Ως ΕΛΜΕ Χαλκιδικής καταγγέλλουμε τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της ΔΔΕ και του ΠΥΣΔΕ Χαλκιδικής για την αυθαίρετη τοποθέτηση, η οποία όχι απλά δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σχολείου, αλλά ούτε καν στους δηλωμένους στόχους της αξιολόγησης για την βελτίωση -υποτίθεται- της εκπαίδευσης.
Με ευθύνη όλων των εμπλεκομένων στην μεθόδευση μερών στήθηκε μια άθλια θεατρική παράσταση πάνω στις πλάτες των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο σχολείο και των μαθητών. Οι μαθητές αυτοί κλήθηκαν να παίξουν τον ρόλο του κομπάρσου με «πρωταγωνίστρια» την εν λόγω καθηγήτρια, η οποία επικαλούμενη τον «κόπο που έκανε» για την προετοιμασία της παρουσίασης, εγκάλεσε τους καταγγέλλοντες για «αντισυναδελφικότητα»… Στην περίπτωσή μας η μέθοδος της «αντεστραμμένης τάξης» που ζητούν από τους αξιολογούμενους οι αξιολογητές, μεταβλήθηκε σε αντεστραμμένη πραγματικότητα!
Επισημαίνει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Χαλκιδικής
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Στις 7 Μαρτίου του 2023 φιλόλογος καθηγήτρια στη διάθεση της ΔΔΕ Χαλκιδικής με σχολείο οργανικής τοποθέτησης το γυμνάσιο Ιερισσού τοποθετήθηκε στο Εσπερινό Γυμνάσιο Πολυγύρου για 4 διδακτικές ώρες την εβδομάδα, ενώ δεν υπήρχαν στην πραγματικότητα κενές διδακτικές ώρες, προκειμένου να αξιολογηθεί άμεσα κατά διακαή επιθυμία της. Το ίδιο συνέβη και με καθηγητή άλλης ειδικότητας, που όμως δεν έθεσε τόσο «πιεστικά» χρονικά περιθώρια.
Πολύ σημαντική «λεπτομέρεια» που δεν μπορεί να αγνοηθεί, ότι το συγκεκριμένο σχολείο είχε ολόκληρο φιλολογικό κενό 21 ωρών μέχρι τις 9 Νοεμβρίου του 2023 και ως συνέπεια έως τότε οι μαθητές παρακολουθούσαν μαθήματα μόνο για τέσσερις ημέρες την εβδομάδα! Από τις 17 Οκτωβρίου το ΠΥΣΔΕ ανέθεσε δέκα (!) ώρες υπερωριών σε συναδέλφους για κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, και μόνο την πρώτη Δεκεμβρίου 2022 αποκαταστάθηκε η ομαλότητα στο σχολείο, όταν τοποθετήθηκαν αναπληρώτριες φιλόλογοι για την κάλυψη όλων των κενών.
Η εν λόγω συνάδελφος βρισκόταν όλο αυτό το διάστημα -και συνέχισε μετά από αυτό να βρίσκεται- στη διάθεση της ΔΔΕ και ασκούσε διοικητικά καθήκοντα, παρόλο που όχι μόνο στο Εσπερινό Γυμνάσιο Πολυγύρου, αλλά και σε άλλα σχολεία του νομού δεν είχαν καλυφθεί όλες οι φιλολογικές ώρες. Οι πραγματικές ανάγκες αγνοήθηκαν τότε, αλλά μόλις ορίστηκαν σύμβουλοι αξιολογητές στην περιοχή μας και δήλωσε την επιθυμία της να αξιολογηθεί, αμέσως έλαβε προσχηματικά τέσσερις ώρες για να προχωρήσει με…συνοπτικές διαδικασίες στον στόχο της, ασκώντας -συγκυριακά- διδακτικά καθήκοντα σε τάξη που δεν γνωρίζει.
Ως ΕΛΜΕ Χαλκιδικής καταγγέλλουμε τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της ΔΔΕ και του ΠΥΣΔΕ Χαλκιδικής για την αυθαίρετη τοποθέτηση, η οποία όχι απλά δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σχολείου, αλλά ούτε καν στους δηλωμένους στόχους της αξιολόγησης για την βελτίωση -υποτίθεται- της εκπαίδευσης. Με ευθύνη όλων των εμπλεκομένων στην μεθόδευση μερών στήθηκε μια άθλια θεατρική παράσταση πάνω στις πλάτες των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο σχολείο και των μαθητών. Οι μαθητές αυτοί κλήθηκαν να παίξουν τον ρόλο του κομπάρσου με «πρωταγωνίστρια» την εν λόγω καθηγήτρια, η οποία επικαλούμενη τον «κόπο που έκανε» για την προετοιμασία της παρουσίασης, εγκάλεσε τους καταγγέλλοντες για «αντισυναδελφικότητα»… Στην περίπτωσή μας η μέθοδος της «αντεστραμμένης τάξης» που ζητούν από τους αξιολογούμενους οι αξιολογητές , μεταβλήθηκε σε αντεστραμμένη πραγματικότητα!
Η «πρώτη παρατήρηση» της εκπαιδευτικού από την αξιολογήτρια ορίστηκε στις 21:00 το βράδυ της Δευτέρας 20 Μαρτίου. Πέντε από τα επτά μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής και μέλη της επιτροπής αγώνα κατά της αξιολόγησης ήμασταν στο σχολείο από νωρίς, ενημερωθήκαμε λεπτομερώς για το παρασκήνιο της υπόθεσης και μόλις εμφανίστηκε η αξιολογήτρια προχωρήσαμε σε παράσταση διαμαρτυρίας. Στις εύλογες αιτιάσεις μας, την παράθεση της αλυσίδας των γεγονότων και την ανάδειξη των παρατυπιών, οι απαντήσεις που λάβαμε δεν ήταν παρά υπεκφυγές: «Δεν ήταν δική μου αρμοδιότητα οι τοποθετήσεις», «Το όνομα της αξιολογούμενης βρίσκεται στην πλατφόρμα και είναι υποχρέωσή μου να την αξιολογήσω», «ανέλαβα μια δουλειά και πρέπει να τη φέρω εις πέρας» κλπ. Ακόμη χειρότερα όταν επισημάναμε την ηθική πλευρά του ζητήματος και ζητήσαμε από την αξιολογήτρια να δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση για το αν αποδέχεται την παραβίαση βασικών ηθικών αρχών και κάθε κανόνα δεοντολογίας, προκειμένου να «κάνει τη δουλειά της», ακόμη και με τη διεκπεραιωτική και μόνο σημασία του όρου, αντιμετωπίσαμε ένα τείχος ενοχλημένης σιωπής. Προφανώς δεν ήθελε μόνο η αξιολογούμενη διακαώς να αξιολογηθεί αλλά και η αξιολογήτρια «διακαώς» να αξιολογήσει.
Τα παραπάνω περιστατικά αποδεικνύουν περίτρανα, πέραν πάσης αμφιβολίας τι εστί αξιολόγηση και ποιοι κλήθηκαν να την φέρουν εις πέρας. «Σύμβουλοι» που αποποιήθηκαν την ουσία του ρόλου τους και έγιναν «αξιολογητές». Άνθρωποι που στέλνουν πατροναριστικά ηλεκτρονικά μηνύματα ότι «είναι στη διάθεσή μας για κάθε προβληματισμό και ανησυχία μας», που επιμένουν παρελκυστικά πως είναι «ένας από εμάς» αλλά στην πραγματικότητα αποτελούν βασικό τροχό της αμάξης σε αντιδραστικές πολιτικές και έχουν ενστερνιστεί τη φιλοσοφία της υποταγής. Όσο και αν θέλουν να εμφανίζονται ως απλοί «διεκπεραιωτές» (ούτε και αυτό τους τιμά είτε τους απαλλάσσει των ευθυνών τους τούς βεβαιώνουμε), είναι άνθρωποι που αμαυρώνουν οι ίδιοι την πορεία τους ως ακαδημαϊκοί και δάσκαλοι, εφόσον δέχονται να μεταβληθούν σε δεκανίκι αλλότριων προς την εκπαίδευση και τους αληθινούς σκοπούς της πολιτικών. Παράλληλα, βλέπουμε και ποιοι επωφελούνται από την αξιολόγηση, εκπαιδευτικοί που η πορεία τους στα εκπαιδευτικά πράγματα είναι συνδεδεμένη με εύνοιες και «διευκολύνσεις» σε βάρος των συναδέλφων τους και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ίδια στιγμή που κάποιοι άλλοι οργώνουν την ελληνική επικράτεια ή στερούνται την οικογένειά τους για να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Η απάντηση σε όλα αυτά είναι σύντομη και περιεκτική: Δεν συναινούμε στον εξανδραποδισμό μας, καταγγέλλουμε κάθε ανήθικη προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης «από το παράθυρο» και συντασσόμαστε με τα σωματεία μας στον αγώνα για την ανατροπή της!
e-prologos.gr