Αίφνης ο ταξικός συνδικαλιστής σημαδεύει την άμπωτη και την πλημμυρίδα των εργατολαϊκών αγώνων και στο ημερολόγιό του γράφει τις αντίστοιχες ανατάσεις ή οπισθοχωρήσεις.
Δεν θα πρέπει να σημειώσουμε τον δρόλαπα των απεργιών και την αντίστοιχη υποχώρηση μπροστά στον ταξικό εχθρό;
Έτσι λοιπόν η Πρωτομαγιά ή η ημέρα της Αντιφασιστικής Νίκης (9 Μάη), η ίδρυση του ΕΑΜ (27 Σεπτέμβρη) και αντίστοιχες άλλες μέρες αντίστασης, ανάτασης, πάλης, απολογισμού συγκροτούν το ημερολόγιο της αριστεράς στον τόπο μας. Αλλά και σ’ όλο τον κόσμο.
Τούτο διόλου δεν σημαίνει ότι περιφρονούμε τον συγκροτημένο και σημειωμένο χρόνο διάφορων κοινωνικών ομάδων.
Τα «χρόνια πολλά» μάς είναι οικεία διότι «τίποτα το ανθρώπινο δεν μας είναι ξένο». Η διαφορά των αριστερών με τον υπόλοιπο κόσμο είναι ότι εμείς δεν σταματάμε στα χρονικά σκαλοπάτια από ένστικτο ή από απλή μίμηση. Δεν επαναλαμβανόμαστε σαν το ζώο που αφυπνίζεται όταν «γλυκαίνει» ο καιρός ούτε το ρίχνουμε στην νάρκωση όταν έρχεται ο χειμώνας. Οι πραγματικοί ιστορικοί υλιστές και ο βαθύς πυρήνας τους που είναι οι κομμουνιστές γράφουν και ξαναγράφουν το δικό τους ημερολόγιο που είναι άλλοτε μαρτυρικό και άλλοτε χαρμόσυνο. Εκεί είναι η Καισαριανή και το Εκτελεστήριό της, η Κοκκινιά και τα Καλάβρυτα. Εκεί πρέπει να είναι το Στάλινγκραντ και η απελευθέρωση της Αθήνας.
Καταλαβαίνουμε απόλυτα τον ταξικό μας εχθρό που θέλει να ρίξει το πέπλο της λήθης, της αμνησίας και της ακρισίας στα ιστορικά γεγονότα και στην ταξική πάλη. Ο ιστορικός ρεβιζιονισμός (αναθεώρηση) από την άλλη εντελώς συμπληρωματικά θέλει να στρεβλώσει, να διαστρέψει και να παρουσιάσει αγνώριστα τα ιστορικά κατώφλια.
Τις μέρες που έρχονται κάθε λογής διαστρεβλωτές θα θελήσουν να παρουσιάσουν την 9η Μάη ως «μέρα της Ευρώπης» και να αποσιωπήσουν τον ρόλο των κομμουνιστών της Σοβιετικής Ένωσης, των αντιφασιστών στη νίκη πάνω στο φασισμό.
Αν θα γραφεί το βαθύ και ουσιαστικό ημερολόγιο, δηλαδή αυτό που έγινε με αίμα και δάκρυ ή αν θα κουβαλάμε τη μνήμη του χρυσόψαρου είναι ένα ζήτημα που δεν έχει κριθεί. Θα πάρει την τελική του μορφή στα «μαρμαρένια αλώνια», δηλαδή εκεί που γράφεται η ταξική πάλη. Ως τότε, αν είμαστε συνεπείς, θα πρέπει να σημειώνουμε, να σημειώνουμε, να σημειώνουμε.
Ο χρόνος πρέπει να γίνει συνάρτηση του ανθρώπινου μόχθου και αγώνα.
Θανάσης Τσιριγώτης
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr