Για τις fast track διαδικασίες εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και τα self test

Πέντε μήνες -με ένα μικρό διάλειμμα- το υπουργείο έχει ξεχάσει το λουκέτο στα σχολεία της χώρας, η τηλεκπαίδευση έχει φτάσει στα όριά τους τις αν(τ)οχές εκπαιδευτικών και μαθητών με δραματικές μορφωτικές, κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις, ενώ το σκάνδαλο με τη cisco επιβεβαίωσε ότι ήταν πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να μη κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία ικανοποιώντας τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου για την ασφαλή λειτουργία τους.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από το Υπουργείο Υγείας σήμερα Τετάρτη 31 Απριλίου ο κ. Χαρδαλιάς είπε ότι την επόμενη εβδομάδα θα αξιολογηθεί το άνοιγμα των σχολείων με προοπτική την επαναλειτουργία ορισμένων τάξεων στις 12 Απριλίου και με τη χρήση του αυτοδιαγνωστικού – οικιακού τεστ.

Στα πλαίσια αυτά το Υπουργείο Παιδείας με μια νέα αιφνιδιαστική εγκύκλιο με ημερομηνία 26/3, η οποία έγινε γνωστή τη Δευτέρα, 29/3 το πρωί, ζητά από τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν την επιθυμία τους να εμβολιαστούν με τα  εμβόλια ,τα οποία δεν έχουν διατεθεί  για τον Covid-19. Μάλιστα, η εγκύκλιος είχε ως καταληκτική προθεσμία το μεσημέρι της ίδιας ημέρας!!

Επικοινωνιακά παιχνίδια και εμπαιγμός

Για μια ακόμη φορά οι εκπαιδευτικοί βλέπουν το Υπουργείο Παιδείας να παίζει τα γνωστά του επικοινωνιακά παιχνίδια.. Ενώ έχει εξαγγείλει τον εμβολιασμό κατά προτεραιότητα, εδώ και ένα μήνα, όσων εργάζονται στην Ειδική Αγωγή, χωρίς καν να ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί (!), εμφανίζεται να προχωράει τον εμβολιασμό και στους εκπαιδευτικούς της Γενικής Αγωγής.

Ο εμβολιασμός  θα γίνει με τα περισσεύματα, όσα και όπου υπάρχουν! Δεν αφορά το σύνολο των εκπαιδευτικών, τη στιγμή που, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, προτίθεται να ανοίξει τα σχολεία.

Επιπλέον, το γεγονός ότι οι όποιοι εμβολιασμοί γίνουν, θα γίνουν με αδιάθετα εμβόλια, γεννά μια σειρά ερωτήματα: θα γίνονται στις περιοχές που περισσεύουν εμβόλια χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιδημιολογική επιβάρυνση των περιοχών, με ποια κριτήρια θα γίνεται η επιλογή,  κλπ.

Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Κέρκυρας σημειώνει ότι το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζει να γυρνάει την πλάτη στο ουσιαστικό ζήτημα, δηλαδή στην ανάγκη οργανωμένου και επαρκούς σχεδιασμού, ώστε να μπορέσουν να εμβολιαστούν όλοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι  το επιθυμούν. Αυτό είναι σήμερα αναγκαίο μαζί με την υλοποίηση όλων των αιτημάτων που έχουμε καταθέσει ένα χρόνο τώρα, ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή.

Η ίδια λογική ισχύει και με τα περιβόητα self test, από την πλευρά του Υπουργείου. Τα καθιστούν υποχρεωτικά, προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, με ασφάλεια, όπως ισχυρίζονται.  Ξαφνικά η κυβέρνηση ανακάλυψε τα τεστ ως το μοναδικό όπλο μετά τις μάσκες  για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Ταυτόχρονα η υφυπουργός δηλώνει κυνικά ότι “δεν είναι δική τους αρμοδιότητα” η διασφάλιση της διενέργειας των self test, αλλά ούτε και η καταγραφή των αποτελεσμάτων αυτών. Άλλη μια φορά όλα επαφίενται στην ατομική ευθύνη, η οποία θα στοχοποιηθεί σε ενδεχόμενο νέο φιάσκο.

Από τη μεριά της η Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης επισημαίνει ότι η κυβέρνηση θέλει να περιορίσει και αυτά τα λίγα test που κάνουν που κάνουν οι Δημόσιοι Φορείς Υγείας. διαθέτει εκατομμύρια για την ενίσχυση της κερδοφορίας των αντίστοιχων εταιριών(προμηθευτριών και παρασκευαστριών) επιδιώκει  να ωραιοποιήσει την εικόνα των κρουσμάτων μπροστά στο άνοιγμα της αγοράς και του τουρισμού , μεταθέτει στην «ατομική ευθύνη» ακόμα και την ιχνηλάτηση του ιού! και απαλλάσσει το κράτος από κάθε ευθύνη για ολοκληρωμένο σχεδιασμό της επιδημιολογικής καταγραφής και επίβλεψης.

Αμείλικτα τα ερωτήματα

Όπως σωστά επισημαίνει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας το Υπουργείο Παιδείας αντί να οργανώσει με κρατική ευθύνη την πρόληψη και την ιχνηλάτηση μέσα στα σχολεία,  αντί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, να μειώσει τον αριθμό των μεταφερόμενων με λεωφορεία μαθητών, αντί να προσλάβει επιπλέον εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας, ετοιμάζεται να ανοίξει τα σχολεία, όπως τα έκλεισε. Μόνο καινούριο στοιχείο τα τεστ, τα οποία όμως δεν διενεργούνται εντός του σχολείου και από δημόσιο φορέα αλλά για άλλη μια φορά μας καθιστά ατομικά υπεύθυνους, «σφυρίζοντας αδιάφορα, όσον αφορά τις δικές του ευθύνες. Στην πραγματικότητα, και με αυτό το μέτρο, το κράτος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη για ολοκληρωμένο σχεδιασμό της επιδημιολογικής καταγραφής και επίβλεψης. Γι’ αυτό και δεν δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα:

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για ένα τεστ που δεν έγινε σωστά και έβγαλε «ψευδώς αρνητικό» αποτέλεσμα; Πώς θα εφαρμοστεί η «υποχρεωτικότητα» του τεστ στο σπίτι; Πώς θα εξασφαλιστεί η ορθή συλλογή των στοιχείων, αφού η καταγραφή θα γίνεται «εθελοντικά» από τον χρήστη του ατομικού τεστ;

Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας πιέζει τους εκπαιδευτικούς να αποδεχτούν μια ακόμη ευθύνη στην πλάτη τους, την ευθύνη να αναλάβουν οι ίδιοι το βάρος της διάγνωσης και της ιχνηλάτησης, που η κυβέρνηση συστηματικά αποποιείται.

Είναι ακόμα πιο ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο Παιδείας και συνολικά η κυβέρνηση, όχι μόνο τζογάρουν την υγεία εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων αλλά στήνουν και ένα επικίνδυνο σόου για τις επικοινωνιακές τους ανάγκες.

Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες είναι επιτακτική ανάγκη οι σχολικές μονάδες να επαναλειτουργήσουν με τους μέγιστους όρους ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

  • Να πάρει τώρα μέτρα το ΥΠΑΙΘ ώστε τα σχολεία να μείνουν ανοικτά! Με 15 μαθητές κατ’ ανώτατο στο τμήμα, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών,  προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα, εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα, αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση.
  • Διενέργεια δωρεάν, μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ για έλεγχο της διάδοσης του ιού και ουσιαστικά πρωτόκολλα προστασίας.
  • Τα τεστ να διεξάγονται με ευθύνη του κράτους, είτε ενισχύοντας τις πρωτοβάθμιες δομές υγείας με προσωπικό, είτε αποστέλλοντας νοσηλευτές και γιατρούς στα σχολεία.
  • Να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί. Να ξεκινήσει άμεσα και οργανωμένα ο μαζικός εμβολιασμός τους.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το