Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Για την «αξιολόγηση» μετά τις τοποθετήσεις των νέων σχολικών συμβούλων
ΔΙΑΜΗΝΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΟΤΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΝΟΣ, ΚΑΜΙΑ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑ ΜΟΝΗ!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ/ΟΛΜΕ! ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΠΛΑ ΜΑΣ!
Την Πέμπτη 13 Απριλίου ανέλαβαν και στη Γ΄ Αθήνας καθήκοντα οι νέοι “επιθεωρητές”, με εντεταλμένη υπηρεσία την ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Η ΔΙΔΕ Γ΄ Αθήνας, ως πιστός ιμάντας μεταβίβασης των εντολών του ΥΠΑΙΘ, απέστειλε αιφνιδιαστικά στις 07:36 π.μ.(!!!) και σχετικό email στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της περιοχής μας, εν μέσω διακοπών του Πάσχα και με πρόθεση πάση θυσία επιβολή της κατάπτυστης αξιολόγησης! Άξιος ο ρόλος της!
Σε αυτές τις συνθήκες, οι καθηγητές και καθηγήτριες στη Γ΄ Αθήνας καλούμαστε να λάβουμε θέση μάχης, όπως άλλωστε συνέβη και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας στις οποίες επιχειρήθηκε η εφαρμογή της αξιολόγησης. Διαχωριζόμενοι απολύτως από το σώμα των εντεταλμένων νέο-επιθεωρητών του ΥΠΑΙΘ, καλούμαστε να αγωνιστούμε για την εργασιακή μας αξιοπρέπεια, την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων και το δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, κόντρα στο φθηνό, κατηγοριοποιημένο και εξετασιοκεντρικό σχολείο των λίγων κι εκλεκτών μαθητών και των χειραγωγημένων εκπαιδευτικών που πασχίζουν να επιβάλουν οι κυρίαρχοι κύκλοι.
Άλλωστε, το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΑΙΘ για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης μέχρι τις 20/3/2023 έχει ήδη πέσει στο κενό! Όσο κι αν η κυβέρνηση και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ πασχίζουν να πείσουν το σύνολο της κοινωνίας ότι η αξιολόγηση προχωρά κανονικά και απρόσκοπτα, η πραγματικότητα τους διαψεύδει: δεκάδες χιλιάδες καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί νεοδιόριστοι/ες, μόνιμοι/ες,, αναπληρωτές/τριες σε όλη την Ελλάδα αρνούνται να συναινέσουν στην αξιολόγηση και συμμετέχουν μαζικά την Απεργία-Αποχή των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/ες στις περιοχές όπου επιδιώχθηκε να ξεκινήσει η αξιολόγηση μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων και τις ΕΛΜΕ, αποκρούουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία, συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, δεν ανακοινώνει το ΥΠΑΙΘ και επίσημα στατιστικά στοιχεία.
Την ίδια στιγμή, είναι μνημείο ντροπής η εικόνα για τις πρακτικές των “επιθεωρητών” του ΥΠΑΙΘ στην υπόλοιπη Ελλάδα: τηλεφωνικές οχλήσεις τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα, ραντεβού «γνωριμίας» ακόμη και σε καφενεία, αιφνιδιαστικές επισκέψεις στα σχολεία, ενώ δεν έλειψε και αξιολόγηση μέσω τηλεκπαίδευσης. Οι επίδοξοι αξιολογητές εξαπατούν τους συναδέλφους ισχυριζόμενοι ότι θα μονιμοποιηθούν φυσικά κατόπιν της υποταγής τους και της ατομικής αξιολόγησης, αποκρύπτοντας ότι για τη μονιμοποίηση προϋποτίθενται, βάσει των νόμων Κεραμέως, και οι επόμενες φάσεις της αξιολόγησης από τον σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης και από τον διευθυντή, δηλαδή άλλη μια διετία δόκιμης υπηρεσίας. Αποκρύπτουν ότι η μονιμοποίηση δεν ταυτίζεται με τη μονιμότητα την οποία οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι κατέχουν από το ΦΕΚ διορισμού, έχοντας όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτήν ως σχέση εργασίας.
Τώρα είναι η ώρα να μπλοκάρουμε τη διαδικασία της αξιολόγησης και να κλείσουμε τις πόρτες των σχολείων μας στους αξιολογητές, αντιστεκόμενοι στην εργασιακή ομηρία του επ’ “αόριστον δόκιμου εκπαιδευτικού”! Όσες εγκύκλιους κι αν αποστείλουν, όσες απειλές κι αν δεχτούμε, όσα ευφάνταστα σενάρια κι αν επινοήσουν για να υποκύψουμε, όσο καλοπροαίρετοι ή εκβιαστικοί κι αν είναι, όσα email κι αν μας στείλουν, όσες φορές κι αν μας πάρουν τηλέφωνο, όσες φορές κι αν επιχειρήσουν να έρθουν στα σχολεία, οι επιθεωρητές θα μας βρουν απέναντί τους συλλογικά, μαζικά, αταλάντευτα.
Βήματα ενάντια στους επίδοξους αξιολογητές – Τι κάνουμε:
Ενημερώνουμε αμέσως την ΕΛΜΕ όταν:
· Μας έρθει ενημέρωση από τη διεύθυνση για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιολογητή μας
· Ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με email για να οριστεί η «συνάντηση προσυνεννόησης».
· Ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας
· Σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές, ώστε να υπάρξει εγκαίρως συντονισμένη παρέμβαση από την ΕΛΜΕ και όλοι/όλες μαζί να μην επιτρέψουμε την είσοδο του αξιολογητή στην τάξη.
Υπενθυμίζουμε ότι δεν έχουμε καμία απολύτως υπηρεσιακή υποχρέωση να απαντήσουμε σε email ή τηλέφωνα την περίοδο των διακοπών του Πάσχα.
Τι κάνουμε:
1. Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους/ισσες από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως από τη συνάντηση με τον αξιολογητή, την υπογραφή συμβολαίου, την ενημέρωση του ατομικού μας φακέλου στην Ψηφιακή Πλατφόρμα, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κ.λπ. Η δήλωση θωρακίζει τις/τους συναδέλφισσες/ους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου. [Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.ά.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.]
2. Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα.
3. Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείται η ατομική αξιολογική διαδικασία, δίνονται τα στοιχεία μας στον επίδοξο αξιολογητή και το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον αξιολογητή σας, το οποίο υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο, τροφοδοτείται το αξιολογικό σύστημα Κεραμέως και τα «παπαγαλάκια» του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, προκειμένου να θριαμβολογήσουν στη συνέχεια για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση, ενώ μάλιστα γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν ξεκινήσει.
4. Στα ζευγάρια αξιολογητή-αξιολογούμενου, ο αξιολογητής θα καλέσει σε «συνάντηση προσυνεννόησης» με email ή τηλεφωνικά. Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.
5. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία-αποχή, συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις τοπικές ΕΛΜΕ, προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι/ισσες από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (ωριαίες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους/τις συναδέλφους/ισσες νεοδιόριστους/ες την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν και από όλους/όλες τους/τις συναδέλφους και συναδέλφισσες που συμμετέχουν στην απόκρουση των επισκέψεων των αξιολογητών.
Η συμμετοχή στην Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.
6. Αν οι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπουν στην τάξη, για να εξετάσουν τον/την νεοδιόριστο/η και να τον/την βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και, συνεπώς, όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Η ΕΛΜΕ και οι σύλλογοι διδασκόντων υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη!
ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!
ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ/ΙΣΣΩΝ ΕΔΩ και ΤΩΡΑ ΧΩΡΙΣ “ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ”!
Το ΔΣ
e-prologos.gr