Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη η επένδυση στο Ελληνικό προχωράει με γρήγορους ρυθμούς και εκφράζεται η αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα θα αρχίσουν τα έργα στη περιοχή. Πρέπει να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες ότι η λεγόμενη επένδυση του Ελληνικού, στην πραγματικότητα, χαρίζει ένα μεγάλο τμήμα του παραλιακού μετώπου και το παλιό αεροδρόμιο στην εταιρεία Lamda development στην οποία από ελληνικής πλευράς συμμετέχει ο όμιλος Λάτση.
Το προχώρημα της επένδυσης συνάντησε και συνεχίζει να συναντά μεγάλες δυσκολίες που βέβαια δεν έχουν να κάνουν σε τίποτε με αυτά που προβάλλονται σαν δικαιολογίες γύρω από ζητήματα γραφειοκρατίας, ή άλλων καθυστερήσεων και εμποδίων, όπως για παράδειγμα οι παρεμβάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).
Τα εμπόδια για την προώθηση των έργων αφορούν κυρίως τους εξής παράγοντες. Ο ένας σχετίζεται με την άδεια ανέγερσης του καζίνο και αυτούς που διεκδικούν την άδεια. Ο άλλος αφορά στην αύξηση του συντελεστή δόμησης που απαιτούσαν οι επενδυτές και το τρίτο ίσως και το σοβαρότερο στη χρηματοδότηση της επένδυσης.
Από αυτά που έγιναν γνωστά, η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης τελικά προχώρησαν στην ικανοποίηση όλων των απαιτήσεων των περίφημων επενδυτών σε ό,τι αφορά τα τεχνικά στοιχεία, (ύψος κτιρίων, αρχαιολογικοί χώροι). Ερωτηματικό όμως παραμένει το πρόβλημα της χρηματοδότησης του έργου. Ο όμιλος Λάτση δεν φαίνεται διατεθειμένος να επενδύσει ένα τόσο μεγάλο ποσό που φτάνει ίσως και τα 8 δις ευρώ σε μια επένδυση που κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι ότι θα αποδώσει τα κέρδη που επιθυμούν. Γι’ αυτό και προσπαθούν να πετύχουν χρηματοδότηση από τις ελληνικές τράπεζες, οι οποίες φυσικά θα χρεωθούν και τις ζημιές σε περίπτωση που τελικά δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα η όλη επιχείρηση.
Η επένδυση του Ελληνικού που χαρακτηρίζεται ως κορυφαίο έργο για την καπιταλιστική ανάπτυξη της χώρας και που αποτέλεσε το μήλο της έριδος ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά, προβλέπεται να δημιουργήσει μία πόλη των 70.000 περίπου κατοίκων με φαραωνικές κατασκευές, μαρίνες και άλλα εκτός του καζίνο, που θα καταστρέψουν όλο το νότιο τμήμα του λεκανοπεδίου και όχι μόνο, αφού εκτός των άλλων θα χρειαστούν και άλλα έργα όπως αυτοκινητόδρομοι για τη γρήγορη πρόσβαση σ’ αυτούς που θα έχουν την οικονομική άνεση να απολαμβάνουν τη χλιδή που υποτίθεται θα τους προσφέρεται. Μια τέτοια επένδυση σε τίποτε δεν θα είναι χρήσιμη για τους κατοίκους της Αθήνας. Αντίθετα μάλιστα θα προκαλέσει και σοβαρά αρνητικές παρενέργειες αφού θα κλείσει το αθλητικό κέντρο του Αγίου Κοσμά που είναι πόλος έλξης χιλιάδων Αθηναίων και θα αποκλείσει ένα ακόμα τμήμα απ’ την παραλία του Σαρωνικού που μπορούν σήμερα να επισκέπτονται ελεύθερα οι συμπολίτες μας.
Οι κινητοποιήσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την αποτροπή της ληστρικής αυτής επένδυσης, δεν είχαν ούτε τη μαζικότητα που θα έπρεπε αλλά και ούτε τον κατάλληλο σχεδιασμό απ’ αυτούς που αντιτίθενται στο έργο. Πρέπει ακόμα να τονίσουμε ότι ο καθημερινός βομβαρδισμός της κοινής γνώμης για την περίφημη ανάπτυξη, καθώς και η γνωστή καραμέλα ότι δήθεν το έργο θα δώσει δουλειά σε δεκάδες χιλιάδες ανέργους στις σημερινές εποχές της κρίσης και της βαρβαρότητας, δημιούργησε και δημιουργεί πολλές ψευδαισθήσεις για τον πραγματικό χαρακτήρα της επένδυσης, με αποτέλεσμα οι πολίτες να είναι επιφυλακτικοί και σε αρκετές περιπτώσεις αρνητικοί στις κινητοποιήσεις. Ανεξάρτητα όμως απ’ τις δυσκολίες που αναφέραμε, είναι αναγκαίο να παρθούν οι όποιες πρωτοβουλίες για να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα γύρω απ’ τα σχέδια των μεγαλοεπιχειρηματιών, με στόχο τη δημιουργία κινήματος που θα μπορέσει να αποτρέψει την καταστροφή της περιοχής.
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
Δείτε κι αυτό:
e-prologos.gr