ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ ΣΕ «ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»
Καμία κατάργηση δημόσιου σχολείου τοπικά και πανελλαδικά και σύνδεση του με τον ιδιωτικό οργανισμό «Αλέξανδρος Ωνάσης»
Η κυβέρνηση της Ν.Δ δρομολογεί τη θέσπιση και νέων αντιλαϊκών μέτρων με τα οποία:
- Καταργεί δημόσια σχολεία(ΓΕΛ-ΓΥΜΝΑΣΙΑ)
- Ιδρύει στη θέση τους –μέσω σύμβασης με τον οργανισμό «Αλέξανδρος Ωνάσης»- νέα σχολεία ιδιωτικο-οικονομικής λειτουργίας
- Βαφτίζει αυτά τα σχολεία «δημόσια» για λόγους λαϊκής παραπλάνησης
- Υλοποιεί τις αντιλαϊκές αξιώσεις του Ο.Ο.Σ.Α και των συνθηκών της ΕΕ για σύνδεση του σχολείου με τους νόμους της αγοράς, για επίταση των ταξικών φραγμών στη γνώση και ισοπέδωση των βασικότερων μορφωτικών και εργασιακών κατακτήσεων στην εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση της ΝΔ -την ίδια στιγμή που εντείνει την αντιλαϊκή πολιτική της φτώχειας και της ακρίβειας– θέτει στο στόχαστρό της το δημόσιο σχολείο, καταργώντας σχολεία του Δημοσίου και αντικαθιστώντας(!) τα με τα περίφημα «Ωνάσεια», δηλ με σχολεία ιδιωτικο-οικονομικής λειτουργίας, τα οποία θα διαμορφωθούν, μέσω Σύμβασης(!) που έχει υπογράψει το ΥΠΑΙΘΑ με τον Ιδιωτικό Οργανισμό «Αλέξανδρος Ωνάσης» και τα οποία θα έχουν αντίστοιχο καθεστώς λειτουργίας μ’ εκείνο του ιδιωτικού «Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου»!
Ειδικότερα, μέσω της σύμβασης με τον οργανισμό του Ωνάση, καταργούνται 22 δημόσια σχολεία (11 ΓΕΛ και 11 Γυμνάσια) και θεσπίζεται στη θέση τους ένα Δίκτυο από αντίστοιχα «Ωνάσεια»!, τα οποία θα λειτουργήσουν μάλιστα στις πολλαπλώς χτυπημένες εργατικές ζώνες (πχ συνοικία των Δειλινών στο Ηράκλειο) που αποκαλούνται «περιοχές αυξημένων δυσκολιών», με στόχο την περαιτέρω χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων αυτών των περιοχών, αλλά και συνολικότερα την κατεδάφιση των βασικότερων εργασιακών, δημοκρατικών και μορφωτικών κατακτήσεων, όπως επιβεβαιώνει το καθεστώς της λειτουργίας αυτών των σχολείων που ανακοινώθηκε, το πρόγραμμα των σπουδών τους, οι όροι φοίτησης των μαθητών, αλλά και οι εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, οι νέες αντιδραστικές νομοθετικές παρεμβάσεις προβλέπουν τα εξής:
Τα νέα αυτά «Ωνάσεια» σχολεία θα λειτουργούν στα κτίρια των δημοσίων σχολείων που καταργούνται και συνεπώς έτσι εκχωρείται η περιουσία του Δημοσίου στον οργανισμό του Ωνάση, ο οποίος δηλώνει ότι θα …συνεισφέρει για την ανακαίνισή τους(!) το ποσό του 1 εκ, ενώ θα καλύπτει με τη μορφή της Δωρεάς(!) ετησίως τα λειτουργικά έξοδα(!). Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν προκάλυμμα της εκχώρησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο της δημόσιας περιουσίας, ενώ δείχνουν την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση του αντιλαϊκού θεσμού των χορηγιών(!) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών όλων των σχολείων, στο νέο τοπίο της «Αυτόνομης-Αποκεντρωμένης-Ιδιωτικοποιημένης» σχολικής μονάδας.
Στόχος της δημιουργίας των «Ωνασείων Σχολείων» είναι η εφαρμογή «των Εκπαιδευτικών Καινοτομιών», δηλ όλων των αντιλαϊκών νόμων που αφορούν στην Αξιολόγηση-Κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην κατεδάφιση εργασιακών, συλλογικών και δημοκρατικών κατακτήσεων και στην ακόμη πιο αντιδραστική δομή του προγράμματος των σπουδών.
Στα «Ωνάσεια» θα εισάγονται οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, μετά από εξετάσεις(!), όπως ισχύει στα Πρότυπα και Πειραματικά, τη διεύρυνση των οποίων υπηρετούν.
Τα «Ωνάσεια» σχολεία θα υπηρετούν «την Πολυτυπία» των Σχολείων , δηλ την ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, διαβαθμίζοντας τις μορφωτικές ζώνες και αυξάνοντας τους μορφωτικούς φραγμούς για τα φτωχά λαϊκά στρώματα, ενώ προβλέπεται ότι θα παρέχουν και το περίφημο «Διεθνές Απολυτήριο», όπως και τα Πρότυπα, στη βάση της διαμόρφωσης πολλών …διόδων πρόσβασης στα ΑΕΙ, των οποίων την πλήρη ιδιωτικοποίηση επιδιώκει η κυβέρνηση
Στα «Ωνάσεια» δεν θα ισχύει το εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων που εργάζονται στα σχολεία που προγραμματίζεται να καταργηθούν. Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται, με τους όρους που επιλέγονται οι εκπαιδευτικοί των Προτύπων, δηλ με κριτήριο τους μεταπτυχιακούς τίτλους τους και την εναρμόνισή τους με τους αντιλαϊκούς νόμους. Συνεπώς, η ένταξη του εκπαιδευτικού στο « Ωνάσειο» θα συνοδεύεται από την αποδοχή της συνεχούς Αξιολόγησης, από την «υλοποίηση προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης»(!), από το φάκελο (πορτοφόλιο) των …καλών αξιολογήσεων και από το συνεχές κυνήγι των δεξιοτήτων, σε ένα καθεστώς διαρκούς εργασιακής ανασφάλειας και μέσα σε συνθήκες αποψίλωσής του από κάθε εργασιακό και δημοκρατικό δικαίωμα.
Τα «Ωνάσεια» θα λειτουργούν, με βάση τις υποδείξεις του ΟΟΣΑ για την «Αυτονομία» της Σχολικής Μονάδας, τα «Αποτελεσματικά συστήματα Λογοδοσίας», δηλ Αξιολόγησης, ενώ προβλέπεται ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του Διευθυντή, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να ορίζει Υποδιευθυντή, να αποφασίζει ποιους εκπαιδευτικούς θα αξιολογεί, κατά προτεραιότητα, να οργανώνει το πρόγραμμα διδασκαλίας. Συνεπώς,τα βασικότερα δικαιώματα του συλλόγου διδασκόντων κατεδαφίζονται και επιβάλλεται ένα αυταρχικό καθεστώς διοίκησης του σχολείου, με το διευθυντή ως απόλυτο κυρίαρχο που θα έχει τα χαρακτηριστικά του manager.
Παράλληλα με τη θέσπιση των «Ωνασείων» σχολείων, θεσπίζεται και τα περιώνυμα «Ανοιχτά Σχολεία» κάθε βαθμίδας, τα οποία ορίζονται ως «πολυλειτουργικά», δηλ θα αναπτύσσουν διάφορες δράσεις, με την εποπτεία του ΙΕΠ, αλλά και την αποκλειστική οικονομική ευθύνη των Δήμων(!). Είναι εύλογο ότι τα περίφημα «Ανοιχτά Σχολεία» σηματοδοτούν απλώς ..το άνοιγμα στην αγορά και δηλώνουν το κλείσιμο της στρόφιγγας του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, έτσι ώστε να φορτώνονται οι πολίτες νέα ανταποδοτικά τέλη των Δήμων, να καθιερώνονται οι… χορηγίες ως καθεστώς λειτουργίας των σχολείων και να εδραιώνεται η ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία της εκπαίδευσης.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, είναι πρόδηλο πως η λειτουργία του δικτύου των 22 «Ωνασείων Σχολείων» επιβεβαιώνει, με ακόμη πιο έντονο και επιθετικό τρόπο, την πολιτική βούληση της κυβέρνησης:
- Να αποδομήσει και τις θεμελιώδεις μορφωτικές κατακτήσεις του εκπαιδευτικού και ευρύτερα λαϊκού κινήματος
- Να μειώσει δραματικά τις δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση
- Να κατηγοριοποιήσει ταξικά τα σχολεία, διευρύνοντας το μορφωτικό και κοινωνικό χάσμα μεταξύ των κατεχόντων και των φτωχών
- Να στοχεύσει στο μορφωτικό αποκλεισμό των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, όπως επιβεβαιώνει και η κοινωνική ζώνη λειτουργίας των Ωνασείων που «έχει ιδιαίτερες δυσκολίες», όπως είναι η εργατική περιοχή των πόλεων
- Να καταργήσει τα βασικότερα συλλογικά, εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
- Να επιβάλει ένα αυταρχικό μοντέλο διοίκησης που ισοπεδώνει κάθε έννοια εργασιακής δημοκρατίας και συνδικαλιστικού δικαιώματος, όπως επιτάσσουν και οι αντισυνδικαλιστικοί νόμοι «Χατζηδάκη-Γεωργιάδη».
Απέναντι σε αυτή την αντιδραστική πολιτική της ολομέτωπης επίθεσης στο δημόσιο σχολείο, η μόνη απάντηση είναι η μαζική αντίστασή μας.
Να μην περάσουν τα νέα αντιδραστικά μέτρα της κυβέρνησης για τη λειτουργία των «Ωνασείων σχολείων»
Να μην εφαρμοστεί η απόφαση για κατάργηση δημόσιου ΓΕΛ και Γυμνασίου στο Ηράκλειο και αντικατάσταση του από «Ωνάσειο σχολείο»
Καλούμε το νέο ΔΣ της ΕΛΜΕ
- Να καταδικάσει επί της αρχής την κατάργηση δημόσιων σχολείων και τη μετατροπή τους σε «Ωνάσεια»
- Να αντισταθεί στον προγραμματισμό για δημιουργία δυο «Ωνασείων» στην εργατική ζώνη των Δειλινών
Καλούμε το Σύλλογο Γονέων και την Ένωση Γονέων σε συστράτευση στον κοινό αγώνα αποτροπής αυτού του αντιδραστικού μέτρου και σε συνδιοργάνωση κοινών μαζικών αγώνων για την απόκρουση της νέας αντιλαϊκής επέλασης.
Καμιά υποταγή – Καμιά υποχώρηση
Η ενωτική και ανυποχώρητη λαϊκή πάλη μπορεί να αποτρέψει την αντιδραστική επέλαση κυβέρνησης – ΟΟΣΑ – κεφαλαίου.
e-prologos.gr