣΕΠΕ Κέρκυρας αρνούμενες να αναδείξουν τις ευθύνες της προϊσταμένης του ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας για την αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική «προτεραιοποίηση» που έκανε, επιλέγοντας να υλοποιήσει κατά γράμμα την πολιτική διαλογής και των περικοπών του υπουργείου, μια τακτική που απέφυγαν να υλοποιήσουν ακόμα και τα πιο ακραιφνή στελέχη. Η προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ, πρώην πρόεδρος του ΣΕΠΕ Κέρκυρας και πρώην μέλος της ΑΑΚ, εγκατέλειψε τις θέσεις της (η ίδια ήταν επί σειρά ετών μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Κέρκυρας και υπερψήφιζε τότε τις παραπάνω αποφάσεις), αμαύρωσε την ιστορία και τους αγώνες της παράταξής μας ανεβαίνοντας στο άρμα της αξιολόγησης, υιοθετεί και εξωραΐζει τις πολιτικές λιτότητας επιφέροντας πλήγμα στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών και ταυτόχρονα δυνατό χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, καθώς μειώνονται οι θέσεις εργασίας και καταστρατηγείται στην ουσία η σειρά του πίνακα. Ενώ οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας αναφέρουν «να λάβει ο μαθητής παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής στο μέγιστο των ωρών», η προϊσταμένη εισηγήθηκε η πλειοψηφία των μαθητών αυτών να λάβουν από 0 έως 12 ώρες αντί για 24 ώρες όπως θα έπρεπε, με αποτέλεσμα ακόμη περισσότεροι μαθητές να μείνουν χωρίς εξατομικευμένη παράλληλη στήριξη!

Μας προξενεί αλγεινή εντύπωση η άρνηση της ΔΑΚΕ να αναδείξει τις ευθύνες της προϊσταμένης παρακάμπτοντας τις ψηφισμένες θέσεις και αποφάσεις του κλάδου. Ενώ βρισκόμαστε στην πιο κρίσιμη καμπή του αγώνα του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση που χρησιμοποιείται ως όχημα για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης με την τρομοκρατία και τις πειθαρχικές διώξεις των μαχόμενων εκπαιδευτικών, η ΔΑΚΕ επιλέγει για να εξισώσει τα στελέχη της (και τα 3 μέλη της στο Δ.Σ. του ΣΕΠΕ έχουν μπει στην αξιολόγηση) με το πρώην μέλος της ΑΑΚ, και να μην την καταγγείλει, οδηγώντας σε οριστική ταφόπλακα τους αγώνες του κλάδου.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτική όμως είναι η στάση της παράταξης της ΑΣΕ ΠΑΜΕ, η οποία ενώ κεντρικά τονίζει (βλ. ανακοίνωση) ότι «πρέπει να γίνουν άμεσα προσλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, ώστε να καλυφθούν όλες οι ώρες υποστήριξης για κάθε μαθητή μας σύμφωνα με την επίσημη γνωμάτευση του δημόσιου φορέα (ΚΕΔΑΣΥ) και καλεί τους εκπαιδευτικούς να μη μοιράσουμε τη φτώχεια στους μαθητές μας πηγαίνοντας πίσω από τις ανάγκες τους και ότι να μη συναινέσουμε στον παραλογισμό να βρούμε πάλι εμείς τη λύση αποφασίζοντας πόσες ώρες θα κόψουμε από κάθε μαθητή για να έχουν έστω όλοι από λίγες, λέγοντας ότι οι διδακτικές ώρες υποστήριξης δεν είναι καραμέλες να τις μοιράσουμε δίκαια για να μην έχει κανείς παράπονο», στην Κέρκυρα τα μέλη της ΑΣΕ ΠΑΜΕ στη διαβούλευση του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Κέρκυρας ανέφεραν αυτολεξεί: «Βγάλαμε το ζήτημα της προτεραιοποίησης από το ΚΕΔΑΣΥ γιατί κατά τη γνώμη μας όταν δεν έρχονται όσοι εκπαιδευτικοί ζητάς αλλά έρχονται λιγότεροι, πρέπει με κάποιο τρόπο να τοποθετηθούν και παίρνοντας υπόψη ότι κοιτάμε τις ανάγκες των μαθητών θεωρούμε ότι το ΚΕΔΑΣΥ είναι ο κατάλληλος επιστημονικός φορέας να μας δείξει πώς καλύτερα θα αξιοποιηθούν». Γίνεται ολοφάνερο ότι η αντιφατική στάση της ΑΣΕ ΠΑΜΕ Κέρκυρας εκπορεύεται από τοπικές μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες στα όρια του συνδικαλιστικού τυχοδιωκτισμού!

Τα μέλη της ΑΑΚ με βάση την απόφαση της ΔΟΕ ότι πρέπει να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ) και όχι μετά το «πετσόκομμα» από τη Διοίκηση, στη δημόσια ανακοίνωση της ΑΑΚ ασκούμε κριτική για την ΠΟΛΙΤΙΚΗ επιλογή της προϊσταμένης να εφαρμόσει την κυβερνητική εντολή των περικοπών. Οι υπάλληλοι του ΚΕΔΑΣΥ απάντησαν για την ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ λειτουργία και για δήθεν σχολιασμό της μη συμμετοχής τους στις αποφάσεις ενώ δεν υπάρχει καμία τέτοια αναφορά στην ανακοίνωση της ΑΑΚ! Τα μέλη της ΑΑΚ έχουμε έμπρακτα αποδείξει ότι σεβόμαστε και τιμούμε το επιστημονικό έργο των εργαζόμενων του ΚΕΔΑΣΥ και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τους αγώνες που η ΑΑΚ έχει δώσει τα τελευταία 6 χρόνια για τη στελέχωση της υπηρεσίας καθώς και για τη βελτίωση και οριστική λύση των κτιριακών προβλημάτων.

Καλούμε όλες κι όλους τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να βγάλουν τα συμπεράσματά τους από την πρωτοφανή αυτή προσπάθεια συγκάλυψης ευθυνών και προσπάθεια προσωπικής στοχοποίησης και σπίλωσης του Προέδρου του ΣΕΠΕ Κέρκυρας Αντώνη Κουρσάρη και των υπολοίπων μελών της παράταξής μας και δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε οι μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες να γίνουν λόγος άρσης της εμπιστοσύνης των εκπαιδευτικών στο σωματείο μας.

Η ειδική εκπαίδευση χρειάζεται:

  • Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και εργαζόμενων
  • Κάλυψη όλων των κενών σε δομές ΣΜΕΑΕ/Τ.Ε. και παράλληλες στηρίξεις τώρα
  • Η υποστήριξη των μαθητών στις γενικές τάξεις δεν μπορεί να γίνεται με δόσεις, αλλά να καλυφθούν όλες οι ώρες υποστήριξης για κάθε μαθητή μας σύμφωνα με την επίσημη γνωμάτευση του δημόσιου φορέα (ΚΕΔΑΣΥ)!

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το