Α ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ

ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ IB:
ΤΑΞΙΚΟΤΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΩΡΟ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ,
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Η Α ΕΛΜΕ εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στην εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) στα δημόσια σχολεία. Πρόκειται για ένα ακόμα πλήγμα στο δημόσιο σχολείο που εντάσσεται στην επιβολή της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και έντασης των αποκλεισμών και των ταξικών φραγμών που υψώνονται στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών (Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, διαγραφές εργαζόμενων φοιτητών, πρότυπα, τράπεζα θεμάτων, Ελάχιστη βάση εισαγωγής, μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ, «Ακαδημίες επαγγελματικής εκπαίδευσης» σε βάρος της Τεχνικής Εκπαίδευσης και των ΕΠΑΛ, αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών κ.ο.κ.) Η διαφοροποίηση των σχολείων, η κατηγοριοποίησή τους, αλλά και η υποβάθμιση των περισσότερων από αυτά, είναι κεντρικός στόχος της πολιτικής της κυβέρνησης. Σε αυτόν αποσκοπεί η «αξιολόγηση», αλλά και αυτόν θα εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο η ύπαρξη σχολείων με διαφορετικό πρόγραμμα και διαφορετική πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Επιπρόσθετα για το ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ επισημαίνουμε ότι η λειτουργία τμήματος IB στο σχολείο αντίκειται στους σκοπούς λειτουργίας του που καμία σχέση δεν έχει με τη λογική ενός σχολείου των λίγων και αρίστων.

Καλούμε το σύλλογο διδασκόντων του ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ , το σύλλογο γονέων και τους μαθητές\τριες του σχολείου να αγωνιστούμε από κοινού ενάντια στην επιχείρηση επιβολής της λειτουργίας τμήματος IB στο σχολείο.

ΔΙΠΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΜΑΘΗΤΕΣ\ ΤΡΙΕΣ 2 ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία «αριστείας» για λίγους (5 ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΕΛ καταρχάς σε όλη τη χώρα) σημαίνει διπλά προγράμματα σπουδών στη Β΄ και Γ ΄Λυκείου και μαθητές\τριες δύο ταχυτήτων, που θα συνυπάρχουν (;) μέσα στο ίδιο σχολείο, και θα οδηγούν και σε διαφοροποιημένη πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Οι μαθητές που θα παρακολουθούν το IB θα έχουν άλλο πρόγραμμα σπουδών και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα, με τον ιδιωτικό οργανισμό του IB να καθορίζει και να ελέγχει το αναλυτικό πρόγραμμα, την ύλη, τις εξετάσεις και με μαθητές\τριες που πέρα από την πρόσβαση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, θα μπορούν να αποκτούν προνομιακή πρόσβαση και στα πανεπιστήμια της χώρας, ιδιωτικά αλλά και δημόσια, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων!

Είναι φανερό πως το IB θα λειτουργήσει ως ένας ακόμα μηχανισμός διεύρυνσης αυτών των ανισοτήτων στο δημόσιο σχολείο και έρχεται να το πλήξει ακόμη περισσότερο. Θα υπάρχουν μαθητές με εξετάσεις και χωρίς εξετάσεις, αυτοί που θα ετοιμάζονται για μπακαλορεά και είσοδο στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις, και οι υπόλοιποι που θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής, με την οποία στα 4 χρόνια έχουν εξοστρακιστεί περίπου 48.000 υποψήφιοι!. Με την καθιέρωση του ΙΒ επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Παράλληλα, η εύρυθμη λειτουργία του ΙΒ θα αποτελεί προτεραιότητα του σχολείου, προκρίνοντας επιλογές ακόμα και σε βάρος του υπόλοιπου προγράμματος του σχολείου και των μαθητών.

ΔΩΡΟ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στα ιδιωτικά σχολεία και τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης. Σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ στην Ελλάδα, τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους. Δεν είναι τυχαίο πως τον τελευταίο καιρό funds και μεγάλοι όμιλοι, που διαχειρίζονται δισ. ευρώ κι έχουν μεγάλη γνώση της αγοράς, τοποθετούν τα χρήματά τους στην Ελλάδα προβαίνοντας σε επιθετικές εξαγορές ιδιωτικών σχολείων που παρέχουν προγράμματα ΔΑ.

Πίσω από τη θρασύτατη προπαγάνδα του ΥΠΑΙΘΑ περί «διόρθωσης αδικιών», βρίσκεται η διεύρυνση των ανισοτήτων, η ικανοποίηση των αναγκών και η εξυπηρέτηση των κερδών των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης. Για χάρη τους και όχι για τους μαθητές και το δημόσιο σχολείο η κυβέρνηση απλόχερα θα χρηματοδότησει το εξαιρετικά ακριβό πρόγραμμα του ΙΒ -εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα κυμαίνονται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών που θα το παρακολουθήσουν- σε βάρος της χρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, στερώντας από τα υπόλοιπα σχολεία και μαθητές πόρους που θα χρησιμοποιούνταν για τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου σε υποδομές, εποπτικό υλικό, επιμόρφωση.

Προάγοντας το μοντέλο της εκπαίδευσης ως προϊόν, οδηγεί ξεκάθαρα στην εμπορευματοποίησή της. Η διδασκαλία γίνεται μια επιχειρηματική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές μετατρέπονται σε πελάτες και οι γονείς σε καταναλωτές Υπονομεύει την ίδια την έννοια της δημόσιας εκπαίδευσης που θα πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση και την απομακρύνει από τον κοινωνικό της ρόλο, καθιστώντας την προσιτή μόνο σε όσους έχουν τα οικονομικά μέσα.

Το ΙΒ συνδέεται με ιδιωτικές χορηγίες και οργανισμούς που επιδιώκουν να επηρεάσουν το περιεχόμενο και τη μέθοδο διδασκαλίας. Αυτό συνιστά απειλή για την ανεξαρτησία και τη δημοκρατικότητα της εκπαίδευσης, καθώς οι εκπαιδευτικές πολιτικές διαμορφώνονται από συμφέροντα που δεν έχουν καμία σχέση με την κοινωνική ευθύνη. Αποτελεί μηχανισμό που ενισχύει τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς και όχι με τις ανάγκες της κοινωνίας. Οι μαθητές δεν αντιμετωπίζονται ως αυριανοί ολοκληρωμένοι πολίτες με κριτική σκέψη, αλλά ως “μελλοντικοί εργαζόμενοι” που πρέπει να προσαρμοστούν σε ένα ανταγωνιστικό και σκληρό περιβάλλον. Οι πραγματικές μορφωτικές ανάγκες θυσιάζονται στον βωμό της παραγωγικότητας και της κερδοφορίας.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ- ΧΤΥΠΗΜΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΕΩΝ

Η καθιέρωση του IB θα έχει αντίκτυπο στις εργασιακές σχέσεις με όξυνση του ανταγωνισμού και διάσπαση των εκπαιδευτικών, αφού ουσιαστικά προαναγγέλλει τη δημιουργία ειδικού σώματος καθηγητών το οποίο θα διδάσκει σε αυτό, με ειδικά καταρτισμένους καθηγητές, με πιστοποίηση τόσο για τη διδασκαλία του ειδικού προγράμματος όσο και για τη χρήση της Αγγλικής. Η έμφαση δε στις εξετάσεις και σε συγκεκριμένα πρότυπα μάθησης και τα συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών

  • περιορίζει την ελευθερία του εκπαιδευτικού να προσαρμόσει τη διδασκαλία του στις ανάγκες των μαθητών του.

ΝΑ ΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΜΗΜΑ IB ΣΤΟ MOYΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

✔ Λέμε όχι σε σχολεία που ευνοούν τους λίγους και αποκλείουν τους πολλούς.

✔ Απαιτούμε ένα σχολείο που θα παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης

Αγωνιζόμαστε για μια δημόσια, δωρεάν , μαζική και ποιοτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση ή προέλευση. Αντιστεκόμαστε σε προγράμματα που ενισχύουν τις ανισότητες. Διεκδικούμε μια εκπαίδευση που θα αντανακλά τις ανάγκες της κοινωνίας ενάντια στην εμπορευματοποίηση – ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, ενάντια στη κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση είναι κατάκτηση που δεν χαρίζουμε σε κανέναν.

Προτάσσουμε τις αξίες της δημοκρατίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ποιοτικής, πραγματικής εκπαίδευσης για όλους. Δεν θα δεχτούμε ένα σύστημα που προάγει την ανισότητα και τον ανταγωνισμό.

Στη σύγχρονη εποχή η κοινωνική πλειοψηφία και η νέα γενιά έχει ανάγκη από δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που θα παρέχει μια συνολική μόρφωση για τη γνώση της φύσης και της κοινωνίας με ελεύθερη πρόσβαση σ’ όλα τα στάδια της εκπαίδευσης. Γι΄αυτό αγωνιζόμαστε για μια αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, ποιοτική, δημοκρατική εκπαίδευση όλων των παιδιών και των νέων, που θα υπηρετεί τις ανάγκες και τα όνειρα όλων των μαθητών, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, με την ενίσχυση της δωρεάν και ισότιμης και ελεύθερης πρόσβασης στην εκπαίδευση. Για ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή που θα συνδυάζει τη γενική παιδεία, την ευρεία ανθρωπιστική μόρφωση με επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, που θα καλλιεργεί την ισόρροπη γνωστική, καλλιτεχνική, ηθική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, την κριτική – δημιουργική σκέψη, τα ιδανικά της αλληλεγγύης, τη συλλογικότητα με πραγματική δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, χωρίς κανένα φραγμό, χωρίς τράπεζες θεμάτων και Ελάχιστη βάση εισαγωγής, σε μια Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση με όλα τα εργασιακά δικαιώματα στο πτυχίο. Ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς και στη χειραφέτηση της εργασίας έξω από τα δεσμά του κεφαλαίου και των κερδών του.

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, ΟΧΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ!

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας

Στέφανος Παπαλέξης Ζαχαρω Κονιδάκη

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το